24.04.2024
 
הפקות היוקרה העתידיות של האופרה הישראלית - מקור משיכה לתיירות מחו"ל

 

 

מאת אתי ישיב

 

האופרה הישראלית תל אביב, שלצד האופרות הגדולות והידועות מעלה על במתה אחת לשנתיים, שלוש, אופרות מקוריות מאת יוצרים ישראלים ובביצוע אמנים מקומיים, תיפרד מהעונה ה-30, החגיגית שלה, עם שתי הפקות מקור על במה אחת, בערב אחד, מעניין במיוחד. בהפקה, הנקראת "עגנון ועד לוין", יועלה "האדונית והרוכל" מאת חיים פרמונט, על פי סיפורו של ש"י עגנון. את הליברית לאופרה זו כתבה צרויה להב. האופרה השנייה בתוכנית הערב תהיה "שיץ" מאת יוני רכטר, על פי מחזהו של חנוך לוין. את עריכת הליברית הכין מולי מלצר.

שתי האופרות יעלו על הבמה בתל אביב 6 פעמים, מיום שישי, ה-3 ביולי עד יום שישי, ה-10 ביולי 2015. מחירי הכרטיסים 175 - 428 ש'.

דולי הפנינים (צילום: יח"צ)

 

עונת 2015/16 באופרה הישראלית

עוד האופרה הישראלית מסיימת את העונה ה-30 החגיגית שלה, וכבר היא מתכוננת לעונה הבאה, ה-31.

העונה החדשה, 2016/15, תביא אל הבמה בתל אביב כמה מסיפורי האהבה האופראיים הגדולים והרבה הפקות חדשות, מסקרנות: תפתח את העונה האופרה "נישואי פיגרו" מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט, בביצוע בית האופרה של וילנה מליטא.

"הטרובדור" מאת ג'וזפה ורדי יועלה בהפקה חדשה.

"העטלף" מאת יוהאן שטראוס הבן, יביא שוב לתל-אביב את תיאטרון האופרטה הממלכתי של בודפשט.

"לה צ'נרנטולה" (המבוססת על אגדת 'סינדרלה') מאת רוסיני בהפקה חדשה.

"רומיאו ויוליה" מאת שארל גונו על פי מחזהו של שקספיר, בבצוע ראשון.

"מקבת" מאת ג'וזפה ורדי גם הוא על פי מחזה של שקספיר, בהפקה חדשה.

"דולי הפנינים" מאת ז'ורז' ביזה, לראשונה באופרה הישראלית.

ופסטיבל מצדה, הזוכה לתהודה אצל רבים מאוהבי האופרה בעולם שמגיעים במיוחד לישראל להשתתף בפסטיבל, יעלה בעונה הבאה שתי אופרות בערבים שונים: האופרה התנ"כית "שמשון ודלילה" מאת סן סנס בהפקה חדשה ו"נשף המסכות" מאת ג'וזפה ורדי. הפקות האופרה במסגרת פסטיבל מצדה הפכו בשנים האחרונות למקור משיכה לתיירות יוקרה לישראל.

 

 

האדונית והרוכל (צילום: יוסי צבקר)

 

 

 

 

 

 

11/06/2015