19.04.2024
 
בתי מלון יוכלו להעסיק עובדים במשמרות לילה בתדירות שונה מזו הקבועה בחוק

 

 

שירות חדשות תיירות

רוה"מ נתניהו, המכהן גם כשר הכלכלה והתעשייה, חתם אמש על היתר מכוח חוק שעות עבודה ומנוחה, שיאפשר לבתי מלון להעסיק עובדים בתפקידים ספציפיים במשמרות לילה, בתדירות השונה מזו הקבועה בחוק. בעקבות ההיתר החדש, יורשו בתי מלון להעסיק עובדים אלו בתדירות של שבוע משמרות לילה מתוך כל שבועיים עבודה. זאת, לעומת התדירות הקבועה בחוק של שבוע משמרות לילה בתוך כל שלושה שבועות עבודה.

שר התיירות יריב לוין אמר כי: "מדובר בצעד משמעותי נוסף כחלק משורה ארוכה של צעדים שנעשו במטרה להפחית את הרגולציה המוטלת על בתי המלון בישראל, כדי להביא להוזלת הנופש. אני מתכוון להמשיך לפעול להפחתת הרגולציה ובמקביל להגברת התחרות, כדי שכל אזרחי ישראל יוכלו לנפוש וליהנות מיופייה של הארץ במחיר השווה לכל נפש. התיקון יתרום לייעול ולגמישות במערך העבודה באלפי עסקים בינוניים וקטנים ויאפשר לעובדים להשתכר יותר".

מטרת המהלך, לדבריו, הינה להקל את הנטל הרגולטורי על בתי המלון, להגביר את הגמישות התפעולית שלהם ולהתאים את חוקי העבודה לסביבת העבודה המודרנית. ההיתר ניתן בהסכמה ובתאום עם ההסתדרות.

בחוק שעות עבודה ומנוחה נקבעה תדירות עבודת הלילה בכל מקום שעובדים בו במשמרות. בנוסף, החוק מגדיר עבודה לילה כעבודה ששעתיים ממנה חלות בין השעות 22:00 ועד 06:00. ההיתר החדש יאפשר לבתי מלון להעסיק עובדים בתדירות ששונה מהקבוע בחוק.

בעקבות פניית התאחדות המלונות למשרד התיירות, נעשתה עבודת מטה משותפת עם מינהל הסדרה ואכיפה והלשכה המשפטית שבמשרד הכלכלה, לבחינת הצרכים הייחודיים של ענף המלונאות וצרכי השירות מסביב לשעון. בעקבות הבחינה החליט רוה"מ ושר הכלכלה והתעשייה, בנימין נתניהו, לחתום על ההיתר ובכך לייעל את הגמישות התפעולית של בתי המלון ולהגביר את חוסנו של הענף.

יש לציין כי המהלך כולו נשען על הסכמות בין לשכת הארגונים הכלכליים ובין הסתדרות העובדים החדשה. בעקבות מתן ההיתר, עובדים בתפקידים אלו, שהינם ברובם עובדים צעירים וסטודנטים אשר מעוניינים בעבודת לילה, יוכלו לעבוד ביותר משמרות בחודש ובכך לשפר משמעותית את שכרם.

נשיא התאחדות המלונות אלי גונן בירך את שר התיירות "על ההישג המשמעותי, שהביא לענף המלונאות אפשרות העסקה, ביותר משמרות לילה משהתאפשר עד כה". לדבריו, "לאחר שנים ארוכות שבהן אנו דוחפים לתיקון זה, אשר הגביל אותנו להעסקה בלילה של שבוע בתוך שלשה שבועות, הצליח השר לוין לחולל שינוי לאחר פעילות נחושה ועקבית בנושא, ועל כך תודתנו והערכתנו הרבה". עוד הוסיף אלי גונן ש"מדובר בתיקון, שהינו חלק ממאמץ להסיר או לעדכן רגולציות המהוות חסם להוזלת מחירי הנופש ועל כך אנו מברכים ומודים".

יואב בכר, סמנכ"ל משאבי אנוש של התאחדות המלונות אמר כי "מדובר בתיקון היסטורי של חוק ישן משנת 1951 באמצעות היתר כללי חשוב, עליו עמלנו תוקפה ארוכה. היתר זה יאפשר תפעול טוב יותר עם עובדים מיומנים ויציבים. ההיתר החדש מיטיב עם העובדים עצמם,  שאלה מהם העובדים בלילה, משתכרים שכר גבוה שהינו מעל הנדרש בחוק וזאת בזכות הסכם קיבוצי מיטיב, הקיים במלונאות".

 

 

 

22/06/2016