28.03.2024
 
המלצה: מלון Aria, הטוב בבודפשט

 

 

 

מאת שירן כצנלסון *

 

מלון אריה (Aria Hotel Budapest), הממוקם בלב ליבה של בירת הונגריה, הוא שילוב של אלגנטיות אירופאית מסורתית עם אירופאיות מודרנית המתבטאת בעיצוב נקי. מדובר ככל הנראה במלון המרשים והיוקרתי ביותר בו לנתי מעודי, והוא זכה בדירוג המעוטר הגבוה ביותר של חמישה כוכבים בזכות ולא בחסד, וחשוב יותר - הוא מדורג במקום הראשון באתר TripAdvior מבין כל 331 המלונות בעיר. 

המלון הנושאי המוזיקלי היחיד בבודפשט, הוא מלון השייך לרשת יוקרתית המחזיקה במספר מלונות בניו-יורק, בפראג ובקרוב גם בטורונטו. הוא ממוקם מרחק קצר ביותר מהבזיליקה המפורסמת ביותר בעיר, בזיליקת סנט סטפן, ומכיכר פראנץ-דיאק, שממוקמת בצפון הרחוב המפורסם ביותר בבודפשט, הואצי. בפראנץ-דיאק מספר קווי מטרו המאפשרים גישה נוחה לכל רחבי הארץ, כמו גם גישה ישירה ופשוטה מאוד באמצעות הקו הצהוב אל מרחצאות סצ'ני. בנוסף, בית הכנסת הגדול, השוק המקורה, גשר השלשלאות ובניין הפלרמנט המפורסם - כולם במרחק של עד 20 דקות הליכה מהמלון.

עם הגעתי אל המלון הבחנתי בשני עובדים, הפותחים את הדלת לרווחה ומברכים את הנכנסים והיוצאים. דלפק המלון מוקם בצד ימין ועם ההגעה הבחנתי בעובדת קבלה חייכנית ואדיבה, כמו אלו שפתחו את הדלת קודם לכן. היא הסבירה מעט על המלון ועל מיקומו, הנפיקה כרטיסים לחדר ואיחלה לי שהות נעימה. מיד אחר-כך הגיע אחד מהשניים שפתחו את דלת הכניסה למלון, הציג את עצמו ברשמיות, הוביל אותי אל החדר ותוך כדי גם הסביר על המלון והתעניין בשלומי ובתכנוניי בעיר. החדר מוקם בקומה הרביעית, באגף הג'ז. וזה הזמן להסביר שהמלון מחולק לאגפים לפי סגנונות מוזיקה. כך למשל יש אגף אופרה וסוגי מוזיקה נוספים.

מוזיקת ג'ז נוגנה במעלית בדרך אל החדר, שבו הייתה מיטת קינג-סייז זוגית, סלון שכלל שתי ספות וטלויזיה רחבה, אייפד אישי לשימוש אורחי החדר לאורך כל השהות, מכונת 'נספרסו' עם קפסולות לשימוש חופשי גם כן, אמבט יוקרתי ליד המיטה, שלא נועד למקלחת אלא להנאה בלבד. מיותר לציין שגם ארון מצויד בכספת, במייבש שיער ובציוד נוסף לספא המתין שם. התרשמתי גם מחדר הרחצה המרווח למדי שכלל מקלחת נוספת. המלון עצמו מכיל מספר סוגים של סוויטות, כולן יוקרתיות ומספקות את אותן שירותים באופן כללי. מרפסת פרטית ומרווחת למדי עם נוף של החצר הפנימית, ובה מערכת ישיבה גם כן הייתה כלולה. עובד המלון, שדיבר אנגלית רהוטה, הסביר כיצד לתפעל את האורות, התריסים החשמליים והטלויזיה, שכן מדובר במלון שמשתמש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר שקיימת. ואפילו אני, אורח צעיר, הרגשתי סבאל'ה אל מול הטכנולוגיה החדשנית הזו.  

המלון עצמו מציע בר עם גישה לגג המשקיף אל נוף פנורמי של בודפשט. זה ה-מקום לתמונות נוף של העיר, שכן בנוף ניתן מיד להבחין בבזיליקה העצומה, כמו גם בארמון המלכותי הנמצא בבודה, בבנק הלאומי ההונגרי ובארמון הפרלמנט ההונגרי המפורסם. בקיץ מפוזרות מערכות ישיבה לאורך הבר הפתוח, וניתן ליהנות ממסעדה ברמה גבוהה המשלבת נוף שאין כמותו בבודפשט (גם לא בגלגל הענק, אותו פירקו לאחרונה).

בנוסף, המלון הזה, שלא מאפשר עישון בכל אגפיו, מתהדר במרכז ספא עם בריכה, ג'קוזי, חדר כושר מתקדם ומגוון סאונות. הטמפרטורה בבריכה עומדת על כ-26 מעלות, וג'קוזי על כ-36 מעלות. גם כאן מפוזרות מערכות ישיבה יוקרתיות, המשלבות מיטות. אין צורך להביא מגבות מהחדר, שכן בכניסה למתחם הספא המפנק ממתינה עובדת המקום לבאים למתחם, נותנת מגבות ומפתחות ללוקרים לציוד האישי, מסבירה על המתחם והכל גם כן באדיבות ובנימוס ללא פשרות.

המלון ועובדיו יודעים מעולה כיצד לפנק, ובמהלך השהות נהגו לשלוח לחדר קערת פירות בשעות הצהריים ושוקולדים עם ברכת לילה טוב בערבים - כל אלה ללא תשלום כמובן. מזנון ארוחת הבוקר של המלון עשירה וטרייה ביותר. ניתן להזמין אומלטים ומאכלים נוספים מביצים לפי בקשה, כמו גם מגוון רחב של מיצים ושתייה חמה (תה וקפה לסוגיהם). בנוסף, קיימים שני מזנונים, בהם ניתן למצוא יוגורט טעים ביותר, מגוון של פירות חתוכים, סלטים, מאפים ולחמים וממרחים רבים.בנוסף, מדי יום בין השעות 16:00-18:00 מתקיימת מעין מסיבת קבלת פנים הכוללת מגוון רחב של גבינות ויין בחינם.  

לסיכום, אין ברירה אלא להסכים עם קביעת גולשי TripAdvisor כי מדובר במלון הטוב ביותר בבודפשט (וגם המלון הטוב ביותר בו שהיתי, אישית). המלון מצוחצח ופשוט חף כל שגיאה, תוך שימת דגש על שביעות רצונו המלא של הלקוח. לא רק מתקניו ועיצובו, אלא גם עובדי המלון מספקים שירות ברמה הגבוהה ביותר הקיימת, עם חיוך מתמיד על הפנים וטיפול מהיר ככל האפשר לכל בקשה.

 

הערת מערכת:

המלון נבחר בידי גולשי TripAdvisor כ-"מלון הטוב בעולם" לשנת 2017:

http://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/europe/hungary/budapest/articles/aria-budapest-best-hotel-in-the-world/

 

 

 

 

________________________

* הכותב היה אורח המלון

 

 

10/02/2016