29.03.2024
 
תכנית כחלון/לוין "רק תייקר את מחירי המלונות"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

"מה שיועיל להוזלת מחירי החדרים בבתי מלון בישראל הוא לא בנייתם של עוד אלפי חדרים, אלא טיפול נכון בשיווקה של המדינה ושל ענף התיירות, ודאגה לתפוסת המלונות הקיימים. זאת, לצד גיבוש מדיניות מקדמת צמיחה בתחום המלונאות, כך שיזמים המבקשים להשקיע מהונם בתעשיית התיירות כאן, לא יתייאשו ויוותרו" - כך הגיב היום ג'ימי זוהר, יו"ר התאחדות בתי המלון בת"א רבתי ומנכ"ל מלון קרלטון ת"א, להכרזות השרים כחלון ולוין בעניין תוכנית חדשה לזירוז הקמת בתי מלון בישראל, אשר תוזיל לכאורה את מחירי הנופש בארץ ב-20% בתוך חמש שנים.

לפי התכנית, אותה מתכוונים שרי האוצר והתיירות להגיש לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב, יוגדרו בתי המלון כתשתיות לאומיות, ובכך יזורזו הליכי התכנון, לדבריהם, להקמת כ-15 אלף חדרי מלון בחמש השנים הקרובות.

לדברי זוהר, גישה של עידוד תעשיית התיירות והמלונאות וטיפוחה, איננה צריכה לבוא כמחווה חריגה ויוצאת-דופן מצד הממשלה, אלא להיתפס כסטנדרט במסגרת עידוד ענפים כלכליים מניבים למשק המדינה.

זוהר הסביר כי "אין תועלת בחדרי מלון נוספים, שיצטרפו למצעד החדרים הריקים. מחירי החדרים הם פועל יוצא משלושה גורמים: הוצאות תפעוליות ותשומות, רגולציה, וביקוש לעומת היצע. כל עוד שההוצאות יישארו בשמיים, הרגולציה תמשיך להכביד ידה במיסוי, בתקנות, בהיטלים ובמגבלות תעסוקה, כל עוד שהשוק נשאר פרוץ לתכניות 'שרינג' למיניהן, וכל עוד שיימשך הקיטון בהגעת תיירים לישראל והמצב הביטחוני, המחבל גם בתיירות הנכנסת וגם בפוטנציאל תיירות הפנים - לא תהיה שום בשורה של הוזלת מחירים".

"בהנחה שהתכנית תצא לפועל - מה שצפוי הוא דווקא ייקור של המחירים, בשל הצורך לכסות את ההשקעות העצומות הנדרשות - יזמים יאבדו את הונם ויעמדו מול שוקת שבורה של מסדרונות ריקים, ונופש בישראל יהפוך באמת לנחלת העשירים בלבד", אמר זוהר והוסיף כי על הממשלה למצוא דרכים להביא תיירים לישראל כדי שיהיה מי שילון בחדרי המלונות - הקיימים, ואלה שייבנו.

 

 

12/11/2015