19.04.2024
 
מנכ"ל אל על: להלבין את Airbnb "כדי שמחירי המלונות בארץ יהיו כמו בברלין"

 

 

מאת גיורא נוימן

 

האמצעי שיפתור את צוואר הבקבוק המונע גידול משמעותי בתיירות הנכנסת לישראל הוא הכשרת הפעילות של אתר Airbnb ודומיו, כך סבור מנכ"ל אל על דויד מימון. על פי הצעתו המדינה צריכה להטיל מס סימלי של 5% בלבד על משכירי הדירות, עד שייבנו מספיק חדרי מלון חדשים שיהיו מסוגלים לקלוט מספרים גדולים יותר של תיירים. "אף אחד לא אוהב הון שחור, ואם שיעור המס יהיה 5% כולם ירוצו לשלם," אמר והוסיף: "חברות התעופה הן לא הבעיה. ברגע שיגדל הצע החדרים ותהיה כאן תשתית אירוח זמינה וזולה, אל על וכל החברות האחרות יוכלו להפעיל עוד טיסות לישראל ככל שיידרש." גם לסוכני הנסיעות היתה לו עצה: "תתחילו למכור חבילות שכוללות לינה ב-Airnbn."

כידוע, המלונאים מתנגדים בתוקף לתופעה ההולכת ומתפשטת והמאיימת על עסקיהם, ומנסים לדרבן את הרשויות בכל דרך להפסיק את השכרת הדירות הפרטיות לתיירים.

מימון דיבר בכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות שנערך אתמול בתל אביב.

"מחירי המלונות בישראל מאוד גבוהים," המשיך מנכ"ל אל על, "ואני לא נכנס כרגע לשאלה מדוע. אבל אני רוצה שהמחירים כאן יהיו כמו בברלין. ביום שזה יקרה יגיעו לכאן עוד מאות אלפי תיירים. לשם כך אנחנו זקוקים לעוד הרבה חדרי מלון, בעיקר ברמות של 2-3 כוכבים, שבהם יש כיום מחסור גדול."

מימון הזכיר לשומעיו כי בעת ביקור האפיפיור בשנת 2000 היו בישראל בסך הכל 47,000 חדרי מלון. היום, 15 שנה מאוחר יותר, יש בארץ 48,000 חדרים, בעוד שתנועת התיירות הנכנסת באותה תקופה הוכפלה. "זה לא יחס הגיוני," אמר. "אז הנה משימה לחברי המלונאים ולמשרד התיירות: לקדם במהירות בניית מלונות חדשים."

בהמשך שיגר גם עקיצה לעבר שר התיירות יריב לוין: "מי שחושב שתקציב השיווק של משרד התיירות יחולל מהפך בהיקף התיירות, טועה. גם אם נוסיף עוד חצי מיליארד שקלים לשיווק, זה לא יספיק. צריך גם תשתית."

אל על עומדת לארח היום את נשיא ומנכ"ל בואינג, ריי קונור, המגיע לארץ לטקס החתימה החגיגי על ההסכם לרכישת 12 מטוסי 787 ("דרימליינר"). המטוס הראשון מדגם זה צפוי להצטרף לצי החברה בעוד כשנה וחצי.

 

 

 

29/10/2015