28.03.2024
 
סמינרי "אבות ומייסדים" - תיירות והרחבת-דעת

 

 

מאת נילי ארנועם

 

זה עתה חזרנו מטיול מקיף בגולן, בבשן, בחורן וכמעט הגענו לדמשק, בלי דרכון ובלי לצאת מאולם ההרצאות. היה זה במסגרת סמינר של "אבות ומייסדים" ללימוד מורשת ישראל, על אודות הישוב היהודי במקומות אלה לאורך הדורות. מדובר במסע מרתק בזמן ובמרחב עם מיטב המרצים המתמחים בנושא: על היהודים בגולן בתקופת המקרא, בימי הבית השני ועד קום המדינה, כלכלת הקהילות היהודיות בתקופת המשנה והתלמוד, מדוע נעדר הגולן ממקורות חז"ל, ממצאים ארכיאולוגיים, שיחזור בתי כנסת ועוד.

הסמינרים של "אבות ומייסדים" מקיפים נושאים שונים ומגוונים. הסמינרים הבאים: "המרת הדת בהיסטוריה היהודית - מגמות ודיוקנות", "הלח"י - מיאיר עד שמיר", "זרמים וכתות בימי בית שני", "מסעות יונה בתרבות ישראל והעולם", "התפתחות האיסלם ויחסו לנצרות וליהדות", "לא שרתי לך ארצי - רחל המשוררת". 

פרטים נוספים במייל: Avot.Meyasdim.ziv@gmail.com

או באתר: www.avot-meyasdim.co.il, לצפיה בתוכניות עבר ועתיד. 

סמינרים קודמים עסקו בנושאים כמו מוזיקאים ומוזיקה יהודית, נעלה בתמר, היציאה מהחומות והעליה הראשונה.

הסמינרים מתקיימים באוירה חברתית - משפחתית נעימה, עם משתתפים קבועים מזה שנים, וגם כאלה המצטרפים לפי הנושאים המשתנים. כמקובל באירועים מסוג זה, הקהל אינו צעיר, או פנסיונרים צעירים, חלקם חובשי כיפה סרוגה. כ-20 שנה מתקיימים סמינרים אלה במלון מעלה החמישה שבמעלה הדרך לירושלים.

הרבה מעלות יש למעלה החמישה. הרבה יותר מחמישה. היום הוא נקרא מלון "יערים", עד לא מזמן היה "אורכידיאה", אך תמיד ישאר "מעלה החמישה". המלון משתרע של שטח גדול, עם גינה מטופחת, בריכה חיצונית ובריכה פנימית מקורה ומחוממת ומועדון ספורט משוכלל. יש בו הרבה אולמות לכנסים ולאירועים משפחתיים כמו "שבת חתן" ודומיהם.

מעלה חשובה נוספת, היא בתחום המזון. לא רק המזון הרוחני אלא גם המזון הגשמי, זה שבמזנונים העשירים השופעים כל טוב ובטוב טעם. כמו הצבא, גם הסמינר צועד על קיבתו. לא צועד, אבל נהנה. הסמינר, המתחיל בימי שישי בבוקר כולל ארוחת צהרים, ערב, בוקר ושוב צהרים, וגם קפה ומבחר עוגות מצוינות בהתכנסות ולאחר מנוחת הצהרים.

נכון שמחירי המלונות בארץ לא זולים, ונכון שסמינרים עם מרצים הם ממש יקרים, אך עמותת "אבות ומייסדים" מופעלת בהתנדבות וללא כוונות רווח ומחיר סוף שבוע כזה הוא 1,490 ש"ח לזוג בלבד. תמורה מלאה והנאה רבה.

 

 

 

20/12/2015