26.04.2024
 
סגירת שדה"ת בהרצליה תגרום "חוסר ודאות תעסוקתית למאות עובדים"

 

שירות חדשות תיירות

 

דובר אגודת התעופה הכללית, מוטי שווימר, אומר כי סגירתו המיועדת של שדה התעופה בהרצליה ב-15 לאפריל פוגעת כבר כיום קשות בפעילות השדה. לדבריו "מאות עובדים המתפרנסים מהפעילות בשדה, בהם טייסים, מכונאים, מדריכי טיסה, אנשי מנהלה, תחזוקה ותפעול, נמצאים בחוסר ודאות תעסוקתי בעקבות הקרבה לתאריך הסגירה ואי מתן הפתרונות והחלופות למשתמשי השדה על ידי רשויות המדינה. במידה ויוחלט בבג"ץ על סגירת השדה, המשמעות המיידית לכך היא השבתה כמעט מוחלטת של התעופה הכללית במדינת ישראל. הפסקת הפעילות נובעת מכך שללא מכוני הבדק, המתחזקים כ-90% מכלי הטיס הקלים במדינת ישראל והממוקמים בשדה התעופה הרצליה - לא ניתן יהיה להפעיל את המטוסים. חשוב לציין, כי ידוע וברור כי אין פתרון למאות המטוסים ולפעילות מכוני הבדק במידה והשדה ייסגר. מטוס ללא מוסך בדק, שמתופעל על ידי טכנאים אשר בודקים ומתחזקים את כלי הטיס באופן יומיומי, לא יכול להמריא. המשמעות פשוטה: ללא מכוני בדק התעופה הקלה במדינת ישראל תקורקע באופן מיידי".

שווימר מוסיף כי "סגירת שדה התעופה בהרצליה עלולה לגרום לפיטוריהם ולאובדן עבודתם של מאות עובדים המתפרנסים באופן ישיר ועקיף מן השדה, ללא אפשרויות עבודה במקומות אחרים, מכיוון שלבעלי מקצועות תעופתיים רבים אין אלטרנטיבות תעסוקתיות ברחבי הארץ. מתוך 159 כלי טיס הרשומים כמתופעלים בשדה, חסרים מקומות חנייה לעשרות רבות של מטוסים, שטרם נמצא עבורם פתרון חנייה באחד משדות התעופה והמנחתים ברחבי הארץ. סגירת השדה ללא חלופה פעילה במרכז הארץ תגדע את כלל תהליכי הכשרת הטייסים האזרחיים, אשר נתח הכשרותיהם בשדה התעופה בהרצליה עומד על כ-83% מכלל הכשרות הטייסים האזרחיים המתבצעות במדינת ישראל. כמו כן, סגירת השדה תגרור הפסקה טוטאלית של הסבות טייסים יוצאי חיל האוויר אשר נמצאים בהליכי קבלה לחברות התעופה הישראליות ומחויבים להציג רישיון טיס אזרחי שכולל הגדר מכשירים ורישיון מסחרי, אותם ניתן לבצע בשדה התעופה בהרצליה".

לדברי שווימר, "חוסר הודאות בנוגע לגורל השדה, שנמשך כבר מספר שנים, פגע בצורה אנושה בפעילות השדה ככל שהתקרב זמן הסגירה. משתמשי השדה מדווחים על צמצום במספר חניכי הטיס לרישיונות בסיסיים ומתקדמים, אשר חוששים להתחיל את התהליך שעלול להיגדע במהלכו, כמו גם אי רכישת מטוסים חדשים עקב החשש מחוסר במקומות חנייה ושדות תעופה במרכז הארץ וכן דחיית שיפוצים לא-הכרחיים במבנים ובתשתית בשדה התעופה".

 

 

 

15/03/2015