20.04.2024
 
חוליו איגלסיאס, גירסת הדרימליינר

 

נשיא אייר אירופה חואן חוסה אידלגו וחוליו, ליד המטוס החדש                         (צילום: יח"צ)

 

 

מאת חגי רוזן

חברת התעופה הספרדית אייר אירופה הפכה לחברת התעופה החביבה עליי בזה הרגע. לא, אף פעם לא טסתי בה (ולמען האמת - אין לי גם כרגע שום תכנון לטוס בה בעתיד הקרוב או הרחוק), אבל היא קראה למטוס הבואינג 787 דרימליינר החדש שלה על-שם הזמר חוליו איגלסיאס, וזו סיבה אמיתית למחוא לה כפיים ולהריע מכל הלב.

אני יודע, חברות תעופה בעולם קוראות למטוסיהן בשמות הנעים מזוכי פרס נובל, ממציאים דגולים ומדענים בעלי-שם, בואכה סופרים ומשוררים, וכלה בסוג של מחווה לפועלו של מרכז השלטון המקומי, כפי שנוהגת לעשות החברה של הבורוביצ'ים ופיני גינצבורג. אבל אייר אירופה עשתה את המהלך הכי מתבקש מחברת תעופה הרואה עצמה ספרדית מחרטום עד קצה כנף, וקראה למטוס על שם לא אחר מאשר חוליו קשישא.

כן, אני יודע, האיש נראה כפארודיה סהרורית על דמות מאהב לטיני נטול-שפם מתקופת הראינוע, עם השיזוף המוגזם, השיניים הצחורות מדי, השיער המקליש המסורק בקפידה והליכות הג'יגולו דה-לה-שמאטע שסיגל לעצמו במרוצת השנים, אבל תראו לי אישה אחת מעל גיל חמישים מפרברי פתח-תקווה עד שערי סביליה, שלא תעטה על עיניה מבט מצועף ותמשח את פרצופה במבט חולמני, כשהחוליו יחל לזמרר באוזניה את Hey, Amor Amor Amor או כל צפיחית בדבש אחרת מרפרטואר הצפיחיות הנודע שלו. 

וכעת, למען חוש הצדק ההיסטורי והדורות הבאים (העסוקים כרגע ככל הנראה בבהיה אקראית בחשבון האינסטגרם של משפחת קרדשיאן לדורותיה), ננצל את ההזדמנות ונפנה בקריאה נרגשת לאליטליה לקרוא למטוסה על שם ג'יליולה צ'ינקווטי (גם טוני הקטן בא בחשבון) ולאייר פראנס לקרוא למטוס על שם דלידה, ג'ו דאסין או אפילו משה ברנד (שדוברי הצרפתית מתעקשים לכנות מייק בראנט).

ובאשר לאל-עלנו - "נווה חמציצים" נשמע אחלה שם לבואינג חדש. 

 

 

 

 

27/06/2016