29.03.2024
 
מבחר ארועי סוכות ברחבי הארץ

 

שירות חדשות תיירות

 

פסטיבל מוזות בשוהם, חוה"מ סוכות 30.9-1.10, גן החבל שוהם. ללא תשלום.

הפסטיבל, החוגג את שנתו ה-15, יהיה תחת הכותרת "עבר בונה עתיד" וימשיך לחשוף יוצרים ותיקים ומוכרים, לצד אמנים צעירים יותר, אשר שאבו השראה רבה מן הדורות שלפניהם.

השנה, יארח הפסטיבל את מיטב היוצרים והמבצעים המלווים את הפסקול של עם ישראל כבר עשרות שנים. מיכה שטרית ואמיר דדון יציגו מופע מקור הכולל את מיטב השירים של כל אחד מן האמנים, לצד שירי משוררים מתקופות שונות בזמר הישראלי. הזמרת אילנית תחבור אל סולני האופרה הישראלית, עם מופע מחווה לאהוד מנור, לציון 10 שנים למותו. עוד יופיעו שרית חדד, הדג נחש, ירמי קפלן, להקת הגרובטרון, ישי ריבו, מופע נוסטלגי בהשתתפות רוחמה רז ,אורי הרפז ואהרון פררה עם מיטב שירי הלהקות הצבאיות מכל הזמנים ועוד.

הפסטיבל כולל גם במה מיוחדת עם הצגות ומופעים לכל המשפחה, בה יתקיימו שתי הצגות קסומות: "דלת הקסמים" המשלבת את מיטב שיריה של נורית הירש, והמופע פרח נתתי לנורית עם מיטב שירי הילדים הקלאסיים של מרים ילן שטקליס.

ערב הפתיחה של הפסטיבל יתקיים במשכן לאומניות הבמה בשוהם, ובו יופיעו ישראל גוריון ואסף אמדורסקי במופע המצליח "שרים הדודאים".

מחיר: חינם (מופע הפתיחה,בתאריך29.9.2015, בעלות של 100 ₪. 90 ₪ במכירה מוקדמת)

לפרטים נוספים: 03-9723001, www.hamesh.co.il

 

 

פסטיבל כדורים פורחים בינלאומי - "מהגלבוע אל הנגב מגבוה", חוה"מ סוכות: 29-30.9 בגלבוע וב1-2.9 בצפון הנגב

פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי ה-5 יוצא לדרך בחוה"מ סוכות בשיתוף המועצה האזורית גלבוע ועמותת תיירות שקמה בשור שמשתפות פעולה ומפיקות יחד, את אחד האירועים הצבעוניים והמצליחים בארץ. הפסטיבל כולל שני אירועים - מתחיל בצפון הארץ בגלבוע, בגן הלאומי מעיין חרוד בתאריכים 29-30/9 וממשיך לאירוע שני בדרום הארץ, בפארק הבשור (אשכול) שבצפון הנגב בתאריכים 1-2/10.

השנה, לראשונה בישראל- תתבצע בשני האירועים צניחה חופשית מכדור פורח לעיני הקהל של צנחנים וצנחניות מכל העולם.

לפסטיבל יגיעו טייסי כדורים פורחים מרחבי העולם שיחברו לטייסים מקומיים וימריאו למטס כדורים פורחים מרהיב ויצבעו את השמיים בשלל צבעים. עם חשיכה יתקיים מופע NIGHT GLOW מפעים ולמחרת, עם שחר, יוכל הקהל לחזות בתהליך ניפוח כדורי הענק על גבי הקרקע והפרחתם לאוויר במפגן צבעוני ומרגש.

בכל אחד מאתרי הפסטיבל יתקיימו אירועים מיוחדים ושפע פעילויות לכל המשפחה לצד שכשוך במי המעיינות ולינת שטח חווייתית. בין האירועים: מופעים, הפעלות ויצירות לילדים, מתופפים, מתנפחים, בערב יתקיימו מספר מופעים: המופע של להקת "הפרויקט של רביבו" שיתקיים בגלבוע, מופע "קברט טוטאל"- ייחודי לפסטיבל ומשלב בין אמנים בינלאומיים למקומיים שיעלו במופע אקרובטיקה אווירית חדשנית, כולל להקת מתופפות סוחפת, להטוטי אש מהפנטים, ביט בוקס וקצב מקפיץ, מופע קרקס אווירי בליווי אקרובאטיקה תופים ואש, מופע זיקוקים ענק.

למחרת עם שחר יתקיים מטס כדורים פורחים ססגוני, צניחה חופשית מכדור פורח, מופע פיילונים, מצנחי רחיפה ואולטרא לייט.

מחיר: לאדם מעל גיל 3: 139 ₪. חבילה משפחתית 399 ₪ (4 כרטיסים: זוג + שני ילדים). ילד עד גיל 3 ללא תשלום.

הכרטיס כולל לינת שטח בפארק, צפייה במופעים ובמטס וכל הפעילויות של היומיים. (לא כולל טיסה בכדור פורח!)

לפרטים נוספים, חבילות לינה והזמנת כרטיסים: http://www.gobalon.co.il/

 

 

פסטיבל 'תימנה' ראש העין ה-14,חוה"מ סוכות: 30.09-1.10 ללא תשלום

פסטיבל 'תימנה' בראש העין, מזמין לצאת במחול סוער של צלילים, טעמים, מראות, מורשת ונוסטלגיה מהפולקלור וההיסטוריה של יהדות תימן. הפסטיבל פותח צוהר רחב למורשת יהדות תימן, לשיריה ולאמניה, ממטעמי המטבח התימני ועד ליצירות נוצצות, מעשה ידיהם של צורפים מוכשרים. באי הפסטיבל יוכלו להרגיש את האווירה הייחודית כבר מהכניסה, עת ניגונים ופיוטים יזמינו את האורחים אל הרחבה בצעד תימני לצלילי מוזיקה מסורתית, והרקדה המונית. על הבמה המרכזית בפסטיבל יופיעו אמני זמר במופעי שירה, קלאסיקות ולהיטים. המופעים יחלו מהשעה 20:00 בכל ערב, עם שירים מכל קצוות העדה, מהתפילה והפיוט בבית הכנסת ועד מופעי הענק בהיכלי התרבות. השנה יופיעו דודו אהרון, יואב יצחק, סגיב כהן, ציון גולן, אביהו מדינה, ניצן שפיר, שקד קוממי, אהרון ירימי ובן מוש, אביעד יחיא, נתי לב והאחים עמרם במופעים מלאים. דיוויד ברוזה יגיע אל הפסטיבל עם אנסמבל 'דיוואן' למופע מיוחד בעקבות הפיוטים והמזמורים העתיקים של שירת יהודי תימן, חלקם בני שלוש מאות שנה! במתחם 'תימנה הקטנה' להקות מחול מקומיות ירקידו את הקהל בהרקדות המוניות והרכבים מוזיקליים ינגנו מוזיקה תימנית מסורתית. מיצגים ממורשת יהדות תימן וסופר סת"ם יחכו למבקרים, ליד בר התה התימני שייפתח ב'דיוואן תכזינה' - החברותא הגברית התימנית המסורתית. שוק תימני מסורתי יוקם לכבוד הפסטיבל ויציע תבלינים, ספרי קודש, יצירות צורפות, ריקמה, קליעה וקדרות. בנוסף יהיו מתחמי יצירה וסרטים, תערוכה, הרצאות מרתקות על אופנה תימנית ונשים, הצגה מקורית, שוק ואוכל תימני אמיתי שיחכו למבקרי הפסטיבל הגדול אליו נוהרים מדי שנה כ-30,000 אורחים תושבי העיר ומחוצה לה.

לפרטים נוספים: www.rosh-haayin.muni.il

 

 

פסטיבל ימי התנ"ך בבנימין, חוה"מ סוכות,29.9-1.10 בין השעות 10:30-17:00

חופשת חג הסוכות מתקרבת לה ובארץ גיבורי התנ"ך שבחבל בנימין מזמינים את המשפחות לבלות את ימי החג עם שפע אטרקציות, מופעים והדרכות מהנות לכל המשפחה במסגרת "פסטיבל ימי התנ"ך "באתרי התיירות בבנימין ולהשתתף ב:

מסע מרתק באוטובוס התנכ"י אל הכפר העברי הקדום ושרידים מימי בית שני במרכז מבקרים נחלת בנימין,

חוויות תנכ"יות בליווי מפגש עם דמויות מפעם והתנסות במלאכות קדומות בעיר המשכן שילה הקדומה, טיולי ריינג'רים וטומקארים עם כנען תיירות, מופע כלבנות ומתחם פיינטבול וג'ימבורי ענק בחוות עמק איילון, חליבה והאכלת צאן בעקבי הצאן, בציר משפחתי ביקב גבעות, הכנת חליל רועים אמיתי וסדנאות לייצור כלים מזכוכית, הצצה ל"חצר התימנית" המדמה את אורח חייהם האותנטי של יהודי תימן, סיור ביקבים, מגוון סדנאות יצירה לילדים, כמו כן, ניתן יהיה לגלות איך צובעים פתילי טלית מצבע של חילזון במרכז המבקרים פתיל תכלת.

בנוסף, יתקיימו במהלך החג עשרות טיולים וסיורים מודרכים בכניסה חופשית בנופי המדבר והתנ"ך לצד מעיינות מרעננים ושלל טיולים מאורגנים המתאימים לכל המשפחה ובעלות סמלית בהדרכת בית ספר שדה עפרה.

באזור קיימות אפשרויות ללינת שטח, ולהתארח בצימרים מפנקים לצד מסעדות ובתי קפה שיהיו פתוחים למבקרים.

לפרטים נוספים במוקד המידע: 1-800-בנימין (1-800-34-54-54) ובאתר: www.gobinyamin.org.il

 

 

חוויות בסוכות בפארק נאות קדומים, חוה"מ סוכות 29.9-1.10

בפארק התנ"כי נאות קדומים, מוצגת תערוכת סוכות מרתקת בה פוגשים סוכה שטה הממוקמת על סירה, סוכה זעירה, סוכת ענק בגובה מעל 10 מטרים, סוכה שממוקמת על גג סוכה אחרת, ואפילו סוכה על גב גמל. כל הסוכות בתערוכה נבנו על פי תיאורים מהמשנה, ומסבירים על סוכות כשרות ושאינן כשרות.

המבקרים ייהנו במהלך החג מבחירה בין שני מסלולי טיול מרתקים בנופי הפארק הקסומים, הכוללים ביקור בתערוכת הסוכות, ומגוון של פעילויות, יצירה וסיפורים לצד שני מופעים מיוחדים, שיוצגו במשך כל ימי הפעילות מספר פעמים ביום: מופע להטוטים ואקרובטיקה מסעיר ומשעשע בשם "ככה לא בונים סוכה" המציג את הניסיונות הכושלים של קבוצת לוליינים לבנות סוכה, והצגה מקסימה בשם "סיפורו של נקדימון בן גוריון" שבה גם נהנים וגם יוצאים עם מסר חשוב בדבר כיצד אדם אחד עם לב טוב יכול לעזור לכלל.

כחלק מהביקור בפארק בימי החג, המבקרים ייהנו גם ממופעים מיוחדים לכל המשפחה, החושפים את עולם הקסמים למבקרים, מראים את חוש ההומור של הבובות ומפגישים את הקטנים עם המופע המצליח של משה דץ והכבשה שושנה.

מחיר: 40 ₪ למשתתף לכל הפעילויות, החל מגיל 3

לפרטים נוספים: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il

 

 

פסטיבל בציר ושיר בחבל יתיר, ימים שלישי-חמישי 29/9-1/10

חבל יתיר הוא חבל ארץ עצום עם המון שטחים חקלאיים וכרמים נהדרים ליין.

במהלך חג הסוכות, יקבי חבל יתיר, בשילוב עם חקלאי האזור, יקיימו פסטיבל תוסס במיוחד, המזמין את המבקרים לקחת חלק בבציר הענבים, לצד התנסות פעילה בתהליך הכנת היין.

אורחי הפסטיבל יוכלו ללוות את כל שלבי הכנת היין, החל משלב הבציר בכרמי סוסיא, ועד לבקבוק ביקב שוקק או בציר עצמי לצד הסבר על הליך הכנת היין, מלווה בטעימות ביקב ליבני. המשפחות יוכלו להגיע אל יער יתיר, ושם להתנסות בבציר עצמי של ענבי מאכל, ותוך כדי לאכול כפי יכולתם. מי שמעדיף לטייל, יכול להצטרף לטיולים רכובים בין הכרמים על גבי אופניים, ג'יפים או רכבי שטח משפחתיים ובשביל לסיים את היום עם קצת שיר בשלב, יתקיים מופע שקיעה מרהיב של הזמר חנן בן ארי, שיעלה לאחר הפנינג סוער לכל המשפחה במעלה חבר עם מתנפחים, מגנטים הצגה ועוד.

בנוסף, יתקיימו ברחבי חבל יתיר גם סדנאות קרמיקה עם סיגלית ברייר וזכוכית בסטודיו שקוף, הפעלה חווייתית בנושא ארבעת המינים במפעל עשבי קדם, סיורים מודרכים עם מרכז סיור ולימוד סוסיא והפנינג עם שחקני רחוב, נגנים והפעלות בסוסיא הקדומה.

לפרטים נוספים: 1599-57-57-58, www.goyatir.co.il

 

אירועי סוכות במרחב הכפרי של חבל מודיעין

חג הסוכות הוא הזדמנות מצוינת לצאת אל הטבע, לטייל וליהנות ממגוון פעילויות באתרי חבל מודיעין, במרחב הכפרי של מרכז הארץ.

עמותת תיירות חבל מודיעין מציעה במהלך חג סוכות, שפע הרפתקאות לכל המשפחה.

בין שלל הפעילויות יתקיימו "תערוכה קבוצתית של אמני חבל מודיעין בנושא "בית", שתוצג בהיכל התרבות החדש של חבל מודיעין באיירפורט סיטי, בפארק נאות קדומים חוגגים עם "תערוכת סוכות מרשימה וסיורים לכל המשפחה ובמבוא מודיעים יתקיים היריד הכפרי הצבעוני השנתי, המשמר את מסורת הרב קרליבך בשילוב הופעות חיות של אהרון רזיאל לצד להקות יהודיות, מספרי סיפורים ועוד.

בנוסף יתקיימו הפנינג חגיגות המסיק וסדנא לכבישת זיתים בחוות גלעד, פעילות מסיק, פינת חי ויצירת שמן בבית בד בחוות הזיתים אלאדין, חגיגה אפריקאית ומפגש ישיר עם קופים מכל העולם בפארק הקופים, הפנינג ענק לכל המשפחה בבית האיכר בכפר הנוער בן שמן, סדנא ליצירת בובות עץ מקסימות עם סבא מוטי, טיול אופניים בהדרכת רן גנור, בנופים התנ"כיים של פארק נאות קדומים, חץ וקשת, כתיבה בקולמוסים ועוד לצד הסבר על מקור החג בכפר חשמונאי, היכרות עם מגוון חיות בחוות ילדי הטבע, חפירות ושחזורים ביער בן שמן וטעימת יינות מודרכת בליווי גבינות ביקב נטוף.

לפרטים נוספים: 03-9728999 / www.thm.org.il / בפייסבוק: 'תיירות חבל מודיעין'

 

 

אירועי סוכות באתרי התיירות והחקלאות של עמק יזרעאל:

עמותת התיירות בעמקים מזמינה את המשפחות להצפין וליהנות מעשרות אטרקציות מרעננות ומרכזי מבקרים חינוכיים לצד פעילויות חקלאיות-כפריות בנופי העמק הקסומים. במהלך חוה"מ סוכות יחכו למשפחות שלל אטרקציות ביניהן:

חגיגה חקלאית בפסטיבל הפפריקה בחוות דרך התבלינים, ביקור במכון דבש ויצירות מתוקות בדבורת התבור, סיור חווייתי בעקבות מוצרי החלב במרכז המבקרים של תנובה, פעילות בציר משפחתית ביקב יפתחאל, סדנאות ומופעי קרקס בלב המושב בקרקס החקלאי, פסטיבל המסיק בבית בד גלילי, קטיף עצמי ותצוגה של מגוון כלים חקלאיים בקטופותי, טיול בשדות העמק עם שטיין אופניים חשמליים, מסע חינוכי ומרגש בעקבות התפתחות הברווז בברווזים בכפר, טיולי סגווי וריינג'רים ולחימה ברובי לייזר ברווה אתגרים, פעילויות מים ודגיגונים בפארק הדייג דג בכפר, ביקור בסליק המסתורי בעין השופט וגילוי מסתורי מורשת הנוטר והשוטר העברי במשטרת נהלל ההיסטורית ועוד שפע אטרקציות ואפשרויות לינה באתרי התיירות בעמק.

פרטים מלאים על כל הפעילויות אפשר למצוא באתר: www.emek-tour.org.il או בטלפון: 04-6520148

 

'סוכות תעשה לך' בהר הנגב - טיולים, הופעות ופעילויות במצפה רמון וברמת נגב

בדיוק עכשיו, בסוף עונה החמה, אזור הר הנגב הופך להיות נעים במיוחד - האקלים היבש וגובהו של האזור הופכים אותו לקייצי אך לא לוהט בשעות היום, וקריר בלילה. תיירות הר הנגב מזמינה להצטרף לנופש אתגרי, לטיול אופניים על שפת מכתש רמון עם גיאופן, לגלישת חולות על דיונות ענק עם דרור במדבר, לטוס מעל כל היופי הזה בכדור פורח או לתפוס רגע ריחני ונעים במפעל פארן שבו אוספים את כל הטוב שבטבע לקרמים וסבונים אורגניים. שדות הקקטוס של צברי אורלי פורחים בכתום, אדום וצהוב, ועשבי המרפא הארץ ישראליים בחוות שירת המדבר רק מחכים ליד מלטפת. כשהערב רד הנגב נהיה קריר וזו הזדמנות נהדרת להופעה מוזיקלית בקפה עזוז או במועדון הג'אז מצפה רמון או פשוט לצאת החוצה, לשכב על הגב מתחת לכוכבים ולקבל הדרכה על הדובה הגדולה, הדובה הקטנה ועל שאר גרמי שמיים עם המדריכים של 'בטבע'.

פרטים מלאים על כל הפעילויות אפשר למצוא באתר www.negevtour.co.il או בטלפון 08-8681635

 

 

 

 

07/09/2015