19.04.2024
 
ראשי המלונאים: האם אנחנו צריכים להוריד את שכר העובדים?

 

 

מאת גיורא נוימן

 

נשיא התאחדות בתי המלון אלי גונן, ומנכ"ל התאחדות נועז בר-ניר, החליטו להגיב בתקיפות על הריטואל החוזר של תלונות על יוקר המלונות בארץ. בעקבות הודעתו של מנכ"ל חברת ועדים כי אירגוני העובדים יעדיפו גם השנה לנפוש בחו"ל, פרסמו היום את ההודעה הבאה:

"כשמנכ"ל חברת ועדים טוען שמחירי בתי המלון בארץ יקרים, האם הוא מתכוון לכך שמנהלי בתי המלון צריכים להוזיל את שכר עובדיהם כדי להצליח להוריד את מחירי בתי המלון, שמתגלגלים ברמות רווחיות נמוכה יחסית כמעט לכל שאר ענפי המשק, בטח בתקופות של משבר בתיירות הנכנסת, על רקע לוחמה וטרור?

מחירי בתי המלון בישראל משקפים מהימנה את עלויות התפעול של בתי המלון בארץ, שהן יקרות בעשרות מונים מאשר בעולם הרחב, כולל בכל מדינות אירופה.

אחד הסעיפים המרכזיים בתפעול בתי המלון הוא שכר העובדים, המהווה כ-40% מהוצאות בתי המלון. שכר עובד מלון בישראל גבוה ב-50% מאשר שכר עובד בית מלון בספרד, ב-66% גבוה יותר מהשכר המקביל ביוון, ובעשרות אחוזים גבוה גם ממדינות אחרות באירופה.

אגב,  גם שכר עובדי אירגוני העובדים במדינות אליהן שולח מנכ"ל חברת ועדים את העובדים נמוך בעשרות אחוזים מאשר השכר המקביל בארץ.

האם הטענה כי בשל המחירים הוועדים, שבלאו הכי נהנים ממחירים מצוינים בבתי המלון, מעדיפים לנפוש השנה בחו"ל, היא למעשה קריאה להורדת שכר העובדים?

טוב היה אילו במקום להתנגח שנה אחר שנה בבתי המלון, היה מפעיל מנכ"ל חברת ועדים את כובד משקלו מול משרדי הממשלה השונים, כדי לסייע למלונאות הישראלית להפחית רגולציות עודפות. אזי יכול היה אכן לקבל מחירים נמוכים יותר ולסייע לתעסוקת עובדים בישראל.

המחירים בארץ הוגנים והם תמונת ראי לעלויות היקרות בארץ של המזון, האנרגיה ושאר הוצאות בתי המלון, יחסית לאירופה, לרבות שכר העובדים."

 

 

 

18/01/2016