23.04.2024
 
"עדות מקומית" במוז"א (מוזיאון ארץ ישראל)

 

 

מאת אתי ישיב

 

עוד כעשרים יום נותרו עד סגירת התערוכה השנתית העולמית והישראלית, הגדולה ביותר לצילומי עיתונות, המתקיימת באולמות בניין רוטשילד, שבמוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב, או בשמו החדש (מזל טוב!) מוז"א.

"עדות מקומית" פתוחה כול יום עד השעה עשר בערב וחללי התצוגה, המביאה מבחר מצילומי העיתונות העולמית "World Press Photo" ואת מיטב צילום העיתונות המקומית, שוקקים מבקרים עד שעת הסגירה. הקהל כבר מכיר את התערוכה הזאת, המתקיימת כאן כול שנה, מאז 2003 ומושכת המוני צלמי עיתונות, צלמים מקצועיים אחרים וצלמים חובבים, הבודקים את עבודותיהם של עשרות צלמים נפלאים מהארץ ומהעולם בעיניים של אקטואליה ובעיניים מקצועיות.

אחרי שנים בהן היו המלחמות, אסונות טבע ופיגועים הגיבורים הראשיים של התערוכות, גם העולמית וגם המקומית, הופתענו לראות שהמסר השנה שונה והנושאים העכשוויים הם כאלה הקרובים יותר לחיי היום יום. כך, מתחת למסר של השראה והבנה, נבחר תצלום של הצלם הדני מאדס ניסן לתמונת השנה, והוא מתעד זוג הומוסקסואלים החולקים רגע אינטימי וזאת דווקא ברוסיה, בה קיימים אפליה חוקית וחברתית, הטרדות ופשעי שנאה . והצילום האהוב עלי ביותר בתערוכה הוא זה של הצלם הסיני ליו סינג , שצילם אישה חשודה בזנות, נחקרת בתחנת משטרה, גם הוא מתחום חיי היום יום.

עוד בתערוכה - חדשות נקודתיות, מלחמות (בכל זאת), ספורט, טבע, תרבות ואמנות, דיוקנאות ופרוייקטים ארוכי טווח.

התערוכה תינעל ב- 16 לינואר 2016.

 

 

 

27/12/2015