19.04.2024
 
איפה היינאן איירליינס?

 

שירות חדשות תיירות 

 

בתחילת השנה דווח בהרחבה ובחגיגיות רבה בכלי התקשורת כי היינאן איירליינס הסינית עומדת לפתוח (בספטמבר) קו טיסות ישיר בין בייג'ינג לת"א, ובו יופעלו בשלב ראשון שלוש טיסות שבועיות. באפריל השנה אף ביקרה משלחת בכירים מטעם החברה במשרדי פיס אייר, נציגת היינאן בישראל, שגם הודיעה על סוג המטוס שיופעל בקו (איירבוס A330-200).

שר התיירות דאז עוזי לנדאו בירך על כך בחגיגיות, והעניין נראה סגור, אלא שמבדיקה שערכנו השבוע, מתברר כי עדיין אין זכר לקו החדש באתר היינאן איירליינס. עד סוף השנה ניתן להזמין בו טיסות בין בייג'ינג לת"א רק דרך יעדי ביניים. גם באתר רשות שדות התעופה נעלמו הטיסות של היינאן מלוח הטיסות המתוכננות, שם שובצו כבר להתחיל בספטמבר.

מספר מלונאים עימם שוחחנו הביעו אכזבה רבה מהעובדה שתחילת טיסות החברה אינו נראה באופק. מנהל באחד המלונות הגדולים בת"א אמר כי "ביצענו השקעות - תירגמנו והדפסנו דפי מידע, עלונים תיירותיים ותפריטים בסינית, ובינתיים - כל הכסף ירד לטימיון". אגב, בסוף אוגוסט אמור לקיים משרד התיירות סדרת סמינרים לסוכנים, שבוססו על התחלת הטיסות של היינאן.

נראה שמחסור במטוס מתאים להפעלה בקו אינו הבעיה כאן - לחברה יש תשעה מטוסים מהדגם שאמור לפעול בו. צי המטוסים שלה כולל כרגע 142 מטוסים (31 מהם רחבי-גוף). היא הזמינה כבר 35 מטוסים רחבי-גוף נוספים (30 מטוסי בואינג 787 וחמישה איירבוס A330-300) ופותחת קווים ליעדים ארוכי-טווח בקצב מזורז (בספטמבר למשל תחל להפעיל קו חדש לפראג).

אם כך, סביר להניח כי הסיבה להתמהמהות הגעתה של היינאן אינה נעוצה בשיקולים מסחרים או תפעוליים, אלא בשיקולים פוליטיים - אי שם הרחק מעל ראשי ענף התעופה.

מחברת פיס אייר, נציגת היינאן איירליינס בישראל, נמסר כי "היינאן תתחיל לטוס לישראל, אך עדיין אין תאריך מדויק לתחילת האופרציה".

בידיעה מלפני כשבועיים (10.7) באתר חדשות תיירות סיני, מצוטט יו"ר חברת התעופה הסינית כי "הטיסות לתל אביב יושקו השנה".

 

 

 

23/07/2015