25.04.2024
 
השר כץ: שדה"ת רמון ייפתח בשנה הבאה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

כשנתיים וחצי לאחר תחילת העבודות, צפוי נמל התעופה הבינלאומי החדש רמון שבתמנע להיחנך במהלך השנה הבאה (2017), ולאפשר לראשונה המראות ונחיתות של טיסות טרנס-אטלנטיות וטיסות רחוקות-טווח.

השר כץ, שסייר היום באתר השדה, ציין כי נמל התעופה רמון הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. השדה החדש, שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, וכן לטיסות פנים ארציות. שדה התעופה ישמש גם כשדה אלטרנטיבי לשעת חירום. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.7 מיליארד שקלים.

בעקבות לקחי מבצע 'צוק איתן' הוחלט להאריך את מסלול שדה התעופה ל-3.6 ק"מ, במקום 3.1 ק"מ בתכנון המקורי, דבר שיאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו וסופר-ג'מבו להמריא ולנחות בו.

שר התחבורה ציין כי "פינוי שדה התעופה הקיים באילת, יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה, וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר. הפרויקט יצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור עובדים שיועסקו בנמל, באופן ישיר ועקיף". לדבריו, עם הפעלת הנמל החדש בתמנע, יתפנה שטח של כרבע מגודלה של העיר אילת, לצורך פיתוח העיר. במסגרת הפרויקט הורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה מתמנע לאילת תמשך מספר דקות בלבד. בעתיד יחובר שדה התעופה לעיר, באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת.

נמל התעופה החדש יהיה ממוחשב לחלוטין, ומרושת במערכות הטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. הפרויקט כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים וטרמינל ייחודי - פנים הטרמינל מחופה בבמבוק ואלומיניום, ובלב המבנה בריכה ביולוגית, אליה ניתן להביט מכל אולם. הטרמינל המרווח ייתן מענה לכשני מיליון נוסעים בשנה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף, צרי-גוף וטורבו-פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג, מערך כבישים חדש ומהיר ומגרש חניה ל-600 כלי רכב פרטיים.

השר כץ אמר כי במסגרת הסכם השמים הפתוחים החלו משרדי התחבורה והתיירות להגדיל בהדרגה את מספר הטיסות של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל. שיווק שדה התעופה רמון ישולב עם שיווק טיסות מרפא מיוחדות לים המלח. בנוסף לכך מתבצעת בדיקת היתכנות של יצוא חקלאי מדרום הארץ, בטיסות מטען שימריאו משדה התעופה החדש לשווקים שונים באירופה. מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, ציין במהלך הסיור כי במסגרת שיווק השדה, רש"ת בוחנת חבילת הטבות לחברות התעופה שיגיעו לרמון.

 

 

 

15/03/2016