18.04.2024
 
ארגון מדריכי הטיולים לחו"ל: כנס ראשון

 

 

שירות חדשות תיירות

 

כנס ראשון של ארגון מדריכי הטיולים לחו"ל נערך ביום חמישי האחרון (26.11.15) בהרצליה. הארגון מונה 450 מדריכי טיולים שהתאגדו רק בשנה האחרונה.

בכנס נוכחו חברי הנהלת הארגון נעמי ניר, אורית גרמנוב, עופר גולדשטיין, זהר אשכר, רן מאיר, בנצי גורן, מאות מדריכים, שר התיירות יריב לוין, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות חני סובול, סמנכ"לית משרד התיירות אהובה זקן ויו"ר אגודת מורי הדרך בישראל - בני כפיר.

יו"ר ארגון המדריכים, אלי הראל זקן, סקר את פעילות הארגון בשנת הקמתו, והדגיש שמטרת הארגון להיות בית מקצועי וחברתי והוא מקיים השתלמויות עומק וסדנאות, סיורים לימודיים בארץ ובחו"ל, מעביר הצעות עבודה מהחברות הסיטונאיות ועוד. הראל ציין בדבריו לטובה את השתוף הפעולה בה זוכה הארגון ממשרד התיירות על ידי אהובה זקן ומינה גנם בתחום ההכשרה המקצועית. כמו כן הוא ציין את נכונות שר התיירות לבדוק את האפשריות החוקיות להעמקת מעורבות המשרד בכל הקשור למדריכי הטיולים ומעמדם בענף התיירות היוצאת.

שר התיירות יריב לוין אמר בין השאר בנאומו כי קיומו של ארגון מייצג חשוב וחיוני הן להגברת מקצועיותו של של המדריך והן לצורך ייצוג האינטרסים שלו בפני הגופים הרלוונטיים, "תפקידו של המדריך בטיול המאורגן לחו"ל חשוב ומשמעותי ביותר להצלחת הטיול, מבחינה מקצועית, ביטחונית ובהשפעה על דרך התנהגות הקבוצה מול התושבים המקומיים, מאות אלפי הישראלים היוצאים לחו"ל בטיולים המאורגנים יכולים להיות בהכוונה והדרכה נכונים השגרירים הטובים של ישראל היפה".

חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, הבטיחה בנאומה הכרה ושיתוף פעולה עם הנהלת הארגון למען השגת תנאי עבודה נאותים והוגנים עבור המדריכים. "יש צורך להסדיר את כל נושא תנאי העבודה ותשלומי השכר של המדריכים. למרות הדרך הארוכה והקשה, נגיע בסופה להישגים, מגיע למדריכים תגמול הולם על עבודתם".

בחלקו השני של הערב נערכה האסיפה הכללית של הארגון, נערכו דיונים הנוגעים לדרכי פעולתו של הארגון ואושרו דוחות ההנהלה וועדת הביקורת.

 

 

 

29/11/2015