19.04.2024
 
נא להכיר: מלון חוויה נצרת

 

 מלון חוויה נצרת. 180 חדרים

 

מאת גיורא נוימן *

 

על אחת הגבעות הגבוהות של נצרת עילית, המשקיפה על כל העיר הוותיקה נצרת, ניצב אחד המלונות המפוארים ביותר ברדיוס של עשרות קילומטרים. אבל למרות מיקומו הבולט, לא זכה בעבר לפופולאריות שמגיעה לו. כאשר נפתח, בשנת 1998, הוא הצטרף לרשת מריוט העולמית, שיחד עם בעליו קיוותה להצלחה גדולה לקראת ביקור האפיפיור בשנת המילניום. אבל אז הגיעה האינתיפאדה השנייה וההמשך ידוע. עם הזמן החליף את שמו לפלאזה, ולמרות הגדרתו כחמישה כוכבים דה-לקס, לא הצליח לזכות במעמד לו הוא ראוי אצל המטיילים בגליל.

 המנכ"ל אלון וינטר

 

בחודש אוגוסט האחרון הוא עבר לניהולה של חברת ניהול המלונות החדשה "חוויה", המאגדת שלושה מלונות: חוויה נצרת (לשעבר פלאזה), חוויה טבריה (לשעבר מלון שיא גליליי) וחוויה אשקלון (גולדן טאואר). לרשת מונה מנכ"ל צעיר ונמרץ, אלון וינטר, והבעלים השקיעו בשדרוג המלון הנצרתי: הלובי זכה לעיצוב מחדש, חדרי האוכל שודרגו, בקרוב יהיה בית קפה חדש ובחדרים כל כלי הטקסטיל נמצאים בתליך החלפה לקראת הקיץ.

אלון וינטר וצוותו משוכנעים כי 180 החדרים המרווחים של המלון (32 מ"ר לחדר סטנדרטי, ברבע יותר מהמקובל בישראל), בריכת השחייה (בחורף הבא היא תהפוך לבריכה מקורה ומחוממת), חדר כושר (חינם לאורחי המלון), ספא, סאונה, חמישה אולמות לכנסים וימי עיון, יהפכו בקיץ הקרוב את המלון לפנינה של הגליל. הם פונים לכל הקהלים: לנופשים יחידים, למארגני כנסים, ובמיוחד לקהל הדתי לאומי עם סידורי כשרות מתאימים. "מלון זה כמו פלסטלינה," אומר וינטר, "אני מתאים אותו לבקשה של האורח. כל קבוצה שמבקשת משהו - אני אשתדל להגשים. לא אומר 'לא' לשום בקשה."

לתשומת לב מארגני כנסים וועידות: בחצר המלון נבנה אוהל ענק של 900 מ"ר, אחד משני הגדולים בישראל, המתאים לאירוח של אירועים וחתונות רבי משתתפים.

אלון וינטר וצוות השיווק של המלון, בניצוחה של שרון שדה, ממתגים את חוויה נצרת בשיטת הסלאמי, כפי שהם מכנים זאת. החל מהקמת אתר אינטרנט לרשת כולה, דרך מבצעי אידוקיישונל לסוכני נסיעות וכלה באירוח מובילי דעת קהל ופעולות יחסי ציבור.

 חדר אופייני. 32 מ"ר

 

קהל האורחים בחודשים האחרונים מתחלק חצי בחצי בין נופשים ישראלים לתיירים, בדרך כלל צליינים. בין התיירים בולטות קבוצות מאיטליה, גרמניה, ספרד וניגריה. חלקם נשארים לילה אחד וממשיכים למלונות אחרים בארץ, אחרים לנים ארבעה או חמישה לילות ועורכים סיורי כוכב במקומות הקדושים לנצרות בגליל. שיעור התפוסה בחורף האחרון: 65%.

בשבת שבה התארחנו במלון חוויה נצרת התארחה בו קבוצה גדולה של שומרי מצוות שלא יצאו מפתח הבניין עד מוצאי שבת. האורחים החילונים הוזמנו לסיור מאלף עם מדריך מצויין ברחבי עיר נצרת, חינם על חשבון המלון.

 

 

 

___________________

* הכותב היה אורח המלון

 

30/03/2016