20.04.2024
 
תערוכת היובל במוזיאון ישראל

 

 

מאת אתי ישיב

 

ב-11 במאי 1965 הכריז נשיא המדינה זלמן שז"ר על פתיחתו הרשמית של מוזיאון ישראל. במהלך 50 השנים שעברו מאז, היה המוזיאון למוסד התרבות הראשון במעלה בארץ ואחד החשובים בעולם. אוספיו מונים מאות אלפי מוצגים, בהם תגליות ארכיאולוגיות מארץ ישראל, האוסף הגדול בעולם של פריטי תרבות ואמנות יהודיים ואוספי אמנות מהארץ ומהעולם. מבקרים רבים מחו"ל חווים במוזיאון אמנות ותרבות על רקע האדריכלות המיוחדת שלו והנוף הירושלמי עוצר הנשימה שבו הוא שוכן. מאידך, המוזיאון משאיל תערוכות למוזיאונים חשובים בעולם ומשמש שגריר התרבות החשוב ביותר של ישראל.

את שנת היובל שלו, פותח המוזיאון בתערוכה אחת שהיא שש תערוכות. "6 אמנים 6 פרויקטים" והיא הראשונה בסדרת התערוכות שיוצגו במהלך השנה. שישה האמנים שנבחרו להציג בה שונים זה מזה, אך נותנים יחד מבט ייחודי על העשייה האמנותית העכשווית בארץ, באמצעות, אם תרצו, 6 מסעות לארצות רחוקות:

הצלם אורי גרשוני מציג את הפרויקט שלו בשלושה שלבים. בראשון - הוא יצא לביקור בכפר לאקוק שבאנגליה, באחוזתו של וויליאם הנרי פוקס טאלבוט, אחד הצלמים הראשונים בעולם. בשני - ערך מסע וירטואלי באותו כפר ובשלישי - ערך מסע בין עצמו לגופו; עדו מיכאלי מציג את שטיח בנק הפועלים, שעוצב בארץ ובוצע באפגניסטן; גלעד רטמן יצא לרומניה ויצר עבודת וידיאו וסאונד בכיכובן של חמש להקות רוק כבד רומניות; דנה לוי בודקת את מקומה שלה ושל האמנות בימינו דרך סופות הוריקן במזרח ארה"ב; טמיר לוכטנברג מכר במשך כשנה קופסאות הפתעה לאספנים בלי שידעו את תוכנן ורועי קופר צילם את עזה מרחוק, לפני ואחרי "צוק איתן". "6 אמנים" 6 פרויקטים" - 6 מסעות.

 

 שטיח בנק הפועלים

 

 

 

 

04/03/2015