19.04.2024
 
כנס ראשון לקידום התיירות והתעשייה בכפר כנא ייערך ביום חמישי

 

 

שירות חדשות תיירות

העמותה לפיתוח התיירות בכפר כנא ועמותת סינדיאנת הגליל עומדים לערוך ביום חמישי הקרוב, 11 ביוני, את הכנס הראשון לקידום התיירות והתעשייה בכפר כנא.

מטרת הכנס למנף מגמה הקיימת לפיתוח כפר כנא והפיכתו למקום מרכזי במפת התיירות בישראל. לאחרונה יזמה המועצה המקומית הקמת עמותה לפיתוח התיירות בכפר ונעזרת בשירות יועץ לענייני תיירות; משרד התיירות בנה מדרחוב חדש; הוקם בכפר בית הארחה נוסף לבית ההארחה הקיים.

הכנס יערך בחסות המועצה המקומית של כפר כנא והעמותה לפיתוח התיירות, בשיתוף סינדיאנת הגליל לסחר הוגן, שבנוסף למפעל ליצור שמן זית באזור התעשייה בכפר פתחה בימים אלו מרכז מבקרים חדש. בעמותה מאמינים שפיתוח וקידום הפוטנציאל התיירותי בכפר כנא יהפוך אותה למוקד משיכה מרכזי הן לתיירות חוץ והן לתיירות פנים, ויחולל שינוי של ממש במצבם של תושבי הכפר.

כפר כנא, השוכן על אם הדרך בין נצרת לטבריה, בסמוך לצומת בית רימון על כביש 77, מושך בין 200 אלף לחצי מליון תיירים בשנה, חלק ניכר מהם צליינים המבקרים בשתי הכנסיות בהן התרחש, על פי הברית החדשה, נס הפיכת מים ליין.

הכנסיה האורתודוקסית בכפר כנא

למרות מורשתו הדתית ווהייחוד הקולינרי-חקלאי המיוחד שלו, כפר כנא, המונה 20 אלף תושבים, מדורג כיום באשכול השני בסולם העוני, עם אבטלה של יותר מ-20% ושכר ממוצע הנמוך משכר המינימום. באזור התעשייה של הכפר פועלים 30 עסקים הסובלים מהעדר תשתיות ומחסור בתקציבים. ההזנחה בולטת עוד יותר בהשוואה לאזור התעשיה "ציפורית" השייך לנצרת עלית, הנמצא במרחק קילומטר אחד בלבד מכפר כנא, והמשופע בהשקעות ותקציבים.

עמותת סינדיאנת הגליל משלבת פעילות מסחרית עם עבודה בקהילה הערבית עם דגש על תעסוקת נשים. לפני עשר שנים העבירה העמותה את המפעל ליצור שמן זית לאזור התעשייה של כפר כנא, והיא מעסיקה צוות עובדות מהכפר ומהסביבה. סינדיאנת הגליל היא יצואנית שמן הזית הגדולה בישראל, ומוכרת מדי שנה עשרות טונות שמן זית גלילי משובח בכל העולם. השמן של סינדיאנה זוכה מדי שנה במדליות ותעודות הצטיינות, בזכות טעמו ואיכותו.

בימים אלו פותחת סינדיאנה חנות ומרכז מבקרים מודרני, להעלאת המודעות הציבורית לשמן זית איכותי וקידום ענף הזית. חנות המפעל תציע מגוון רחב של מוצרים איכותיים המיוצרים על ידי יצרנים מקומיים לצד המוצרים של סינדיאנה. המרכז יהווה מקום מפגש והכשרה לנשים ערביות ויהודיות בקליעת סלים ומלאכות יד, שיימכרו בחנות המפעל.

הכנס ייפתח בשעה 17:00 במתנ"ס כפר כנא.

 

 

 

09/06/2015