26.04.2024
 
דיון מיוחד באלימות במלונות ובמוקדי תיירות אחרים

 

שירות חדשות תיירות

 

משרד התיירות כינס הבוקר דיון בדבר מצב האלימות במקומות תיירותיים ובפרט במלונות, בו השתתפו מנב"טים (מנהלי ביטחון) של בתי המלון, משטרת התיירות ונציג המשטרה. מטרתו של הדיון הייתה לבחון את היקף התופעה של אלימות אורחים - מילולית או פיסית ואופן הטיפול בה, וזאת נוכח מקרי האלימות האחרונים בבתי מלון ובטיסות.

"אסור לטאטא את התופעה מתחת לשטיח, אלא להתמודד איתה באומץ ולתת לעובדי תעשיית התיירות את הכלים הנכונים כדי לטפל במקרים אלו", אמר אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, בפתח הדברים. "הטיפול בבעיה צריך להתחיל עוד בגיל צעיר, ועל כן נדרש שיתוף פעולה עם מערכת החינוך. בכוונתנו לפנות למשרד החינוך ולשלב כוחות על מנת להשפיע על התנהגות הילדים בשלב מוקדם".

עוד אמר הלוי כי למקרי האלימות וההתנהגות הבלתי הולמת יש השפעה לא מבוטלת על תעשיית התיירות והכלכלה הישראלית. "מעבר לכך שלא נסכים להשלים עם הפגיעה בעובדי התעשייה, צריך להבין שכל מקרה, קטן כגדול, הוא בעל פוטנציאל להפוך לויראלי. הרי כל תייר הוא גם צלם, וברגע שהמקרים הללו עולים לרשתות החברתיות - הנזק התדמיתי לישראל הוא גדול".

מנהלי הביטחון,שהגיעו מבתי מלון ברחבי הארץ, העלו בדיון דוגמאות להתנהגויות בלתי הולמות ואף אלימות בהן נתקלו במהלך עבודתם ובין היתר ציינו אחדים מהם כי הם מאוימים באופן אישי. המנהלים אמרו כי הם נאלצים להתמודד עם ריבים אלימים בתור לחדר האוכל, שכרות ועישון נרגילות בחדרים, עם דרישות לקבלת מפתח לחדר טרם המועד הקבוע בתקנון המלון, הפעלת קריוקי בווליום גבוה בשעות הקטנות של הלילה, חנייה במקומות אסורים, כולל חניית נכים ועוד.

שתי הבעיות העיקריות שהועלו ע"י מנהלי הביטחון הן מחסור בכוח אדם והטלת אחריות ללא מתן כלים למימוש סמכותם. במסגרת הדיון הוחלט להקים פורום שיתכנס באופן קבוע כדי לשפר את הכלים העומדים לרשותם של מנהלי הביטחון.

שנת 2015 הוכרזה על ידי משרד התיירות כשנת איכות ומצוינות השירות לתייר, במסגרתה מקיים המשרד סדנאות והשתלמויות לנותני השירות בתעשיית התיירות (נהגי מוניות, עובדי בטחון, מלונאים, נהגי אוטובוס, עובדי המכס, עובדי הנמלים, רשות האוכלוסין, עובדי אתרים ועוד), על מנת לשפר את המוצר התיירותי, הכוללים גם התמודדות עם לקוחות, וביניהם לקוחות המתנהגים בצורה לא הולמת.

 

 

 

09/03/2015