25.04.2024
 
אמריקן ותאוריית הקונספירציה

 

 

מאת חגי רוזן

 

קחו את הודעת הסגירה המפתיעה של הקו היחיד שהפעילה אמריקן איירליינס לישראל, שהדהימה גורמי תעופה רבים (במיוחד לאור התבטאויות מנהלי החברה בשנה האחרונה על חיוניותו), בשל מה שהוגדר בהודעות לתקשורת של החברה "הפסדים תפעוליים שלו" - תירוץ שהתקבל בהרמת-גבה אצל יותר ממומחה תעופה אחד או שניים.

צרפו לזה את העובדה שאמריקן נוטה לקפוץ ראשונה לשווקים שנפתחים פוליטית לאמריקנים - הנה רק השבוע היא הודיעה על פתיחת קו טיסות שכר לקובה - ראשון מהחוף המערבי (לוס אנג'לס), מיד עם הפשרת היחסים בין המדינות ופתיחתה מחדש של שגרירות ארה"ב בהוואנה. אמריקן הודיעה כי היא מצפה להפעיל כבר השנה 1,200 טיסות שכר לקובה מניו-יורק (גידול של 9% לעומת 2014), ודוחפת את הרגולטורים לאשר פתיחת קווי תעופה סדירים לאי.

ומה תקבלו מפעולת חיבור פשוטה בין שתי העובדות הנ"ל?

אירן.

ובכן, ככה הולכת התאוריה:

אמריקן איירליינס הולכת 'לקפוץ ראש' לבריכה האירנית, לא יאוחר מדקה וחצי לאחר אישורו הצפוי של הסכם הגרעין בקונגרס והפשרת היחסים. אתם מבינים - לא טוב להגיע לדיונים עם רשויות התעופה האירניות על פתיחת קו לטהרן, כשברזומה יש כתם בצורת קו לישראל (אגב, "חיסרון בולט" במקרה זה של שתי יריבותיה הגדולות - דלתא ויונייטד). אתם יודעים - שיקול פוליטי/מסחרי קר: קחו שוק בתולי של 77 מיליון בני אדם (במונחי אוכלוסיה - המדינה ה-17 בגודלה בעולם) שפותח את שעריו, לעומת קו תעופה מקרטע אחד. אם אתם מנהלים באמריקן איירליינס - על מה הייתם מוותרים?

לפי הדיווח כאן (מלפני פחות מחודש) - חברות גדולות בענף התעופה (כולל בואינג) כבר קיבלו את אישור משרד האוצר האמריקני לנהל מו"מ עם רשויות וחברות תעופה באירן על פתיחת קווים ישירים בין המדינות לאחר הסרת הסנקציות:

http://www.presstv.ir/Detail/2015/07/28/422179/Iran-Direct-Flights-US-Sanctions-

 

אבל עזבו, זה רק אני ותאוריות הקונספירציה הפרועות שלי.

 

 

21/08/2015