20.04.2024
 
טיפים לטיולים (וביטוחים) לגיל השלישי

 

שירות חדשות תיירות

 

להלן מספר טיפים חשובים, באדיבות חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל PassportCard לבחירת הטיול הנכון לבני הגיל השלישי (בני 65 ומעלה), המהווים כ-11%-12% מהתיירים הישראלים הטסים לחו"ל מדי שנה. 

 

  • בחירת היעד - ישראלים אוהבים להמליץ על המקומות בהם ביקרו וחשוב להם שהחברים שלהם יראו גם. לפי נתוני חברת 'הדקה ה-90', היעדים הפופולריים ביותר לבני הגיל השלישי הם: רומניה, איטליה, ספרד, סין, תאילנד וארה"ב. כשחושבים על המקום אותו אנו רוצים לבקר חשוב לבדוק את מזג האוויר לאותו הזמן, כדי למקסם את הטיול בצורה אופטימלית.

 

  • בחירת כיסוי רפואי מתאים - על מנת שחברת הביטוח תוכל להעניק את הכיסוי הרפואי הנדרש בעת אירוע רפואי בחו"ל, עליכם ליידע את חברת הביטוח במצבכם הרפואי העכשווי, ובכלל זה נטילת תרופות באופן קבוע, מחלות כרוניות כגון יתר לחץ דם, שומנים בדם, סכרת, אסטמה ועוד. החמרה במחלה, או בעיה רפואית שחברת הביטוח אינה מודעת אליה, לא תכוסה על ידה. חברת הביטוח PassportCard מדווחת על מקרים בהם חלה החמרה במצבו הרפואי של הנוסע מספר ימים טרם היציאה לחו"ל. במקרים כאלה - יש ליידע את חברת הביטוח על מנת להתאים את הכיסוי למצב הרפואי העדכני.

 

  • הרחבות ביטוח - גם טיולי ג'יפים בדרכי עפר או רכיבה על אופניים בדרך לא סלולה לחלוטין נחשבים כספורט אתגרי על פי פוליסות הביטוח. פעילויות נוספות כגון סקי מחייבות כיסוי מיוחד של ספורט חורף. חשוב לוודא שרכשתם כיסוי ביטוחי מתאים גם למטען אישי וכבודה, כיסוי אשר יאפשר לכם לטייל בראש שקט וכך במקרה של אובדן או גניבה אתם מכוסים. לדוגמה, נוסעת בת 58 מגדרה טסה לפני כשלושה שבועות למלגה שבספרד. עוד לפני ההמראה המטוס שאב בטעות למנועו ציפור אשר גרמה לתקלה והביאה להשבתתו.היא עלתה על טיסה חלופית לרומא ולאחר לינה המשיכה למדריד ולבסוף ליעדה - מלגה. כאשר הגיעה ליעדה - גילתה כי המטען לא הגיע למקום. היא יצרה קשר עם חברת הביטוח PassportCard וביקשה סיוע. נציג החברה העביר לה מיד סכום של 150 דולרים. ההעברה התבצעה לכרטיס הנטען, הניתן לכל מבוטחי החברה.  

 

  • התאמת לוח הזמנים לצרכיכם - חברות הטיולים הבינו כי בני הגיל השלישי צריכים לקבל טיול עם קצב הרבה יותר נמוך ואפילו עדיף לוותר על מספר אתרי תיירות כדי להתאים את הזמנים לאלו הרוצים ליהנות מהטיול ולא להרגיש שהזמן דוחק בהם. חשוב לבדוק את זמני הביקורים באתרים השונים, לראות כי ניתן זמן חופשי בכל יום כדי גם למצוא רגע של שקט במהלך הטיול.

 

  • מעקב רפואי - היום לא לוקחים סיכונים. בני הגיל השלישי נוטים לסבול ממחלות כרוניות כגון יתר לחץ דם, שומנים בדם, סכרת ואסתמה ולכן צורכים כדורים שונים על בסיס יום יומי. חשוב מאוד לזכור לקחת את כל התרופות, וכביטחון - לצרף את כל המרשמים השונים גם בשפה האנגלית. 

 

  • חלוקת המטען - כדי שלא תרגישו שלקחתם את כל הבית לטיול של שבועיים, חשוב לחלק את המטען ולהתאים את הביגוד למזג האוויר אליו אתם טסים. בנוסף חשוב לצרף מספר פרטי לבוש גם בתיק העלייה למטוס, אריזה שכזאת יכולה לסייע במיוחד במקרים של אובדן מטען לאחר טיסה

 

  • לבלות - הדבר החשוב ביותר בטיול הוא לדעת כי אתם יוצאים לחופשה, אין צורך להתייחס לכל אירוע מינורי, וחשוב לתת למוח לנפוש בדיוק כמו שהגוף נופש. בחירת ספר קריאה יכולה להוסיף במהלך הטיול.

 

  • ממה להיזהר - הפציעות הנפוצות ביותר בקרב בני הגיל השלישי הן פגיעות אורטופדיות, נפילות וחבלות (51%), מחלות מידבקות וזיהומים (35%), אירועי לב וסיבוכים עקב יתר לחץ דם (14%).

 

  • כמה זה עולה אם אין לי ביטוח - עלות הטיפול הממוצעת בפגיעות אורטופדיות הוא כ-2,100 דולר, ויכול להגיע עד ל-40,000 דולר, ובכלל זה - שדרוג כרטיס הטיסה חזרה ארצה למחלקות פרימיום, ההכרחית להטסה ארצה במקרים של חלק מהפציעות. הטיפול במחלות זיהומיות בחו"ל הוא כ-800 דולר, ועלול להגיע עד לכדי 20,000 דולר. הטיפול הממוצע באירועים קרדיאליים הוא היקר ביותר, החל מ-7,500 דולר ועד כדי 120,000 דולר, ובכלל זה - הצורך בהטסה בליווי רופא.

 

 

 

13/12/2015