29.03.2024
 
קצת נחת: ישראל עשירית בעולם בנגישות נכים לבתי מלון

 

שירות חדשות תיירות

 

Agoda.com, מהחברות המובילות בעולם לביצוע הזמנה מקוונת של מקומות לינה וחלק מקבוצת פרייסליין, תאגיד התיירות הגדול בעולם מבחינת שווי-שוק, הכריזה היום על תוצאות המחקר העדכני שלה בתחום תיירות חכמה, המציג את ישראל ברשימת עשר המדינות בעלות הנגישות הגבוהה ביותר בבתי מלון לנכים ובעלי מוגבלויות.

המחקר בחן נתונים שנמסרו ע"י יותר מ-600,000 מלונות זמינים באתר Agoda.com. למקום הראשון הגיעו בתי המלון בארה"ב בפער ניכר משאר המדינות ברשימה, כאשר 77% מכלל המלונות מציעים מתקני נגישות לאורחים בעלי מוגבלויות. למקום השני הגיעו (בתיקו) איחוד האמירויות, אירלנד ופורטוגל. 55% מבתי המלון בכל אחת ממדינות אלו מציעות מתקנים יעודיים לאורחים עם מוגבלויות. ישראל דורגה במקום העשירי עם 49%.

 

רשימת 10 המדינות עם אחוז הנגישות הגבוה ביותר בבתי מלון

ארצות הברית 77%

איחוד האמירויות 55%

אירלנד 55%

פורטוגל 55%

ניו זילנד 54%

מאוריציוס 53%

איטליה 52%

נורבגיה 52%

פוארטו ריקו 51%

ישראל 49%

 

לגורמים רבים יש השפעה על הקביעה האם מלון מסויים יהיה נגיש יותר או פחות, לרבות חוקים ותקנות מקומיים, סוג המבקרים המגיעים ליעד וכמובן ותק המבנה. איחוד האמירויות הערביות, למשל, נמצאת בתנופת בנייה כבר מעל עשור עם המון מלונות חדשים וכתוצאה מכך בתי המלון בה נגישים יותר. בבירה אבו דאבי יש גישה לנכים ב-90% מהמלונות. מוקדי עלייה לרגל נטו גם הם להיות בעלי שיעור נגישות גבוה יותר על פי המחקר.

יבשת שהצטיינה פחות במתן נגישות לבעלי מוגבלויות היא אסיה, עם חמש נציגות ברשימת 10 המדינות עם אחוז הנגישות הנמוך ביותר בבתי מלון.

 

רשימת 10 המדינות עם אחוז הנגישות הנמוך ביותר בבתי מלון

אורוגוואי 10%

וייטנאם 9%

נפאל 8%

תאילנד 8%

אזרבייג'ן 8%

קמבודיה 8%

בוליביה 8%

גיאורגיה 8%

מונטנגרו 7%

לאוס 1%

 

 

 

 

25/03/2015