19.04.2024
 

נציג מטעם התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בישראל מטפל בשאלות כלליות בנושאי הליכים ונהלים תיירותיים וכן בנושאים הקשורים למשרדי נסיעות החברים בהתאחדות.

מי שמעוניין שתשובת נציג ההתאחדות תישלח אליו אישית לכתובת הדוא"ל שלו ולא תתפרסם פומבית באתר Tnet חייב לציין זאת מפורשות בפנייתו.

 

 

(יש להקליק על השאלה כדי לקרוא את התשובה)

שלח שאלה ל






שאלה: אין לי ויזה לארה"ב. בשגרירות סירבו לי פעמיים. אני עדיין רוצה לחזור לארה"ב חוקית. מה עליי לעשות? תודה, ש.

שאלה: אני כצרכן שקיבל שירות גרוע ממשרד נסיעות יכול להתלונן נגד המשרד בהתאחדות סוכני הנסיעות? תודה רבה וחג שמח א. ירושלים

שאלה: נפגעתי מפשיטת הרגל של מידל איסט אירלינס. הייתי בליטא והצטרכתי לממן כרטיס טיסה חזרה מהכיס שלי למרות שהיה לי כרטיס שלהם. איך אני דואג ומוודא שדבר כזה לא יקרה לי עוד פעם? אני נוסע הרבה לרוסיה ומדינות ברית המועצות לשעבר ורוב החברות שטסות לשם לא כל כך מוכרות ויציבות. תודה על התשובה, מ.ג. חולון

שאלה: נוהל Re confirmation - האם הדבר הזה עדיין קיים? האם צריך לאשרר את הטיסה בחזרה? אולי רק בטיסות צ'רטר?  חזרנו זה עתה מטיסה עם כרטיס אלקטרוני שעליו היה כתוב "confirm",  אז מה זה אומר, האם זה סופי או שצריך היה לעשות  RE - CONFIRM כמה ימים לפני החזרה? לא היה שום מספר טלפון לאישרור ומאחר והיינו מוטרדים, כי לא רצינו הפתעות, יצרנו קשר עם הבן בארץ וביקשנו ממנו לאשרר כאן בארץ עם חברת התעופה. באותה הזדמנות הוא גם סידר לנו את מקומות הטיסה.

שאלה: שיריון מקומות טיסה - האם זה שירות שצריך להיות מבוצע על ידי סוכן הנסיעות בעת הההזמנה? בעלי הצליח להיכנס לטיסה באינטנרט ולשריין לנו את המקומות, אבל רוב המקומות הטובים כבר היו תפוסים.   בטיסה חזרה לא הצלחנו להיכנס לאתר כדי לשריין מקומות. בתחילה היה כתוב שאפשר יהיה רק 24 שעות לפני ואחר כך לא הצלחנו לעשות זאת דרך האתר.

שאלה: במהלך חופשתינו בארה"ב, ביצענו קניות רבות של מתנות וכו'.  ידוע לנו על נוהל להחזר מע"מ ששולם על ידי תיירים.   חשבנו שביציאה בשדה התעופה נוכל להציג את הקבלות/הרכישות ולהיזדכות במע"מ, אך לא הצלחנו. שלחו אותנו מאחד לשני וכו'...   איפוא טעינו? מה היינו צריכים לעשות?  מתי?  היכן? איך?? האם זה אבוד או שאפשר בארץ להוציא טפסים באינטרנט ולשלוח עם הקבלות וכו'.

שאלה:   "ידוע" כי בטיסות טרנסאטלנטיות מותר 2 מזוודות לעומת מזוודה אחת בטיסות לאירופה,  וכי אין מגבלה לגבי משקל המזוודות.האם זה נכון, או שזה ספציפי לגבי מה שמחליטה כל חברת תעופה.  יצאנו עם מזוודה אחת לנוסע, אבל מעל 20 ק"ג למזווודה ובעצם "שיקשקנו" כששקלו את המזוודות כי לא היה לנו מושג כמה מותר היה לנו לקחת.

שאלה: חברת תעופה דחתה יציאת מטוס מהארץ - כנראה בגלל תנאי מזג אויר בארץ היעד. בעקבות כך הקבוצה שהיתה אמורה לחזור עם המטוס הנ"ל שהתה לילה נוסף ונגררה לעוד הוצאות לא צפויות . מי אמור לממן את השהות הנוספת עד להגעת המטוס -מלון, מזון , אוטובוס? תודה מראש, דורון

שאלה: נכנסתי למשרד נסיעות (מורשה, בדקתי) כדי לקנות כרטיס טיסה ואמרו לי שם שאם אני רוצה לשלם בכרטיס אשראי, עלי להוסיף 3% על המחיר. זה תקין? תודה, ציפי ג.

שאלה: לא הבנתי בנושא דמי הטיפול שמשרדי נסיעות גובים (או יתחילו לגבות). כל משרד יגבה כטוב-בעיניו והלקוחות יעשו שופינג בין המשרדים, או שיש תעריף קבוע? תודה, אורית.

שאלה: בתי רוצה להיות סוכנת נסיעות. איזה מוסדות לימוד מוסמכים מטעמכם להעניק תעודת סוכן (חוץ מאוניברסיטת חיפה ושלוחותיה)? ישראלה, ת"א

שאלה: הגשתי לפני כמה שנים תלונה במשטרה נגד סוכן נסיעות שרימה אותי. התברר בחקירה אז שלא היה סוכן מורשה אלא מתחזה ורמאי. הוא הורשע ונשפט בזמנו למאסר על תנאי וקנס גדול. לפני כמה ימים ראיתי אותו -  הוא בעלים של סוכנות נסיעות (מורשה) וחבר בהתאחדות סוכני הנסיעות. האם יכול להיות שבעל עבר פלילי בתחום המירמה יהיה חבר בהתאחדות? ש. אזור הצפון.

שאלה: אני חרדי תושב בני-ברק. בכל שנה אני ומשפחתי נוהגים לנסוע לאומן. בשנתיים האחרונות הרוב הגדול של מי שמוכר את הנסיעות לאומן הם כל מיני מאעכרים ומעטים מאוד הם משרדי נסיעות רשומים ורציניים. אני מזמין את הנסיעות במשרד גדול וותיק, אבל אחרים שמזמינים דרך המאעכרים משלמים עשרות אחוזים פחות ממה שאני משלם. למה זה? מנחם צבי, בני-ברק

שאלה: אחרי שקרתה תאונת הדרכים של התיירים מרוסיה ליד אילת התקשרתי לקו הסיוע שפירסמתם באתר הזה כדי להציע עזרה (אני דובר רוסית), אבל מי שענתה בצד השני של הקו הייתה בחוסר סבלנות ואפילו בגסות. בסוף היא אמרה לי שהקו מיועד רק לסוכני נסיעות וממש טרקה לי את הטלפון. אני מאוד כעסתי על זה. למה אתם נותנים כזה יחס לאנשים שבסך הכל רוצים לעזור? תודה על התשובה, סשה אביטל, ירושלים

שאלה: אני מזמין חופשות ונופשונים דרך האינטרנט. לא תמיד אני יכול לברר מי עומד מאחורי אתר הזמנות והאם זה משרד מוכר שחבר בהתאחדות. מדוע אינכם מפרסמים רשימה של אתרי הזמנות באינטרנט שמאחוריהם עומדים סוכני נסיעות שחברים בהתאחדות? דני, הוד השרון

שאלה: נכנסנו לפני כחודש למשרד נסיעות כדי להזמין כרטיסי טיסה ללונדון והסוכן המליץ לנו לטוס בחברת תעופה אחת ולא אחרת מפני שטען שהשירות בחברה הזאת גרוע והמטוס מיושן יותר ולא נוח. בסופו של דבר טסנו בניגוד ל"המלצתו" – השירות היה מצויין והמטוס חדש ומצוחצח. תמהנו לעצמנו: האם המלצתו של אותו סוכן, או כל סוכן נסיעות לצורך העניין, מוטה על ידי שיקולים של עמלה גדולה יותר המשולמת על ידי חברת תעופה אחת לעומת חברה אחרת? בתודה על תשובתכם, צבי ורימונה, ת"א.

שאלה: בתי עשתה קורס סוכני-נסיעות ועבדה כפקידת הזמנות במשך כמה חודשים (אפריל עד נובמבר) במשרד נסיעות. לאחר שפוטרה, אמר לה מישהו שמכיר את ענף הנסיעות שרוב המשרדים שוכרים כוח-אדם לעונת הנסיעות ומפטרים אותו אחריה. האם כך הוא המצב?  אם מודאגת, חיפה.

שאלה: מהו שער הדולר אליו חייבת להתייחס סוכנות נסיעות כשהלקוח משלם במזומן,בשקלים? תודה, אבי