26.04.2024
 
אל על: עדיין מאחרת כרונית

 

 

מאת חגי רוזן

 

היזכרו רגע בימי עלומיכם הרחוקים (או הקרובים): אתם יושבים בכיתה, המורה כבר החלה בשיעור ולאחר כ-20 דקות כושל פנימה תלמיד פרוע-בלורית ומיוזע, מתנשם ומתנשף. המורה מעיפה בו מבט ומפטירה בייאוש: "אה, שוב פעם אתה? ומה התירוץ הפעם, השעון המעורר לא צילצל?"

ובכן, הצצה לנתונים החודשיים של אתר סטטיסטיקת הטיסות FlightStats מגלה שוב, בפעם המי יודע כמה, שגילגולו העסקי של אותו תלמיד היא בעצם אל על שלנו, חברת התעופה סתורת-השיער והמתנשמת בכבדות, שבפיה בדרך כלל סוג גירסה משודרגת לאיחוריה של תירוץ "הכלב אכל לי את השעון המעורר", נוסח "בעיות פיקוח טיסה במרחב האווירי של קפריסין" או לחילופין גירסה מודרנית ל-"ג'ינג'י שכח אצלו את המפתחות של הבואינג" בעל הניחוח הפלמ"חניקי.

 

 

 

בחודש שעבר (אפריל) למשל, עיניכם הרואות, דורגה אל על במקום ה-48 (מתוך 50 חברות תעופה גלובליות) בדיוק המבצעי של טיסותיה, כשאחריה משתרכות רק צ'יינה איסטרן הסינית וחברת התעופה הלאומית הפקיסטנית. רק 53% מטיסות אל-עלנו המריאו בזמן בחודש החולף, כשזמן העיכוב הממוצע הוא כ-49 דקות.

אבל צריך להסתכל גם על חצי הכוס המלאה. ברמת הדיוק המבצעי הנוכחית של אל על טמון גם יתרון גדול, למשל לאלו המתכננים לצאת לטיול תרמילאים במשעולי דרום אמריקה - הם יוכלו להכין עצמם נפשית לסטנדרטים של לוחות הזמנים של האוטובוסים בבוליביה או של הרכבות באקוודור כבר באולמות הממוזגים של נתב"ג.

 

 

 

 

 

16/05/2015