27.04.2024
 
לקראת פסטיבל ישראל 2015

 

 

מאת אתי ישיב

 

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בירושלים, חשף הפסטיבל את תוכניתו ל-2015.

הפסטיבל יתחיל ב-28 במאי ויימשך עד ה-24 ביוני בירושלים, על כל האולמות, האתרים והחללים הבלתי שגרתיים והמדהימים שלה. השנה קבע והכין את התוכנית צוות חדש בראשות איל שר המנכ"ל ואיציק ג'ולי המנהל האמנותי, במגמה להציג את העשייה התרבותית, הרב תחומית, העכשווית, בעולם ובישראל וכן להוסיף לפסטיבל פן חדש - דיאלוג בין הקהל והיוצרים בנושאי תרבות. למרות הזמן הקצר שעמד בפני הצוות ומכשולים רציניים כמו "צוק איתן", סנקציות תרבותיות ואילוצים תקציביים קשים, יארח הפסטיבל 30 מופעים, שכמה מהם יופיעו פעמיים ושלוש, ובסך הכול כ-70 הרמות מסך!

 

פסטיבל ישראל - מחול: טרישה בראון - Repertory               (צילום: Ikegani Naoya)

 

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים שהשתתף גם הוא במסיבת העיתונאים, הדגיש את הרנסנס התרבותי המתחולל בירושלים בשש השנים האחרונות ואת הקשר המתחייב בין התרבות והתיירות, המועיל לאיכות החיים בעיר. ברקת סיפר שהעיר מפעילה תכנית חומש לשילוב התיירות עם התרבות וזאת כתפיסת עולם. הדבר יעזור ליזמים משני התחומים ולצעירים להשתקע בירושלים.

הפסטיבל ייפתח ב-28 במאי בבריכת השולטן, במופע מלהיב, חדש, של שלום חנוך, שיארח את ברי סחרוף, דני סנדרסון ויהודה פוליקר.

בתחום התיאטרון יגיעו ארצה בין היתר להקות מאיטליה ("יוליוס קיסר" של הבמאי רומיאו קסטלוצ'י); מצרפת (קבוצת "אילו היית יכול ללקק את ליבי" תעלה את "החלקיקים האלמנטריים" על פי מישל וולבק, עם הבמאי גוסלן); מגרמניה (קולקטיב "שי שי פופ" עם "פולחן האביב" שלהם); מבלגיה (תיאטרון "קאמפו" עם "מגנט מסתורי"); וכן ישתתפו תיאטרון החאן עם "כנרת כנרת" על פי אלתרמן, אייל וייזר עם "מה שלום החיה?" ועמנואלה עמיחי עם "ליזיסטרטהX". בכול אלו נמצא את המגמה העולמית העכשווית של התמוטטות הגבולות וזליגה בין דיסציפלינות שונות זו לתוך זו, כשבמספר רב של יצירות יש שימוש בווידאו כשחקן עיקרי.

גם בתחום המחול נמצא פריצה מהמחול בהגדרתו המסורתית ונוכל לראות עבודות של טרישה בראון, מחלוצות המחול הפוסט-מודרני באמצע המאה הקודמת; את הכוריאוגרף והרקדן הצרפתי לה רוי עם עבודתו "עצמי לא גמור" ; את בנואה לה שמבר מקנדה, איוו דמיצ'ב מבולגריה ואת להקת המחול הישראלית ורטיגו בפרויקט מיוחד.

במוזיקה אפשר יהיה לבחור מ"בדד" - מסע לדמותו ושיריו של זוהר ארגוב, דרך "הילולה לאם" של המשוררת חביבה פדיה והמלחין פרץ אליהו או "הרים נשגבים ומים זורמים" של אנסמבל Jun Tian Yun He מסין, אנסמבל מודרן מגרמניה עם מוזיקה עכשווית ועד צ'ייקובסקי וסיבליוס ומופעי ג'אז.

כל אלה וכן מופעים לילדים שייערכו בירושלים ובחולון ועוד שורת מופעים שאמורים ליצור חיבור בין הקהל, הקהילה והאמנים, כנסים וכתות אמן - חגיגה אמתית.

בין חידושי צוות הפסטיבל החדש תהיה תוכניה אמנותית שתודפס בשלוש שפות: עברית, אנגלית וערבית.

מחירי הכרטיסים לא יעלו על 195 ש', כשלמופעים רבים יהיה המחיר בין 80 ל-155 ש'. לאזרחים וותיקים יוצעו הנחות, סטודנטים יזכו להנחה של 50%, מופעים רבים יוצעו לקהל הרחב ללא תשלום וכן יוצעו חבילות מיוחדות הכוללות אכסון במלונות דן בירושלים.

 

 

27/04/2015