23.04.2024
 
מונארך שבה לארץ, ובגדול

 

 

מאת שירן כצנלסון *

 

חברת הלואו-קוסט הבריטית מונארך, שפעלה בארץ לפני כעשור, היא חברת תעופה נוספת שמצטרפת לפעילות בישראל כתוצאה מהסכם "שמים פתוחים". החברה החלה לפעול בארץ בתחילת דצמבר 2015, וכעת היא מצטרפת לתחרות על הטיסות ללונדון, שנעשית מעניינת הרבה יותר וכמובן תשפיע על הסכום ממנו ניאלץ להיפרד בדרך לחופשה שלנו בבירת הממלכה המאוחדת.

מונארך, כאמור, החלה לטוס ללונדון שלוש פעמים בשבוע, בימים ראשון, שני וחמישי. נוסף לפעילותה בנתב"ג, היא גם מפעילה קו שבועי אל נמל התעופה עובדה בימי חמישי. לפני כשבועיים הודיעה החברה כי היא משיקה קו נוסף למנצ'סטר מנתב"ג. הטיסה הראשונה תושק ב-19 באפריל והטיסות תופעלנה במתכונת של שלוש טיסות שבועיות בימים שלישי, חמישי ושבת.

בשירותי חברת מונארך השתמשתי לפני שבוע, לצורך חופשה בלונדון לרגל ערב השנה האזרחית החדשה. הטיסה בוצעה על-ידי מטוס איירבוס 320, הכולל 174 מושבים והמריאה בשעה שננקבה. בשונה מהמקובל בקרב חברות הלואו-קוסט, תהליך הצ'ק-אין ושליחת המזוודות לטסים בשירותי החברה מתבצעים בטרמינל 3, כך שאין כל צורך לקחת שאטל בהמשך מטרמינל 1 אל הדיוטי פרי. קבלת פני הנוסעים, כפי שהתבצעה על-ידי צוות הדיילים, הייתה נעימה מאוד, וחשוב גם לציין כי רמת השירות והאדיבות של הדיילים לאורך כל הטיסה הייתה גבוהה וטובה בהרבה מיחס מתנשא לו זכיתי בטיסותיי עם חברות תעופה אחרות. ניכר לחלוטין כי החברה מחזיקה בצבא דיילים איכותי ואדיב מאוד, שעבר הכשרה מיטבית, וברצוני לשבח במיוחד את הדיילת שרה, שהייתה הדיילת גם בטיסתי חזרה ארצה, על שירות מצוין ועל מתן יחס אינדיבידואלי לכל נוסע, תוך מתן שירות עם חיוך מלא כוונה.

כ-40 דקות לאחר ההמראה, החלו הדיילים לעבור עם עגלותיהם על מנת להציע מזון ושתייה לנוסעים. מכיוון שמדובר בחברת לואו-קוסט, המזון והשתייה אינם כלולים במחיר הכרטיס, אם כי המחירים הוגנים וכלל לא מופקעים. מבחר כריכים וטוסטים מוצעים, כמו גם מנות פסטה וקינוחים. מה שמיוחד מאוד בחברה הזו הוא שניתן למצוא גם מזון כשר, הכולל כריכים, כמו למשל כריך הסלמון אותו אכלתי, שהיה טעים במיוחד. בטיסות הבוקר, כמו הטיסות מלונדון ארצה, ניתן להזמין גם ארוחות בוקר אנגליות וארוחות בוקר צמחוניות. ארוחת הבוקר האנגלית שלי כללה יוגורט 'מולר' בטעם תות, לחמניה עם ממרח חמאה, מארז פירות הכולל אננס, מלון וענבים, ומיץ תפוזים (ניתן גם לרכוש שתייה חמה כמו קפה ותה). הארוחה הצמחונית הוגשה חמה והייתה טעימה להפליא. המנה כללה חביתה, תפוחי אדמה, קציצה צמחונית בצורת נקניקיה, פטריות ושעועית. דבר שמאוד אהבתי היה קנקן מים וכוסות שהונחו לרשות הנוסעים שהעדיפו שלא לרכוש דבר, תוך אכפתיות והתחשבות בקהל לקוחות הנחשב שבוי.

המטוס היה נקי להפליא בעת עלייתי אל המטוס, והניקיון גם נשמר לאורך הטיסה, כשם שהדיילים הקפידו לאסוף אשפה שהצטברה אצל הנוסעים מדי זמן מה. השירותים גם הם היו נקיים, ועברו ניקיון וחידוש אספקת נייר. בנוסף, בתאי הדיילים, מלפנים ומאחור, הייתה מונחת שקית אשפה למקרה שנוסעים מעוניינים להיפטר מהאשפה לפני סבב נוסף של הדיילים.

ובאשר לנוחות, אומר כי המרווחים לרגליים משתנים בהתאם למושבים, כשהמושבים בעלי מקום נוסף לרגליים (Extra Legroom) ממוקמים בקדמת המטוס, בעוד שאר המושבים מחזיקים במרווח רגליים ממוצע. מאחר והטיסה ללונדון אורכת בין ארבע וחצי שעות לחמש, מומלץ מאוד לשדרג את המושב בעלות של כ-10 ליש"ט, כך שתיהנו ממרחב רב יותר בטיסה הנחשבת ליחסית ארוכה עבור יעד אירופאי.

אכן, מונארך חזרה ארצה ובגדול.

 

 

 

 

 

______________________

* הכותב היה אורח חברת מונארך

 

07/01/2016