25.04.2024
 
"לופטהנזה תתחרט על המחיר שיתלווה לבחירתה להילחם בתעשיית הזמנות הנסיעות"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

"לופטהנזה תתחרט על המחיר שיתלווה לבחירתה להאבק בתעשיית הזמנות הנסיעות" - כך אמר נשיא טרוולפורט גורדון וילסון בהתייחסו לכוונתה של לופטהנזה להשית היטל של 16 אירו על הזמנות באמצעות סוכני הנסיעות. דבריו אלה קיבלו תהודה בעיתונות העולמית וזכו לכותרות מסוג "טרוולפורט תוקפת את לופטהנזה במאבק על ההיטל על הזמנות" ו-"נשיא מערכת ההזמנות משיב מלחמה ללופטהנזה" ('פייננשל טיימס' הלונדוני, במהדורות האינטרנט והדפוס).

לדברי וילסון, זהו פשוט נסיון של לופטהנזה להשית היטל חדש על הנוסעים. "לופטהנזה הודתה שפורטל ההזמנות שלהם אינו מתאים למטרה זו, ולכן הם מנסים להחיל תוספת על נוסעים המזמינים באמצעות סוכן נסיעות תוך תקווה שהנוסעים 'יבלעו' את התוספת בשקלול הייתרונות של הזמנה באמצעות סוכן. ייתכן שנוסעים גרמנים יאלצו 'לבלוע' זאת, בהעדר תחרות, אך לופטהנזה עלולה להפסיד בקווים הארוכים. לופטהנזה עלולה למצוא עצמה עם צרכנים שיסרבו לשלם את העלות הנוספת שכן לחלק מקו המוצרים ורשת היעדים שלה יש מתחרים של ממש. יש לה תחרות עזה מצד חברות המפרץ בקוים הארוכים ומצד החברות המוזלות בקוים הקצרים."

"רק כ-4% מההזמנות של לופטהנזה שנעשות על-ידנו מתחילות בגרמניה והקהל עשוי להצביע ברגליים. בשנה שעברה נמכרו דרכנו כרטיסים של הקבוצה בשווי ארבעה מיליארד דולר, כשמחיר ממוצע של כל כרטיס אצלנו היה גבוה פי שלוש או ארבע ממחיר כרטיס שנמכר ישירות על ידיה. עבור זאת שלמה הקבוצה פחות משני אחוז ממחיר כל כרטיס. אני חושש שייקח להם רבעון או שניים להתפכח, תלוי כמה הם מוכנים להפסיד".

עוד הוסיף וילסון - "כשנשיא לופטהנזה הודיע על ההיטל, הוא טען כי לג'י די אס טכנולוגיה מיושנת שאינה מאפשרת לחברת התעופה למכור באופן שהיא רוצה. ובכן, אנחנו יכולים. אין דבר שזמין בערוץ ההפצה הישיר של לופטהנזה שלא ניתן למכור באמצעות טכנולוגיית Rich Content and Branding של טרוולפורט (אליה הצטרפה לופטהנזה לאחרונה והשלימה בכך את הצטרפות הקבוצה כולה)".

 

 

10/08/2015