19.04.2024
 
לופטהנזה שוקלת לשדרג את מחלקת העסקים במטוסי ה-A321, הפועלים גם בקווים לישראל

 

 

מאת יוסי פישר, ברלין

 

במסיבת העיתונאים הכללית שהתקיימה היום ביריד התיירות ITB בברלין עם המנהל המסחרי הראשי של לופטהנזה, יאנס בישוף, אמר בישוף בתשובה לשאלתי שנבחנת כעת האפשרות לשדרג את מחלקת העסקים למטוסי האיירבוס A321, המשמשים גם בחלק מהטיסות לתל אביב, שיעניקו חוויה שונה ללקוחות הפרמיום של החברה. עוד אמר בישוף כי "אנו מוקירים ומעריכים את לקוחותינו הנאמנים בישראל. זהו קו בעל חשיבות גדולה ביותר לחברה וככזה, נשאף להגדילו ולשפרו. בישראל יש כמות גדולה מאוד של מחזיקי כרטיס לקוח מתמיד בדירוג הגבוה ביותר ואנו מחויבים להם". החלטה בנושא תתקבל בחודשים הקרובים.

בהתייחסות אחרת לתחרות שמציבה חברת טורקיש ללופטהנזה השיב בישוף כי "עמיתינו מאל על צודקים בעניין טורקיש. מדובר בתחרות שאינה בתנאים שווים - חברות פרטיות המתחרות בחברה בבעלות המדינה. לופטהנזה מתמודדת לא רק מול טורקיש אלא גם מול חברות התעופה מהמפרץ הפרסי בתחרות לא שווה". לעניין טיסות הלואו-קוסט שלופטהנזה מפעילה לארץ באמצעות החברה הבת ג'רמנווינגס, אמר בישוף: "אנו שואפים להגדיל את כמות הטיסות ואת התדירויות מערים שאינן ה-HUB של החברה. המוצר שלנו תחרותי הן באיכות והן במחיר".

לשאלה לגבי קבוצת לופטהנזה בישראל הכוללת ארבע חברות תחת ניהול נפרד השיב בישוף "אנו מתכוונים שיהיה לנו הנהלה אחודה בישראל. מנהל ראשי אחד לקבוצה, אך נציגי מותג שונים שיהיו אחראים כל אחד על השיווק או על התפעול, כך שהם יוכלו לעמוד בקשר עם שלטונות המדינה ורשויות התעופה האזרחית. כך אנו פועלים כבר במדינות רבות בעולם ואין סיבה שישראל תהיה שונה".

שאלה נוספת שהעליתי: האם אנו צפוים לראות בקרוב ירידה של מחירי כרטיסי הטיסה בעקבות הירידה העולמית במחיר הדלקים? בישוף ענה כי "בשנת 2014 הייתה ירידה כוללת של כ-3.2% במחירי הטיסות. הצפי הוא שמחירי הטיסות יוסיפו לרדת גם בשנת 2015 לא רק בשל הירידה במחירי הדלק, אלא גם בעקבות התחרות והמעבר בחלק מהטיסות למודל לואו-קוסט. עם זאת, יש לקחת בחשבון שלופטהנזה מתומחרת באירו, שסבל מפיחות משמעותי. את הדלקים רוכשים בדולרים, כך שלופטהנזה נאלצת לשלם יותר באירו תמורת הדלק. על כך יש להוסיף שאת הדלקים קונים בעסקאות לטווח ארוך והתמחור של הדלק בעסקאות הללו עולה בהוצאות מימון גבוהות. השאיפה של החברה היא לתת לציבור מוצר איכותי במחיר תחרותי. הציבור הישראלי בוחר בנו כחברת תעופה איכותית בסקרים ואנו מודים לו על כך".

יאנס בישוף (מימין) ויוסי פישר

 

 

 

05/03/2015