28.03.2024
 
לופטהנזה: אינטרנט בפס רחב בטיסות לטווח קצר ובינוני החל מ-2016

 

 

שירות חדשות תיירות

 

החל מקיץ 2016 תהפוך לופטהנזה לקבוצת חברות התעופה הראשונה באירופה, המציעה לנוסעיה אינטרנט בפס רחב בטיסות לטווח קצר ובינוני, ביניהן הטיסות מ/אל ישראל, ובכך תאפשר לנוסעים ליהנות משימוש חופשי באינטרנט עם רוחב פס גדול, גם מעל העננים. המטוס הראשון יצויד בטכנולוגיה החדשה בקיץ 2016.

קרסטן שפוהר, יו"ר הנהלת קבוצת לופטהנזה ציין כי "מאז ומתמיד הייתה לופטהנזה חלוצה בשימוש בשירותי אינטרנט במטוסיה. לאחר שציידנו את כל צי המטוסים הבין יבשתי של לופטהנזה במערכת FlyNet, אנו ממשיכים כעת את סיפור ההצלחה ונספק קישוריות אינטרנט תוך כדי טיסה גם בטווחים קצרים ובינוניים. לופטהנזה היא חברת התעופה הראשונה באירופה שמציעה לאורחיה חוויית גלישה באותה איכות ומהירות להן הם רגילים בבית."

השירות החדש של לופטהנזה ושל שותפתה הטכנולוגית Inmarsat מבוסס על הטכנולוגיה העדכנית ביותר של פס רחב באמצעות לוויין ברשת Global Xpress של Inmarsat (Ka-band) והוא מציע כיסוי רצוף ואמין בטיסות קצרות ובינוניות. לאחרונה השיקה Inmarsat בהצלחה את הלוויין השלישי במערך עולמי זה ולופטהנזה היא חברת התעופה הראשונה הנמנית עם לקוחותיה. הנוסעים יוכלו להשתמש לא רק בשירותי דוא"ל פשוטים אלא גם ביישומים מתוחכמים ואפילו בהזרמת תכנים (סטרימינג). בנוסף, הנוסעים יוכלו להשתמש בטלפונים הניידים שלהם כדי לשלוח ולקבל הודעות טקסט ולהעביר נתונים בהתאם לחבילות הגלישה שברשותם. יחד עם זאת, שיחות טלפון לא יורשו על סיפון המטוס מתוך התחשבות בהעדפותיהם של הלקוחות.

חברת Lufthansa Technik תבצע את האינטגרציה של כל המערכות והרכיבים במטוס על בסיס ניסיונה רב השנים בתחום. החברה תספק את התשתית הטכנית הדרושה להקמת חיבור אינטרנט איכותי בתא הנוסעים. העבודה תכלול את הקמת הרשת במטוס, שהיא הדרישה הטכנית העיקרית לקישוריות אלחוטית במטוס ואספקת התוכנה הדרושה להפעלת פורטל אינטרנט.

Lufthansa Systems ו-Lufthansa Technik מתכננות גם שותפות גלובלית ארוכת טווח על מנת להציע פלטפורמת מחשוב מודרנית למטוסיהן (Board Connect) עם גישה באינטרנט בפס רחב הניתנת לשימוש למטרות שונות.

בראייה עתידית - לופטהנזה מחוייבת לבצע תוכניות ניסוי ברשת ההיברידית החדשה הנמצאת בפיתוח, עבור יעדים אירופאיים. רשת התעופה האירופית כוללת לוויין S-band של Inmarsat המתקשר עם רשת LTE על הקרקע שאותה מספקת דויטשה טלקום. לטכנולוגיה חדשנית ומבטיחה זו, פוטנציאל לחיסכון בעלויות והיא ניתנת להתאמה גמישה לדרישות תעבורת הנתונים בפס רחב בעתיד. החל מ-2017, לופטהנזה תתחיל בניסויי טיסה עם הטכנולוגיה החדשה.

לופטהנזה הפעילה את הטיסה הסדירה הראשונה שצוידה בקישוריות אינטרנט בפס רחב, ב-15 בינואר 2003. למרות שחיבור האינטרנט האלחוטי התקבל בהתלהבות רבה על-ידי הנוסעים והיה גם אמין מאוד בביצועיו, השרות הושהה ב-2006 משום שהלוויינים הדרושים למשימה זו, כבר לא פעלו. בדצמבר 2010 חזרה לופטהנזה להיות חברת התעופה הראשונה המציעה אינטרנט בפס רחב בטיסות בין-יבשתיות עם רשת FlyNet הזמינה בכל 106 המטוסים ארוכי הטווח בצי של לופטהנזה. לפיכך לופטהנזה גאה היום להיות בעלת הצי הגדול בעולם של מטוסים ארוכי טווח עם גישה לאינטרנט בפס רחב.

 

 

 

21/09/2015