20.04.2024
 
איבריה משדרגת את הקו לת"א עם מטוסי איירבוס 330

 

 

מאת גיורא נוימן

חברת התעופה הספרדית איבריה מגדילה את הקיבולת בקו בין מדריד לתל אביב ומציבה בו מטוסים רחבי גוף חדשים מדגם איירבוס 330-300 עם 278 מושבים. בשלב הראשון יופעלו שתיים מתוך 15 הטיסות השבועיות במטוס זה, ובספטמבר יעלה מספרן לשלוש בשבוע. ביתר הטיסות ימשיכו לפעול בקו מטוסי איירבוס 319 עם 122 מושבים. "המגמה שלנו היא להגיע לעבור למטוס איירבוס 330 באחת משתי הטיסות היומיות, כאשר נצטייד במטוסים נוספים שכבר הוזמנו," אמרה סליה מוניוז (Celia munoz), מנהלת המכירות העולמית של איבריה, במפגש עיתונאים בתל אביב.

הצי הנוכחי של איבריה כולל 32 מטוסים חדישים לטיסות ארוכות טווח, מתוכם שמונה מדגם איירבוס 330-300, ו-101 מטוסים לטווחים בינוניים וקצרים. תל אביב היא היעד בינוני הטווח היחידי שבו יפעלו מטוסים מדגם 330. בסך הכל תציע החברה ב-2015 מתל אביב ואליה קרוב ל-200 אלף מושבים, גידול של 32% לעומת אשתקד.

68% מהנוסעים בטיסות איבריה מתל אביב ואליה ממשיכים בטיסה מעבר למדריד. לוח הזמנים של החברה מאפשר טיסות המשך ל-27 יעדים נוספים בספרד, לליסבון ופורטו שבפורטוגל, ל-19 ערים באמריקה הלטינית וחמישה יעדים בארצות הברית. בין היעדים המבוקשים ביותר של החברה בטסות מתל אביב הם בואנוס איירס, מקסיקו סיטי, מיאמי, ניו יורק, סאו פאולו, סן חוסה (קוסטה ריקה), שיקגו, סנטיאגו (צ'ילה), פנמה, בוגוטה ולימה.

מאז עברה החברה לשליטת תאגיד IAG, החברה אם של בריטיש איירווויס, היא משקיעה מאמץ ניכר בשדרוג המוצר ובשיפור התדמית הירודה ממנה סבלה בעבר. הישג משמעותי רשמה איבריה בתחום דיוק השירות: על פי האתר Flightstats, בשנת 2014 כולה היא הגיעה למקום השלישי בעולם ברמת הדייקנות המבצעית בטיסות בינלאומיות, ובשישה מתוך 11 החודשים האחרונים היא הגיעה לראש טבלת הדיוק העולמית. בקו לתל אביב עמדה רמת הדיוק על 88%.

"מהמשוב שאנחנו מקבלים מהלקוחות אנחנו מרגישים היטב את המהפך בתדמית החברה," אמרה יעל קטן, המנהלת המסחרית של החברה בישראל. החברה נפרדה מתדמיתה הישנה ובמקום זאת אנו מקבלים מחמאות מהלקוחות. ברור ששינוי תדמית לא מתרחש על ידי מסיבות עיתונאים אלא על ידי שיפור משמעותי במוצר: הצטיינות בדייקנות, שדרוג המושבים בטיסות, שירותי און-ליין מתקדמים, צוות צעיר ושיפור חוויית הטיסה משלב קניית הכרטיס ועד להגעה ליעד."

עוד אמרה קטן, המשמשת במקביל כמנהלת המסחרית בישראל של בריטיש איירוויס, כי הגדלת ההיצע בקו לתל אביב מוכיחה שאיבריה רואה בתל אביב יעד חשוב, למרות השנה הקשה וחולשת הביקוש בשנת 2014. קטן הוסיפה כי למטוס ה-330 גם קיבולת מטענים של 8 טונות.

מחלקת בעסקים במטוסי ה-330 כוללת 36 מושבים ההופכים למיטות שטוחות לחלוטין באורך 2 מטרים עם גישה ישירה למעבר,כשבכל מושב מסכי מגע בגודל 15.4 אינץ' עם תוכנית בידור ענפה. התפריטים במחלקת העסקים נבנו על ידי ארבעה מהשפים הספרדיים הידועים ביותר.

המושבים במחלקת התיירים הם ארגונומיים, רחבים יותר ונוחים. הם מצוידים במסכי מגע בגודל 9 אינץ' בהם ניתן ליהנות מתוכנית בידור זהה לזו של מחלקת עסקים. בשתי המחלקות שירות שבמטוס יש גישה לחיבור אלחוטי (Wi-Fi) ולשליחת מסרונים. במחלקת העסקים הגלישה ב-4 מגה-בייט הראשונים היא בחינם ומעבר לכך בתשלום. במחלקת התיירים כל נפח הגלישה הוא בתשלום.

האתר האינטראקטיבי החדש של איבריה (iberia.com) מציע מגוון שירותים החל מרכישת כרטיסי טיסה וכלה בהזמנת מלונות יכולים להזמין ולקנות דרכו את כרטיסי הטיסה הוא מצויד במנוע חיפוש הממליץ על טיסות על פי הטעם הקולינארי של הנוסע, מה ירצה לעשות כאשר יגיע ליעדו או סוג הבגדים שברצונו ללבוש ואפילו הכרית שברצונו לקבל. האתר מציע גם אפשרות של "ישיבה חברתית", כלומר השבת הנוסע סמוך לנוסעים הדומים לפרופיל שלו ברשתות החברתיות.

 

 

איבריה - מחלקת העסקים

 

איבריה - מחלקת התיירים

 

 

 

 

08/06/2015