20.04.2024
 
המופע של מייקל אולירי

 

 

מאת חגי רוזן

 

מודה, יש לי חולשה למייקל אולירי מנכ"ל ראיינאייר. האיש מחזיק, מלבד כישורים עסקיים שהפכו אותו לכוכב-על, גם את הפה המלוכלך ביותר בעולם התעופה המסחרית בעבר, בהווה, וכנראה גם בעתיד. קחו קומיקאי חסר-מעצורים, שלבו אותו בכישרון-על עסקי ויחסי-אנוש מהגיהנום, וקיבלתם את 'דה מייקל אולירי שואו'.

הנה למשל מקצת מן הדברים שאמר בפאנל בהשתתפותו בוועידת התיירות הגלובלית (WTTC) השבוע במדריד:

על הגידול בתיירות באירופה: "הצמיחה שלנו תמשיך להיות משמעותית, אבל זה בגלל שאנחנו מתחרים נגד הרבה ספקים שהם די חסרי יכולת. אבל על כל תחושה של אופטימיות מעיבה השאלה איזה סוג של טיפשות תבקר אותנו באדיבות הנציבות האירופית והפוליטיקאים. אם זה יהיה משהו רע כפי שהיה בחמש השנים האחרונות, הרי זה יהיה חסר-יכולת באופן ספקטקולרי".

על שביתת פקחי הטיסה הצרפתים: "אם הכנס הזה היה נערך בשבוע שעבר, אף אחד לא היה יכול להגיע לכאן בגלל שהצרפתים חיפפו לעצמם שוב שביתה וסגרו את רוב שמי אירופה. פירסמנו הודעה לעיתונות, כמו בכל פעם שפקחי הטיסה הצרפתים שובתים, הקוראת לנציבות האירופית להגביל את זכות השביתה שלהם, והביטו עלינו כאילו אנו מטיפים לפדופיליה: "אתה לא יכול למנוע מצרפתי לשבות!" ובכן, הם לא מאפשרים לצבא הצרפתי לפתוח בשביתה. ובכל מקרה, גם אם כן - אף אחד לא ירגיש בכך".

על נשיא האיחוד האירופי לשעבר בארוסו (שקדם בנאומו לאולירי על במה): "יש לך את חוזה מנואל בארוסו, ששמחתי שלא הייתה לי הזדמנות להקשיב לו היום, כי אני בטוח שדבריו לא היו רלוונטיים בכל מקרה. הוא ישב בתפקידו במשך 10 שנים ולא עשה שום דבר למען התיירות, למעט להטיל עליה מסים".

(למנחה הפאנל:) "אתה צריך לשאול את בארוסו למה צרכנים באירופה צריכים לשלם מס על התוכנית הארורה, חסרת-התועלת של מיסוי גזי פליטה. אף אחד אחר לא משלם - אמריקנים מבקרים באירופה, סינים מבקרים באירופה, טורקים מבקרים באירופה - וכולם אמרו לאירופה ללכת לעזאזל".

על הפיכת שמי אירופה לשוק מאוחד אמיתי: "אני רוצה שוק מאוחד באירופה. הבעיה היא שהשוק הזה נחטף כל העת על ידי פוליטיקאים כדי שיהיה להם יותר כוח ויותר שליטה. הם לא מסוגלים לקבל החלטות כלשהן. למה תעשיית התיירות באירופה נאבקת? הרי יש לך 50% אבטלת צעירים באיטליה, ובכל זאת הם מציגים מס עירוני בשיעור של 6.5 אירו לנוסע, שרובו הולך לתשלום הפנסיה של טייסי אליטליה. אתה לא יכול לעשות את זה! ובכל זאת, אף אחד לא צועק "תפסיקו!" אנחנו 20 שנים בתוך האיחוד האירופי, ואנחנו לא מתקדמים בנושא, עדיין חוזה מנואל בארוסו בא לכאן ומבלבל את המוח במשך כמה שעות. מה הוא עשה בעשר שנים למען איחוד שמי אירופה? שום דבר!"

"פוליטיקאים ימשיכו לנסות לדפוק את העסק, אך מנהיגות עסקית דוגמת ראיינאייר תמשיך לנוע במהירות גדולה יותר מזו שהפוליטיקאים חושבים, מה שמלכתחילה אינו מציב את הרף גבוה מדי".

 

(מקור: http://www.travelweekly.com/Travel-News/Airline-News/Ryanair-s-CEO-bad-boy-of-aviation-sounds-off)

 

 

הערה לסדר: אולירי (האירי) תמיד הזכיר לי משום-מה דווקא דמות סקוטית - מלקולם טאקר, הספין-דוקטור מהסאטירה הפוליטית המופתית של הבי בי סי "The Thick of It", בגילומו של פיטר קאפאלדי. הנה מקבץ מאימרות-השפר שלו (כי אף פעם לא מאוחר ללמוד לקלל):

https://www.youtube.com/watch?v=DaMb-5w-V0Y 

 

 

 

 

 

 

18/04/2015