25.04.2024
 
פאנל מקצועי בנושא שדה תעופה אזרחי ברמת דוד

 

בצילום: ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה (נואם), זיו ורהפטיג (במרכז) ויוסי פישר (משמאל) 

 

שירות Tnet

אמש התקיים במגדל העמק פאנל מקצועי ראשון מסוגו, שכלל אנשי מקצוע ותושבים בנושא שדה תעופה אזרחי ברמת דוד שבעמק יזרעאל.

בדיון נכחו ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה, מומחה התיירות והתעופה יוסי פישר, יו"ר מטה המאבק בהקמת השדה זיו ורהפטיג, חברי מועצה ועשרות תושבים מעורבים. המנחה היה העיתונאי חן ביאר (רדיו קול רגע).
בפתיחת דבריו אמר ברדה כי ימנה איש מקצוע שיבחן את נושא הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג באזור ואת ההשלכות, בנוסף לתסקיר השפעה סביבתית של השדה.
לאחר מכן הציג כל משתתף את עמדותיו בנושא היתרונות והחסרונות בהקמת שדה תעופה שכזה. יוסי פישר הציג נתונים לפיהם נתב"ג עומד לפני קיבולתו המקסימלית, בזמן ששדות תעופה בארץ רק נסגרים. עוד הזכיר כי נבחנו חלופות שונות, ביניהן נבטים, שנפסלו בגלל סיבות שונות - כלכליות, ביטחוניות ואחרות. היתרונות, לדבריו, כוללים פיתוח ותרומה כלכלית ניכרת לאזור. פישר הציג כדוגמה את שדה התעופה של העיירה לוטון, מצפון ללונדון, בה יש שדה תעופה המשרת בעיקר חברות לואו-קוסט (ומשמש כמטה הראשי של חברת איזיג'ט) - איזור ירוק וכפרי, שהוביל לפיתוח ותנופה כלכלית אדירה לאזור של העיירה. פישר הוסיף כי השדה החדש יאפשר לצעירים המתגוררים באזור העמקים והצפון לפתח כיווני תעסוקה ופרנסה נוספים, כמו תיירות Airbnb, צימרים ובסיס תיירותי שיפתח את האזור, וזאת בנוסף לאלפי מקומות עבודה, ולא 2,500 בלבד, כפי שמטה המאבק מציין. 

 
זיו ורהפטיג, הציג את העמדה שמנגד, של המתנגדים לשדה, ואמר שהמאבק יימשך, "אחרת יהיו בעמק לא שדה תעופה אחד, אלא שלושה שדות תעופה". לדבריו של ורהפטיג שדה תעופה אזרחי ימשוך כ-25 אלף כלי רכב שיגיעו אליו מדי יום, ויהוו מפגע של רעש סביבתי, זיהום אוויר ופקקים. לדבריו השדה לא ימשוך את התיירים להישאר באזור, אלא הם יבקרו נקודתית באתרי התיירות, ובסוף היום "יברחו" אל המרכז, או לכל היותר ישארו למשך לילה אחד בטבריה או בנצרת - "רוצים להקים שדה תעופה בצפון?", אמר, "תפתחו את שדה התעופה בחיפה או אפילו אי מלאכותי בתוך הים". 


דבריהם של השניים עוררו עניין רב בקרב הקהל שהשתתף, הביע דעתו ואף העלה שאלות לכל אורך הפאנל ובסופו. לסיכום אפשר לומר כי למרות שלא התקבלה במפגש כל הסכמה - הנושא לבטח ימשיך לעורר עניין רב בקרב תושבי מגדל העמק בפרט ואזור הצפון בכלל.

 

 

 

05/04/2016