26.04.2024
 
הרצאות חינם בסניף למטייל תל אביב - אפריל 2016

 

 

שירות Tnet

להלן פירוט הרצאות חינם המתקיימות החודש בסניף למטייל בדיזנגוף סנטר בתל אביב:

 

1/4 12:00 

בייג'ין - ביקור עצמאי בבירה ובסין, מרצה - ד"ר שושן ברוש ויץ

המטרה: ביקור עצמאי בבייג'ינג. התמצאות, התרחשות והתערות. השיטה: להנגיש את בייג'ינג ואת סין למרות השונות והקשיים. פיענוח רוחות ומגמות, עוצמות וחולשות של עיר מחוז אימפריאלית. הנחיה לסיורים עצמאיים בעיר עצומת ממדים ואוכלוסייה ברכבת התחתית, באופניים, באוטובוסים ברגל - באזורים לא מתוירים. מגורים, בילויים, לימודים, קניות, אוכל וטיפים למשתתפים שמבקשים לבקר או לשהות בעיר שבה לא נותנים תשר. אזהרת מסע: "expat bug" - התוקף את הזרים-השוהים בעיר ומתאהבים בה.

3/4 18:00 

קמינו דה סנטיאגו, מרצה - דנה לבל

מדי שנה, מאות אלפי אנשים מרחבי העולם, הולכים באחת הדרכים העתיקות המובילות לסנטיאגו דה קומפוסטלה. אחרי מסע ארוך ומפרך, המקום הראשון אליו נוהרים העולים לרגל לעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה הוא הקתדרלה המפוארת של העיר, שם הם מציגים את "דרכון" הצליין אותו מחתימים בישובים במהלך הדרך ומקבלים תעודה. קמינו דה סנטיאגו הוא לא רק מסע דתי, זהו טיול יפהפה שבו אפשר לראות מקומות מהיפים ביותר בספרד ולפגוש אנשים מרחבי העולם

 

4/4 18:00 

פיליפינים והונג קונג, מרצה - מירב ימין

אין ספק שהפיליפינים זה היעד המושלם לחופשה או טיול. אלפי איים וחופי זהב קסומים, כפרים קטנים בין טרסות אורז מדהימות ושלל אטרקציות שיעלו לכם את האדרנלין. בהרצאה תוכלו לשמוע על טרקים עוצרי נשימה, היכן תוכלו לצלול עם כרישים ולהגיע לאתרי הצלילה הטובים ביותר, ואיפה כדאי לצאת לשייט קסום בין איים מבודדים. הונג קונג היא "הניו יורק של המזרח". שוקקת חיים, מלאה בגורדי שחקים ושווקים צבעוניים. כל אלה עטופים בנוף ירוק והררי. השילוב בין המזרח למערב יוצר את הקסם של הונג קונג. בהרצאה תשמעו על אטרקציות מעניינות, מקומות בילוי, שווקים, כפרי דייגים ותגלו שיש להונג קונג הרבה מה להציע.

5/4 16:00

סין וטיבט, מרצה - פזית בירן

אתם עומדים להגיע לאחת המדינות המדהימות והמסקרנות ביותר.סין הינה מדינה עצומה בגודלה וביופייה, בעלת היצע בלתי נגמר לתייר ולתיירת בכל גיל ובכל זמן. בהרצאה נסקור תחילה את כל הפרטים הטכניים החשובים: איך ולאן? מתי וכמה? החל מהויזות והביטוחים וכלה בדרכי התקשורת. נמשיך לסקור את האטרקציות, המסלולים והמקומות המומלצים. נסיים בטיפים חשובים, מה כדאי יותר ומה פחות. כמובן שנפנה זמן לשאלות.

5/4 17:30

הודו, מרצה - דני אברהמי

צלילים של מוסיקה הודית וקולות רחוקים נשמעים באוזני, הרוח טופחת על פני, הרי ההימלאיה המושלגים חולפים לידי, וריח של יער גשום מעורבב עם ריחות עשן מתנורי הבתים עולה באפי. אני יושב על גג אוטובוס, אוכל סאמוסה מתובלת להפליא שנתן לי ידידי חאוויר הספרדי, מצדי השני ליסה מפינלנד ו-5 עיזים שנהנות אך פחות מאתנו מהנסיעה על הגג. הנסיעה של שעות כה רבות, אבל אין יום ואין שעה, ומיקומי הגיאוגרפי אינו חשוב - העולם כולו הוא ביתי ואני מאושר. מספיק להביט באדם שחזר מהודו כדי להבין את העוצמות שטיול כזה נוטע. מה כבר קורה שם בהודו? למה מתאהבים בה? מה אנחנו מחפשים בטיול? המרצה יכיר לכם את מפת הארצות הללו והמקומות המומלצים להיות, ויתן טיפים על תכנון הטיול, ציוד, מזג אויר, וכאשר אנחנו שם - מה לצפות, כיצד ומה לאכול, איך לעשות כביסה, אמצעי תחבורה, כסף, דואר ואילו אנשים נפגוש. אילו שלבים עוברים בטיול ? ואיך זורמים עם הודו בצורה נכונה. מדוע אנשים מסוימים מתאהבים בה אך יש כאלו שבורחים ממנה. מדוע אנחנו נמשכים מהודו אבל גם חוששים מעט ? איך ניתן לעשות טיול שלא ישכח, לאו דווקא לפי "מסלול מתוכנן", לדעת להיות ספונטני עם הודו ולקבל את ההרפתקאות שהיא מבטיחה לנו כמו שצריך, התחברות לאנשים המקומיים אשראמים ורוחניות.. ההרצאה על הודו, אך מתאימה גם לאנשים שנוסעים לנפאל! ההרצאה מתאימה לכל גיל.

 

6/4 18:00

גאורגיה, מרצה - קורל קרטנשטיין

תמיד חלמתם לטוס ליעד שהוא גם קרוב לישראל, גם מרהיב ביופיו, מסקרן ובתולי, נוח לכל כיס ומציע המון? אז אין ספק שהיום זה כבר ממש פשוט להגשים את החלום הזה! גאורגיה היא ללא ספק המדינה שעונה על הצרכים האלה ועוד. במהלך ההרצאה תטעמו מהעושר הרב שיש לגאורגיה להציע: נדבר על מחוזותיה השונים, נכיר את המאכלים המשובחים, מסלולי הטיולים, האוכלוסייה מסבירת הפנים, התרבות והצבעים המשגעים. נסביר על מגבלות צירי התנועה ובכך נבנה כמה מסלולי טיול אופציונליים, ולכל אחד מהם גם נוסיף תכנית אלטרנטיבית! נדבר על מגבלות מזג האוויר, על העלויות, ונציג את היתרונות והמגבלות שבכל אחד מסוגי הטיולים: טיול תרמילאים, טיול ג'יפים עצמאי, טיול מאורגן וטיול משפחות. לאחר ההרצאה כל אחד יוכל למצוא לעצמו את מסלול ואופי הטיול המתאים לו ביותר.

7/4 17:30

קובה - מקיף, מרצה - קפיטן אבי הזאב

הכל על קובה, האיים הקאריביים והמדינות הסמוכות. נצא לטיול מדהים באי קטן ומרתק, ממלכתם של צ`ה גווארה האגדי ופידל קסטרו השליט הנצחי. נפגוש אנשים שמחים וטובי לב שחיים בערבוב מטמטם בין צבעי ירוק וכחול, שרוקדים בטירוף לצלילי הסלסה, מכניסי אורחים ומסבירי פנים. בהרצאה נקבל מידע בנושאי טיסות, אכסון, תחבורה, ויזה ונהלי הכניסה, אטרקציות מרכזיות, קרנבלים ופסטיבלים, תכנוני מסלולים ולוחות זמנים מפורטים, חוויות אישיות וכל מה שיותיר הזמן.

8/4 10:30 
ארה"ב וקנדה למשפחות, מרצה - אלעד נעים

בארה"ב ובקנדה ביקרתי כבר שמונה פעמים - חלקן לטיולים ארוכים וחלקן לטיולים קצרים יותר. שתי המדינות הנפלאות האלו נותנות לי תמיד חשק לחזור אליהן, אם בזכות הערים הגדולות שלא עוצרות לרגע, ואם בזכות הפארקים הלאומיים ופארקי השעשועים שאין שניים להם בעולם. ההרצאה תעסוק בעיקר בהכנות לקראת הטיול המיוחד הזה, שמהווה חלום של מטיילים רבים, וכמובן נדבר על כל האטרקציות שבדרך.

8/4 12:00

ניו יורק שלא הכרתם, מרצה - אלעד נעים

ניו יורק. מרכז העולם, בירת התרבות, מעצמה קולינרית, גן עדן לקניות ומה לא... ניו יורק, או כמו שאני נוהג לכנות אותה "העיר", היא המקום האהוב עליי ביותר, שבו אני מרגיש בבית. באופן אישי אני נוהג לבקר בעיר אחת לשנה בממוצע, לראות הרבה מאוד הצגות ומופעים, לגלות מסעדות חדשות, להגיע לשווקים המשתלמים ביותר ולנשום את האוויר המפויח שאין שני לו.

 

10/4 18:00 
דרום קוריאה, מרצה - שרה קולמן

דרום קוריאה - ארץ שיש בה הכל. ערים מודרניות עם גורדי שחקים, קניונים מפוארים שהם שיא המודרניות. מול ארמונות עתיקים ומקדשים פעילים הממוקמים בלב שמורות טבע נהדרות. בהרצאה נפגיש את המטייל החדש עם העושר התרבותי והנופים המדהימים. ויינתן מידע על עונות לטיול, אוכל ומקומות שבהם מומלץ לבקר.

11/4 18:00
קמבודיה, וויאטנם ולאוס, מרצה - מירב ימין

את חווית הטיול בקמבודיה לא תוכלו לשכוח, התרבות, הטבע, המקדשים ובעיקר המפגש עם המקומיים לא ישאירו אתכם אדישים. אין ספק שקמבודיה תכנס לכם ללב. בהרצאה תוכלו לשמוע על הכפרים והטרקים בג'ונגלים ועל האיים של קמבודיה אשר הם מהיפים בעולם, שרק המילה שלמות יכולה לתאר אותם. השלווה והקצב האיטי של לאוס, הטבע העוצר נשימה, נזירים ומקדשים, לצד אפשרויות אדרנלין כגון טיפוס צוקים, אומגות ורכיבת שטח על אופנועים. לאוס היא ארץ האפשרויות, כל כך מגוונת, כל כך יפה ומעניינת שפשוט אי אפשר שלא להתאהב בה.בוויאטנם הטבע הוא שישאיר אתכם פעורי פה, משייט במפרץ האלונג היפהפה, לטרקים בשדות אורז בצפון וויאטנם. וויאטנם שוקקת חיים, בכל מקום אליו תגיעו. בוויאטנם לא תתקשו לטייל, תוכלו לבחור לטייל באמצעות אופנוע, אוטובוסים או רכבות, שלושת האפשרויות נוחות למדי בהשוואה למדינות השכנות. בהרצאה תוכלו לקבל מידע על מתי לנסוע ולכמה זמן, מאיפה כדאי להתחיל את הטיול, תוכלו לקבל מידע על מסלולים שונים ולבחור את זה המתאים עבורכם, תקבלו מידע חיוני על מעברי הגבול והויזות, התקציב הדרוש. כמו כן תוכלו לשמוע על כל האטרקציות, על טרקים, האיים ובכלל מקומות מומלצים שאי אפשר לוותר.

12/4 18:00
תאילנד, מרצה - מירב ימין

תאילנד היא גן עדן למטיילים, יש בה הכל. בין אם אתם בטיול משפחתי, טיול עם חברים או תרמילאים עצמאיים, תאילנד מתאימה לכולם. לא סתם הפכה להיות מוקד התיירות מהמבוקשים בעולם. בהרצאה תוכלו לשמוע על האטרקציות, ופעילות האתגר כגון טיולי ג׳יפים בצפון, רכיבה על פילים, סנפלינג ועוד. תאילנד עשירה באיים נפלאים, וחופים יפהפיים, אתרי צלילה ושנירקול, ישנם כל כך הרבה איים כך שבאמת קשה לבחור. תוכלו לקבל מידע על האיים השונים ולבחור לכם את האי שיותר יתאים לכם. בנוסף למסלול התיירים הקלאסי, תוכלו לשמוע על עיירות מקסימות וכפרי דייגים פחות תיירותיים אשר בהם תוכלו לחוות את תאילנד קצת אחרת ולהתחבר יותר אל התרבות המקומית.

13/4 18:00
איסלנד ברגל, מרצה - יזהר דמטר

איסלנד לא דומה לאף מקום אחר בעולם. אין עוד מקום שבו מבטן האדמה בוקע חום עז שמשגע את הנוף ואת הנפש, על רקע דרמטי כל כך של הים הארקטי הצפוני. באיסלנד תופעות גיאולוגיות וולקניות רבות, אך צומח אין בה כמעט ובכלל. כך שהנוף תמיד פרוס ונראה הרחק הרחק... בטיול רגלי באיסלנד ניתן להגיע לנקודות רבות שמבהירות היטב את ייחודו של האי, אך טיול רגלי באי טובן בחובו גם אתגרים לא קטנים, מז"א, מחיר ועוד. בהרצאה נדבר על אופי הטיול הרגלי (בלי אוטובוסים או ג׳יפים) באיסלנד, האתגרים והסכנות שבו, וגם על מסלולים מומלצים.

14/4 17:30
קובה ומרכז אמריקה, מרצה - קפיטן אבי הזאב

15/4 10:30
יפן, מרצה - שרה קולמן

הביקור ביפן היא חוויה יוצאת דופן. החל מהביקור בערים הגדולות, החדישות והבנויות בסגנון מערבי וכלה במקומות הקטנים המשמרים את המסורת העתיקה. בהרצאה יינתנו טיפים חשובים למטייל, עונות, סידורים נדרשים לפני הטיול ומקומות ממומלצים לביקור. נציג בפני המטייל את העושר התרבותי והנופים המדהימים שיש ליפן להציע.

17/4 16:00
שיעור ספרדית, מרצה - המכון לידידות אמריקה

היכרות ולימוד של הספרדית המדוברת בדרום ומרכז אמריקה. הכניסה חופשית.

 

17/4 17:00
דרום אמריקה, מרצה - אלן שטרסברג

דרום אמריקה כל השנה - לא לצעירים בלבד, בהרצאה נדון בכל הנושאים הנחוצים לנסיעה שלכם לדרום אמריקה: מתי לנסוע וכמה זמן, איזה ציוד לקחת ומאיפה להתחיל את הטיול, עם מי לטוס, מה התקציב הנחוץ ועל איזה מקומות אי אפשר לוותר. איפה כדי לנפוש ואיפה לעשות טרקים, האם מומלץ לעשות את הקרנבל באיים או בערים הגדולות...ארגנטינה - כשמזכירים את ארגנטינה, מיד עולים בדמיון הטנגו והגאוצ`וס, אבל למטיילים רבים פלאי הטבע הם מוקדי העניין העיקריים שבה: מהמדבריות בצפון ועד רכס האנדים בדרום, ממפלי איגואסו ועד השממה המרהיבה של פטגוניה ארגנטינה. ארגנטינה היא ללא ספק אחת מהארצות היפות ביותר בעולם קל מאוד לטייל בה והיא מתאימה לטיולים קצרים וארוכים כאחד.צ'ילה - האזור הדרומי שלה מאד מזכיר את ארגנטינה וכולל כמה מהמקומות היפים ביותר בדרום אמריקה נופיה המדשימים יענגו את חובבי הטבע, כולל קרחונים ואגמים אינסופיים צ'ילה היא מדינה ארוכה מאד וצרה (רוחבה אינו עולה כמעט על 200 ק"מ), השוכנת לחופו של האוקיינוס השקט במערב דרום אמריקה.ברזיל - כבר מאות שנים שהנסיעה לברזיל מסמלת בריחה אל גן עדן קסום וטרופי, והיא מציתה את הדמיון המערבי יותר מכל מדינה אחרת בדרום אמריקה, מהלהט של הקרנבל (09-16 פברואר 2013 )ועד למחשכי האמזונס, דרך מפלי האגואסו ואיים אינסופיים שבה, תוכלו לשלב את כל סוגי החופשות האפשריות.בוליביה - היא המדינה החמישית בגודלה ביבשת דרום אמריקה ממוקמת גיאוגרפית במרכז היבשת וגובלת מכל צדדיה בשכנותיה שאף חמדו לאורך השנים את אוצרות הטבע הרבים והמחצבים הטמונים בה. בוליביה היא אטרקציה תיירותית שונה בנוף הדרום אמריקאי בגלל אי ההתפתחות של המדינה והישארותה מאחור מבחינת הקדמה שכבר הגיעה לברזיל, ארגנטינה וצ'ילה השכנות. בוליביה ידועה בעיקר בזכות הנופים. הטרקים הג'ונגל הנמצא בצפון המדינה וגולת הכותרת מדבר המלח של אויוני.פרו - האנדים היפים ביותר ביבשת האינדיאנים, שעדיין משמרים את אורח החיים המסורתי, הופכים אותה לחוויה תרבותית יצאת דופן יערות גשם והאינקה, וגם עיר אבודה אחת. פרו הופכת לאט לאט לבירת הטרקים של היבשת בני יום ועד לעשרה ימים שמתאימים לכל הרמות ולכל הגלאים.

 

18/4 18:00
ניו זילנד, מרצה - עומר מזרחי

ניו זילנד היא ללא ספק אחת המדינות הכי יפות בעולם. אין אדם שלא נסע אליה והתאהב מיד, ולא פלא - תמצאו פה נופים מדהימים שהעיניים שלכם לא יוכלו לקלוט (על הטרק הכי יפה בעולם כבר שמעתם?), תופעות טבע מוזרות (למי יצא לראות מערה מלאה בתולעים זוהרות?) תרבויות עתיקות, מאכלים מיוחדים, ושפע פעילויות אקסטרים (מתי בפעם האחרונה טיפסתם על קרחונים?). יחד עם זה, אי אפשר לנסוע לניו זילנד בספונטניות - ניו זילנד היא לא יעד זול, ויש המון דברים שחשוב וכדאי לדעת לפני שנוסעים, ושלא תמיד תמצאו להן תשובות חד משמעיות באתרים השונים או במדריכי הספרים. בהרצאה נענה אחת ולתמיד על השאלות שכל מטייל בניו זילנד שואל - האם כדאי לקנות או לשכור רכב? מתי כדאי לטייל בניו זילנד? איפה כדאי ומומלץ לישון? כמה כסף צריך להביא? איזה ציוד כדאי לקנות? לאיזה טרקים צריך להירשם מראש? ואיך בכלל מארגנים טיול שכזה? אז בין אם כבר החלטתם שאתם נוסעים לניו זילנד, ובין אם אתם עוד מתלבטים - אתם יותר ממוזמנים להרצאה ואני מבטיח לעשות כמיטב יכולתי כדי שתוכלו לשמוע על כל מה שחשוב לדעת ואסור לפספס כשנוסעים לגן העדן הזה שבקצה העולם... (מומלץ להביא פנקס!)

 

19/4 17:00
הודו, מרצה - דני אברהמי

צלילים של מוסיקה הודית וקולות רחוקים נשמעים באוזני, הרוח טופחת על פני, הרי ההימלאיה המושלגים חולפים לידי, וריח של יער גשום מעורבב עם ריחות עשן מתנורי הבתים עולה באפי. אני יושב על גג אוטובוס, אוכל סאמוסה מתובלת להפליא שנתן לי ידידי חאוויר הספרדי, מצדי השני ליסה מפינלנד ו-5 עיזים שנהנות אך פחות מאתנו מהנסיעה על הגג. הנסיעה של שעות כה רבות, אבל אין יום ואין שעה, ומיקומי הגיאוגרפי אינו חשוב - העולם כולו הוא ביתי ואני מאושר. מספיק להביט באדם שחזר מהודו כדי להבין את העוצמות שטיול כזה נוטע. מה כבר קורה שם בהודו? למה מתאהבים בה? מה אנחנו מחפשים בטיול? המרצה יכיר לכם את מפת הארצות הללו והמקומות המומלצים להיות, וייתן טיפים על תכנון הטיול, ציוד, מזג אויר, וכאשר אנחנו שם - מה לצפות, כיצד ומה לאכול, איך לעשות כביסה, אמצעי תחבורה, כסף, דואר ואילו אנשים נפגוש. אילו שלבים עוברים בטיול ? ואיך זורמים עם הודו בצורה נכונה. מדוע אנשים מסוימים מתאהבים בה אך יש כאלו שבורחים ממנה. מדוע אנחנו נמשכים מהודו אבל גם חוששים מעט ? איך ניתן לעשות טיול שלא ישכח, לאו דווקא לפי "מסלול מתוכנן", לדעת להיות ספונטני עם הודו ולקבל את ההרפתקאות שהיא מבטיחה לנו כמו שצריך, התחברות לאנשים המקומיים אשראמים ורוחניות.. ההרצאה על הודו, אך מתאימה גם לאנשים שנוסעים לנפאל! ההרצאה מתאימה לכל גיל.

 

20/4 17:00
הודו עם גיטרה, מרצה - רז הלווינג

יש שעושים את הודו עם אופנוע ויש כאלה שעושים את הודו עם גיטרה. בכל מקום שאליו תגיעו בהודו תמצאו לא מעט תיירים שמסתובבים עם גיטרה או כלי נגינה אחר. כשאנו יושבים תקופה ממושכת במקום מסוים אותם צלילים מעצבים לנו חלק ניכר מזיכרונות הטיול. בהרצאה / מפגש נספר קצת על חוויות שעוברים בהודו, נשיר קצת בליווי הגיטרה ונחלום שאנחנו בהודו...

21/4 17:30 
קובה - מקיף, מרצה - קפיטן אבי הזאב

הכל על קובה, האיים הקאריביים והמדינות הסמוכות. נצא לטיול מדהים באי קטן ומרתק, ממלכתם של צ`ה גווארה האגדי ופידל קסטרו השליט הנצחי. נפגוש אנשים שמחים וטובי לב שחיים בערבוב מטמטם בין צבעי ירוק וכחול, שרוקדים בטירוף לצלילי הסלסה, מכניסי אורחים ומסבירי פנים. בהרצאה נקבל מידע בנושאי טיסות, אכסון, תחבורה, ויזה ונהלי הכניסה, אטרקציות מרכזיות, קרנבלים ופסטיבלים, תכנוני מסלולים ולוחות זמנים מפורטים, חוויות אישיות וכל מה שיותיר הזמן.

22/4 10:30
לונדון שלא הכרתם, מרצה - אלעד נעים

ללונדון אני קורא "העיר 2" בזכות היותה העיר השנייה האהובה עליי בעולם אחרי ניו יורק. היא מצליחה למשוך אותי אליה בכל פעם מחדש, ומשלבת בין תרבות קלאסית ועתיקת יומין לבין עיר מודרנית, תוססת ומיוחדת. בהרצאה נדבר על המקומות המיוחדים בעיר, על אטרקציות יוצאות דופן, על בתי קפה ומסעדות ועל קניות. נרחיב במיוחד על הצגות ועל מופעים בלונדון.

22/4 12:00 
אירלנד - לא על הפאבים לבדם, מרצה - אלעד נעים

הארץ שעד היום מהווה מחלוקת בין הממלכה הבריטית המאוחדת לבין הלאום האירי היא גן עדן לחובבי הטבע, הארכיאולוגיה הפרה-היסטורית, הטירות העתיקות וכמובן הפאבים והשתייה האלכוהולית. בהרצאה נדבר על מסלול מומלץ באירלנד, תוך ביקור באתרי התיירות החשובים שלה מבלי לוותר על אירועים תרבותיים יוצאי דופן.

 24/4 16:00
שיעור ספרדית, מרצה - המכון לידידות אמריקה

היכרות ולימוד של הספרדית המדוברת בדרום ומרכז אמריקה. הכניסה חופשית.

24/4 17:00 
דרום אמריקה, מרצה - אלן שטרסברג

דרום אמריקה כל השנה - לא לצעירים בלבד, בהרצאה נדון בכל הנושאים הנחוצים לנסיעה שלכם לדרום אמריקה: מתי לנסוע וכמה זמן, איזה ציוד לקחת ומאיפה להתחיל את הטיול, עם מי לטוס, מה התקציב הנחוץ ועל איזה מקומות אי אפשר לוותר. איפה כדי לנפוש ואיפה לעשות טרקים, האם מומלץ לעשות את הקרנבל באיים או בערים הגדולות...ארגנטינה - כשמזכירים את ארגנטינה, מיד עולים בדמיון הטנגו והגאוצ`וס, אבל למטיילים רבים פלאי הטבע הם מוקדי העניין העיקריים שבה: מהמדבריות בצפון ועד רכס האנדים בדרום, ממפלי איגואסו ועד השממה המרהיבה של פטגוניה ארגנטינה. ארגנטינה היא ללא ספק אחת מהארצות היפות ביותר בעולם קל מאוד לטייל בה והיא מתאימה לטיולים קצרים וארוכים כאחד.צ'ילה - האזור הדרומי שלה מאד מזכיר את ארגנטינה וכולל כמה מהמקומות היפים ביותר בדרום אמריקה נופיה המדשימים יענגו את חובבי הטבע, כולל קרחונים ואגמים אינסופיים צ'ילה היא מדינה ארוכה מאד וצרה (רוחבה אינו עולה כמעט על 200 ק"מ), השוכנת לחופו של האוקיינוס השקט במערב דרום אמריקה.ברזיל - כבר מאות שנים שהנסיעה לברזיל מסמלת בריחה אל גן עדן קסום וטרופי, והיא מציתה את הדמיון המערבי יותר מכל מדינה אחרת בדרום אמריקה, מהלהט של הקרנבל (09-16 פברואר 2013 )ועד למחשכי האמזונס, דרך מפלי האגואסו ואיים אינסופיים שבה, תוכלו לשלב את כל סוגי החופשות האפשריות.בוליביה - היא המדינה החמישית בגודלה ביבשת דרום אמריקה ממוקמת גיאוגרפית במרכז היבשת וגובלת מכל צדדיה בשכנותיה שאף חמדו לאורך השנים את אוצרות הטבע הרבים והמחצבים הטמונים בה. בוליביה היא אטרקציה תיירותית שונה בנוף הדרום אמריקאי בגלל אי ההתפתחות של המדינה והישארותה מאחור מבחינת הקדמה שכבר הגיעה לברזיל, ארגנטינה וצ'ילה השכנות. בוליביה ידועה בעיקר בזכות הנופים. הטרקים הג'ונגל הנמצא בצפון המדינה וגולת הכותרת מדבר המלח של אויוני.פרו - האנדים היפים ביותר ביבשת האינדיאנים, שעדיין משמרים את אורח החיים המסורתי, הופכים אותה לחוויה תרבותית יצאת דופן יערות גשם והאינקה, וגם עיר אבודה אחת. פרו הופכת לאט לאט לבירת הטרקים של היבשת בני יום ועד לעשרה ימים שמתאימים לכל הרמות ולכל הגלאים.

25/4 17:00 
הודו לגילאי 45 +, מרצה - יענקלה מושקוביץ

הודו - מציעה הכל. צפיפות ומרחבים פתוחים, סובלנות דתית, תמימות אנושית, חופש לכל צורות ודרכי חיים, רעש מחריש אוזניים לצד שלווה, פאר לצד זוהמה ועוני... כל אלה ועוד רבים יוצרים את הקסם והחוויה האחרת. הצטרפו אלינו כשגרירים ישראלים יפים של מדינת ישראל ובואו נאכל את הודו (תרתי משמע), נתמודד עם המאכלים שמזילים ריר מהשפתיים, שמגרים את חוש הטעם והריח, נספר שקלקול קיבה בהודו זה לא סוף העולם וזו רק ההתחלה.... תלמדו להבין שיוגה נהדרת ומתאימה גם לבני 50+ וגם לכאלה שמעולם לא נגעו בה. נתכנן לכם את הודו על כל רבדיה - רוחניות (מקדשים,תפילות,טקסי טראנס דתיים), רפואה איורוודית (עיסויים), מפגשים עם משפחות, אומנויות לחימה, ריקוד, נופים ועוד היד נטויה. נמחיש בתמונות וסרטונים לרוב כי טוב מראה עיניים. טיול לזוגות, לנשים, לגברים ולהורים עם הילדים, בני 50 + צאו לדרך ! בלי פחד וללא חששות, אנחנו ניתן את הכלים ואתם תשברו את המיתוס שהודו היא רק לצעירים.

26/4 17:00
הודו עם גיטרה, מרצה - רז הלווינג

יש שעושים את הודו עם אופנוע ויש כאלה שעושים את הודו עם גיטרה. בכל מקום שאליו תגיעו בהודו תמצאו לא מעט תיירים שמסתובבים עם גיטרה או כלי נגינה אחר. כשאנו יושבים תקופה ממושכת במקום מסוים אותם צלילים מעצבים לנו חלק ניכר מזיכרונות הטיול. בהרצאה / מפגש נספר קצת על חוויות שעוברים בהודו, נשיר קצת בליווי הגיטרה ונחלום שאנחנו בהודו...

27/4 17:00
חשיפה לצפון באלסקה, מרצה - אלעד נעים

אלסקה שבעבר הייתה בריבונות רוסית נקנתה ע''י ארה''ב באחת העסקאות המשתלמות בהיסטוריה. אלסקה היא אחת המדינות שנתפסות כבעלת הטבע הפראי ביותר בעולם, ובה ניתן לחזות בקרחונים עצומים, בפיורדים יפהפיים, בבעלי חיים רבים ובכלל בטבע עוצר נשימה. למרות עונת התיירות המוגבלת בין מאי לספטמבר אלסקה היא אחד היעדים שכדאי לבקר בהם בהקדם בשל ההתחממות הגלובלית. בהרצאה נדבר על אופן בניית הטיול, על דרכי התניידות, על אתרי התיירות השונים ועוד.

28/4 18:00
גאורגיה, מרצה - קורל קרטנשטיין

תמיד חלמתם לטוס ליעד שהוא גם קרוב לישראל, גם מרהיב ביופיו, מסקרן ובתולי, נוח לכל כיס ומציע המון? אז אין ספק שהיום זה כבר ממש פשוט להגשים את החלום הזה! גאורגיה היא ללא ספק המדינה שעונה על הצרכים האלה ועוד. במהלך ההרצאה תטעמו מהעושר הרב שיש לגאורגיה להציע: נדבר על מחוזותיה השונים, נכיר את המאכלים המשובחים, מסלולי הטיולים, האוכלוסיה מסבירת הפנים, התרבות והצבעים המשגעים. נסביר על מגבלות צירי התנועה ובכך נבנה כמה מסלולי טיול אופציונליים, ולכל אחד מהם גם נוסיף תכנית אלטרנטיבית! נדבר על מגבלות מזג האוויר, על העלויות, ונציג את היתרונות והמגבלות שבכל אחד מסוגי הטיולים: טיול תרמילאים, טיול ג'יפים עצמאי, טיול מאורגן וטיול משפחות. לאחר ההרצאה כל אחד יוכל למצוא לעצמו את מסלול ואופי הטיול המתאים לו ביותר.

 

29/4 10:30
החיים בציור - היער השחור וחבל אלזס, מרצה - אלעד נעים

היער השחור מושך אליו תיירים מכל העולם ובכל שכבות וגיל והינו יעד חופשה נפלא לזוגות ולמשפחות עם ילדים בכל שכבות גיל. זהו טיול מגוון בין יערות אינסופיים, עיירות ציוריות השוכנות לצד אגמים וכרמים, פארקי שעשועים, מאפיות וביר גארטנים, מפעלי מכוניות, נהרות שוצפים ומחשבות על פרישה לגמלאות בגיל מוקדם.

 

29/4 12:00
ברלין, מרצה - אלעד נעים

העיר התוססת במזרח גרמניה מושכת אליה בשנים האחרונות במיוחד מטיילים ומהגרים, ומציעה תרבות עשירה, עשרות מוזיאונים, היסטוריה מרתקת, בירות וביר גארטנים למכביר, חיי לילה סוערים והכל בעלויות אטרקטיביות.

 

 

 

04/04/2016