24.04.2024
 

מוסמך אוניברסיטת ת"א במשפטים ובגיאוגרפיה.

החל משנת 1981 ועד 1995 עוסק בנושאי תיירות, ועיקרם הדרכת טיולים ושיווק מוצרי תיירות.

 החל משנת 1995 עוסק בצד המשפטי של נושאי תיירות שונים וביניהם: תקלות במתן שירותי תיירות בחו"ל, ליקויים בביצוע טיול מאורגן, רשלנות סוכן נסיעות בהזמנת מוצרי תיירות, מחדלים בהנפקת ויזות לחו"ל, תביעות הקשורות באמנות תעופה בינלאומיות, תביעות והגנות הנובעות וקשורות בנושאי תיירות.

 

(יש להקליק על השאלה כדי לקרוא את התשובה)

שלח שאלה ל






שאלה: לפני חודשיים היינו בטיול מאורגן לאירופה. איתנו בקבוצה נסעה נכה עם מלווה פיליפינית. למרות הסימפטיה הטיול די השתבש, מפני שהיה צורך לעזור לה בטילטול הכיסא ממקום למקום (ובחלק מהמקומות לא הייתה בכלל גישה לכיסא) וכל זה עורר כעסים בקבוצה.האם אפשר לתבוע את החברה שהוציאה את הטיול על כל זה? תודה,שאולי, נס ציונה

שאלה: טסנו לפני שבוע בטיסה של איזיג'ט באירופה והדיילת שפכה על אשתי קפה. החולצה הלבנה שלה התלכלכה ובלתי אפשרי היה ללבוש אותה שוב באותו יום. היא הצטרכה לקנות חולצה חדשה. יש לנו את שם הדיילת וכל הקבלות שצריך. ממי אפשר לבקש פיצוי על זה אם בכלל (לאיזיג'ט אין בכלל נציג בארץ)?  תודה על תשובתך, מנחם ושרה א, נהריה

שאלה: בגלל טעות ביטחתי את המטען האישי שלי בשתי חברות ביטוח שונות. 2 מזוודות אבדו לי (נגנבו מלוקר בתחנת הרכבת בפראג). האם אני צריך לבחור את איזה חברת ביטוח לתבוע או שאני יכול לתבוע את שתיהן? אני צריך/חייב להודיע להן על זה שאני מבוטח בשתיהן? תודה על תשובתך, ג.ע.

שאלה: יש לי שאלה שאולי תישמע קצת מטופשת....יש לי דרכון ישראלי ודרכון זר. אני יודעת שאני צריכה להיכנס למדינה רק עם הדרכון הישראלי, אבל האם יש איזה עונש או תלונה במשטרה למי שיש דרכון ישראלי ובכל זאת נכנס עם הדרכון הזר? עינב

שאלה: בחיפוש שעשו עליי שוטרים בנמל התעופה באיסטנבול הם קרעו לי שתי מעילים ושתי תיקי יד (חתכו לי אותם בסכין יפנית) ועשו לי בושות מול כל המשפחה שלי. הם התנצלו אחרי חצי שעה ושיחררו אותי. כתבתי מכתבים והתלוננתי לשגרירות טורקיה ולחברת התעופה טורקיש ואף אחד לא עונה לי. היומנאי במשטרה לא רוצה לקבל ממני תלונה כי הוא אומר שזה לא בתחום סמכותו. האם אני יכול לתבוע פיצויים בבית משפט וממי? מה אני יכול לעשות? בברכה ושבת שלום, יוסי אביחיל.

שאלה: היינו לפני שנתיים בטיול מאורגן, נהנינו מאוד, וגם כתבנו מכתב תודה לחברה שאירגנה את הטיול. לפני שנה היינו בטיול של אותה חברה והכל היה פשוט זוועה. המדריך היה גרוע, המלונות לא ברמה טובה ולוח הזמנים היה בנוי רע ולא מאורגן. התברר לנו לפני חודש שהחברה פירסמה את מכתב התודה שלנו באתר האינטרנט שלה תחת הכותרת "לקוחות מרוצים כותבים לנו". ביקשנו כמה פעמים מהחברה שיורידו את המכתב שלנו מהאתר שלהם כי אנחנו לא היינו מרוצים בכלל מהטיול האחרון שלהם, רק מהקודם, והם לא התייחסו אלינו. מה אנחנו יכולים לעשות? לתבוע אותם למשפט? אנחנו מאוד כועסים על העניין הזה. תודה על תשובתך. אסתר ואברהם בן חיים, חדרה.

שאלה: אני רוצה להגיש תביעה קטנה נגד סוכנות נסיעות על איזה פאשלה בהזמנה שהם עשו (טעו בהזמנה של מלון באמסטרדם). חברים אמרו לי שלא אוסיף לתביעה פיצוי על "עוגמת נפש" כי שופטים בבתי משפט לתביעות קטנות לא אוהבים את זה. זה נכון? תודה אורי ת"א.