19.04.2024
 
"הטרובדור" באופרה הישראלית (ובמחיר מציאה בהשוואה לאירופה)

 

 

                                                                                                                                                                        הטרובדור (צילום: יח"צ)

 

מאת אתי ישיב

ב-31 לדצמבר תחזור, בהפקה חדשה, אל במת האופרה הישראלית תל-אביב, האופרה הרומנטית, הפופולרית, "הטרובדור" של ג'וזפה ורדי, שנכתבה על פי מחזהו של המחזאי הספרדי בן המאה ה-19 גארסייה גוטיירז. זוהי האופרה על אצילים וצוענים, משולש רומנטי וטעויות בזיהוי ועם מקהלת צוענים נפלאה ואריות אהובות. ההפקה החדשה "יובאה" לתל-אביב מבית האופרה סן קרלו בנאפולי, בבימויו של הבמאי הפולני הנודע מיכאל זנאייצקי. בתל-אביב ינצח על האופרה דניאל אורן וישתתפו בה סולנים בינלאומיים וישראליים, מקהלת האופרה ותזמורת האופרה.

ויש גם בונוס מיוחד. אמנות האופרה הייתה מלידתה (במאה ה-17) שילוב של כל האמנויות שהיו ידועות אז: מוזיקה, דרמה, מחול, שירה, תפאורה ותלבושות. מאז המאה ה-20 שולבו בהפקות רבות גם האמנויות החדשות, קולנוע והקרנות וידאו, המוסיפות להן ממדים עוצמתיים חדשים. להפקה העכשווית של "הטרובדור" שהגיעה אלינו, כאמור, היישר מנאפולי, תרמה והוסיפה ממד מיוחד האמנית הישראלית/בינלאומית, מיכל רובנר, בשורה של הקרנות וידאו מהפנטות, שילוו את העלילה המסובכת.

"הטרובדור" יופיע על הבמה בתל-אביב 13 פעמים, החל ב-31 לדצמבר 2015 ועד ה-16 בינואר 2016.

אגב, ערב באופרה הישראלית תל-אביב הוא ממש מציאה לתיירים אוהבי אופרה. בעוד שהמחיר הגבוה ביותר לכרטיס בתל-אביב הינו 453 ש', בפריס למשל, היה השבוע המחיר הגבוה לכרטיס באופרה 212 אירו, או כ-848 ש' לכרטיס. כמעט כפול!

 

 

 

19/12/2015