25.04.2024
 
אל על לטובת חולי הסוכרת: תציין ערכי גרם הפחמימה על מנות המזון המוגשות בטיסותיה

 

 

שירות חדשות תיירות

  

בעקבות יוזמה של האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל, נאותה חברת אל על לסמן את ערכי גרם הפחמימה על מנותיה המחולקות לסוכרתיים בטיסות הממריאות מתל אביב. מהלך זה נועד להקל על ציבור הסוכרתיים (סוג 1 וסוג 2), המונה היום כחצי מיליון חולים בישראל. סוכרתיים רבים תלויים באינסולין ובעזרת המידע אשר יופיע על מנות המזון ידעו מהי כמות האינסולין שעליהם להזריק לאחר הארוחה. כמו כן, במסגרת חודש המודעות פורסמה כתבה אודות סוכרת נעורים (סוג 1) במגזין 'אטמוספירה' מבית אל על וכן, ישודר לאורך החודש סרטון להעלאת המודעות למחלה.

בישראל חיים היום כ-50,000 חולים בסוכרת מסוג 1, מתוכם כ-5,000 ילדים. סוכרתי מסוג 1 בודק את רמות הסוכר בגופו כ-12 פעמים ביום באמצעות דקירה, ומזריק בין 3-6 פעמים ביום אינסולין לגופו. לסימון ערכי גרם פחמימה חשיבות עליונה לסוכרתיים התלויים באינסולין, מאחר וסוכרת מסוג 1 מתאפיינת במרדף אחר איזון הסוכר בגוף. האיזון מונע מהסוכרתיים להיכנס למצבי היפרגליקמיה (רמת סוכר גבוהה בדם) והיפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בדם) אשר עלולים לסכן את חייו של הסוכרתי, ולהחמיר את מצבו עד לכדי עיוורון, כשל כלייתי ואף לגרום לשבץ מוחי.

מדי יעקבזון, מנכ"לית האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל: "חשיבות ציון ערכי גרם הפחמימה על מנות המזון בטיסות היא גדולה לאין ערוך. נתונים חדשים על מחלת הסוכרת (סוג 1 וסוג 2) מעידים עליה כמגיפה של המאה ה-21, ולכן על חברות התעופה הישראליות הנוספות להצטרף לאל על החלוצה ולאמץ גם הן את המהלך לשיפור איכות הטיסה עבור הציבור הסוכרתי בארץ ובעולם".

 

 

06/12/2015