19.04.2024
 
לוד העתיקה: שוק לילה וסיורים מומחזים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שוק הלילה של לוד העתיקה יערך ביום חמישי, 21 בינואר, עם עשרות דוכנים של האוכל, הבגדים, התכשיטים והאמנות של מגוון קהילות ותרבויות בישראל: האתיופית, הבדווית, הרוסית, ההודית, הגרוזינית, הבוכרית, הערבית, המרוקאית ועוד. בדוכנים ניתן למצוא גלביות, בגדים הודים, אופנה אתנית, תכשיטים, מתנות, קרמיקה, אוכל מרוקאי, אוכל גרוזיני, אוכל אתיופי, אוכל טבעוני, עוגות ומאפים בסגנון ערבי, אוכל הודי, חומוס, פלאפל, כלי בית, עבודות יד ייחודיות, פירות וירקות טריים וגם פרחים.

המבקרים בשוק יוזמנו להצטרף לסיורים מומחזים באתריה של העיר העתיקה בהשתתפות שחקנים מאנסמבל לוד. זו הזדמנות להכיר את ההיסטוריה של העיר המיושבת ברציפות מזה 8,000 שנה ובתרבויות המגוונות המרכיבות אותה. המשתתפים יבקרו ב"פארק השלום" - המקום היחיד בעולם בו כנסיה, בית כנסת ומסגד חולקים קיר משותף ויוכלו להתרשם מכנסיית סנט ג'ורג', בה קבור על פי האמונה הקדוש הנוצרי החשוב שעל שמו נקראת גיאורגיה.

השוק הוא יוזמה של קבוצת נשים תושבות העיר ופועל ללא כוונת רווח על מנת להעניק במה להתפתחות כלכלית של תושבים ועסקים ולמקם את העיר לוד על מפת הטיולים והקניות של תושבי ישראל. השוק נערך בחאן חילו, מבנה אבן עתיק ומיוחד בלוד העתיקה בשיתוף עם עמותת ג'ינדאס ועיריית לוד.

השוק יערך כאמור ביום חמישי, 21 בינואר, בין השעות 18:00-22:00 בחאן חילו, רח' מחנות קפריסין 6 לוד. כניסה וחניה בשפע ללא תשלום. הסיורים המומחזים יערכו בשעות 19:00 ו-20:30 במחיר סמלי של 30 שקל למשתתף.

עדכונים על השוק ועל המציגים יופיעו בעמוד הפייסבוק "שוק הלילה של ישראל":  www.facebook.com/shuklaylalod  

במקרה של גשם השוק לא יתקיים. הודעה על כך תפורסם בפייסבוק.

 

 

 

06/01/2016