29.03.2024
 
קלאב רמון - חוויית אירוח במחיר משתלם במיוחד

 

 

מאת נילי ארנועם

 

חוויית נופש היא חוויה אישית, קשה לכמת אותה. כמה הבן-אדם נהנה, מה רמת הצפי ומה היחס בן ההשקעה לתמורה.

חברים נרשמו לסוף שבוע במצפה רמון והזמינו ב"קלאב רמון" חבילה המציעה טיולי שטח. המחיר היה סביר, התוכנית נראתה מעניינת והחלטנו להצטרף. האירוח היה על בסיס שני לינות פנסיון מלא, וכלל פעילויות כדלקמן: יום חמישי בערב - יציאה לשטח לאחר ארוחת הערב לתצפית בכוכבים עם טלסקופים והדרכה מקצועית. יום שישי - נסיעה של כחצי יום ברכב ספארי בתוככי מכתש רמון עם אריה, שהתברר כמדריך מצויין. עוד בתפריט: סיור רגלי לעת שקיעה לאורך מצוק המכתש בהדרכתו.

לאחר ארוחת הערב מתקיים ערב קריוקי,שירה בציבור, ריקודים ובלובי גם ספריה מגוונת, לשעות הפנאי. ביום שבת  - נסיעה ברכבים הפרטיים לטיול בשטחים חקלאיים, לבורות לוץ ואתרים אחרים - שוב בהדרכתו המסורה של אריה. קפה ומאפה באופן חופשי - כל הזמן, ללא הפסקה.

כמה עלתה כל החבילה? פחות מ-2,000 ש' לזוג. מחיר הוגן, בהתחשב שטיולים ברכבי ספארי והדרכה מקצועית הינם יקרים למדי, כאשר מזמינים אותם באופן פרטי. התוכנית אליה נרשמנו, מיועדת להרשמה של זוגות בודדים, ויחד עם זאת מאפשרת להם ליהנות מפעילויות של קבוצות בלי התניה של מינימום משתתפים. כל הסיכון וההוצאה - של קלאב רמון.

היינו חמש זוגות בתוכנית הנ"ל וקרוב לוודאי שהוצאות ההפעלה של הטיולים וההדרכות שלקח על עצמו קלאב רמון, היו גבוהות ואף בלתי משתלמות כאשר הקבוצה היא קטנה. הרווח היה שלנו. כל יתר האורחים במהלך סוף השבוע, ישראלים ותיירים, התארחו במקום כ-"מלון", כולל חדר וארוחות. האוירה היתה נעימה, השרות והיחס מפנקים והארוחות היו עשירות ומצויינות לטעמנו.

בקיצור, תמורה מלאה לאגרה וחוויית אירוח מהנה. הדבר היחיד בו לא עמדה הנהלת הקלאב בהבטחה, היה המחיר. טילפנו להזמין ונאמר לנו שהמחיר פחות מזה שפורסם. לאחר זמן-מה טילפנו שוב וביקשנו לברר אפשרות להצטרפות של שני ילדים (בוגרים), ושוב - נתבקשנו לשלם פחות מהמחיר שפורסם. למה? סתם ככה.  בלי לבקש הנחה. 300 ש' תוספת לאירוח של ילד במהלך כל סוף השבוע, בחדר משפחתי גדול, כולל כל הארוחות (פנסיון מלא פלוס) וגם כל הטיולים. האם זה לא ראוי לציון?

מחיר החדר ללילה לזוג, כולל ארוחת בוקר הינו כ-500 ש'. מחיר של אכסניית נוער. יחד עם זאת האירוח בקלאב כולל סאונה גדולה (יחסית) חדר מלח וחמאם טורקי עם מרבצי שיש לוהטים. פינוקים שאין בהרבה מלונות חמישה כוכבים - מותרות שאם נמצאים במקומות מפוארים, גם כרוכים לעיתים בתשלום נוסף, ובקלאב רמון הינם בחינם, כלולים במחיר החדר. החדרים נוחים, האמבטיה לא גדולה, אבל משטח השיש משני צידי הכיור מאפשר שימוש נוח בכלי הקוסמטיקה והרחצה (מה שלעיתים לא בנמצא בחדרי אמבטיה גדולים למדי) זהו המקום היחיד במצפה רמון עם מעלית והוא מתאים גם לנכים בכסאות גלגלים.

כולנו חזרנו "עייפים - אך מרוצים", מרוצים מחווית הארוח בקלאב רמון, מהטיולים שלמטרתם הגענו למצפה רמון ומההרגשה הטובה שפינקו אותנו, שלא עשקו אותנו, לא פשטו לנו את העור, שציפינו לפחות וקיבלנו יותר.

ואשר למכתש רמון, מקום נדיר מסוגו בעולם, חבל שמשרד התיירות לא שם אותו על המפה. הפסד לכולם מהרבה בחינות - וחבל.

 

 

 

07/04/2016