20.04.2024
 
לופטהנזה: שת"פ לייצור רחפנים עם חברה סינית

 

 

שירות חדשות תיירות

 

חטיבת השירותים האוויריים של לופטהנזה (Lufthansa Aerial Services) חתמה השבוע על הסכם שיתוף פעולה עם  DJI הסינית, היצרנית המובילה בעולם של מטוסים ללא טייס לשימוש מסחרי. במסגרת שיתוף הפעולה, לופטהנזה ו-DJI ישתפו פעולה וינצלו את פלטפורמות הרחפנים של DJI לפיתוח יישומים מסחריים עבור לקוחותיה הגדולים של לופטהנזה. השימוש ברחפנים ובמערכות ההיטס של DJI יאפשר ללופטהנזה לשלב חומרה ותוכנה, לתכנן את הפעלת הטכנולוגיה ולייעל את ניתוח הנתונים. שיתוף הפעולה עם החברה הסינית יאפשר ללופטהנזה להציע ללקוחותיה רחפנים המצוידים במערכת הדמיה מבוססת טמפרטורה, אשר יוכלו להשגיח על כבישים, פסי רכבת, קווי חשמל ועוד. אפשרות נוספת לשימוש ברחפנים היא לצורכי ניטור שדות יבולים חקלאיים, אתרי בנייה וכרייה ואף בדיקת מטוסים במקרים של נזק בשל פגיעת ציפור.

"השוק הפוטנציאלי ליישומי רחפנים מסחריים גדל במהירות הודות לשיפור המתמיד ברגולציה בתחום ומהירות ההתקדמות הטכנולוגית אשר יצרה DJI כמובילת השוק. יישומים פוטנציאליים אלה כוללים בדיקה, מדידה וניטור של תשתיות," אמר כריסטיאן הרטמן, מנהל תוכנית הרחפנים בשירותים האוויריים של לופטהנזה.

רחפנים מסחריים אמנם זמינים כבר כיום, אך רבים מלקוחות השירותים האוויריים של לופטהנזה מעדיפים לא להפעיל אותם בעצמם בשל היעדר המומחיות הדרושה לכך. לפיכך, לקוחות רבים מעדיפים להוציא פעילות של מטוסים ללא טייס למיקור חוץ, בשל מורכבות הטכנולוגיה, הצורך בהכרת הרגולציה וסוגיות של בטיחות.

"לופטהנזה תציע ללקוחותיה את כל השירותים האפשריים בכלי טייס בלתי מאוישים תחת קורת גג אחת," אמר אנדראס יאהנקה, מנכ"ל Lufthansa Consulting. "שירותים אלה מכסים הכל - מייעוץ לגבי היישום דרך הפעלת הרחפן וכלה בניתוח נתונים וכן הכשרה והסמכה של מטיסי הרחפנים במתקני הכשרת הטייסים של לופטהנזה ואפילו אספקת פתרונות ביטוח לרחפנים באמצעות חטיבת הביטוח של לופטהנזה."

 

 

 

 

28/01/2016