29.03.2024
 
התיירות מישראל לגרמניה עלתה ב-157% בעשור האחרון

 

 

מאת יוסי פישר

 

לשכת התיירות הגרמנית בישראל בראשותה של גולדי גוטליב-מילר ערכה היום מסיבת עיתונאים, בה הוצגו הישגי הלשכה בישראל ובעולם בשנת 2015 וכן התוכניות לשנת התיירות הנוכחית. בנוסף הצטרפו 18 מציגים שונים שהציגו את תוכניותיהם לשוק הישראלי, חלקם מוכרים וחלקם חדשים לשוק.

גולדי גוטליב-מילר   (צילום: יוסי פישר)

מה שבטוח, קיבלנו הרבה נתונים סטטיסטיים מעניינים. הנתון שלדעתי היה המעניין ביותר, הוא הגידול המשמעותי בכמות הישראלים המבקרים בגרמניה מדי שנה. בשנת 2014 היה גידול של מעל 12% בכמות המבקרים הישראלים בגרמניה וזאת מבלי לקחת בחשבון את אותם עשרות אלפי ישראלים הנכנסים לגרמניה באמצעות דרכון אירופי. קשה להעריך את התמונה הכוללת, אך ברור שהמספרים עוד גדולים בהרבה מהסטטיסטיקה שהוצגה בפנינו. קשה להאמין, אך על פי נתוני אירגון התיירות הגרמני, בשנת 2014 גרמניה עמדה ביחד עם איטליה במקום השני כיעד לתיירות יוצאת מישראל לאירופה. במקום הראשון עמדה עדיין צרפת, וזה כולל גם הרבה ביקורי קרובים ומשפחות.

באם נשווה את הסטטיסטיקה מישראל לגידול הכולל בתיירות לגרמניה שעמד על כ-4.6% מכל העולם, הרי שישראל ממוקמת גבוה ביותר בצמרת המדינות שמייצרות גידול בתיירות לגרמניה. את גולת הכותרת תופסת העיר ברלין שהפכה ליעד נופש מועדף על ידי "עמך ישראל". במקום השני עומדת מינכן ובמקום השלישי אזור היער השחור.

מחירי המלונות הנוחים והפיכתה של ברלין ליעד לואו-קוסט של לופטהנזה ואל על מאפשר לישראלים לצאת לנופש לאורך כל השנה במחירים שעליהם יכלו רק לחלום בישראל בעבר.

באביב הקרוב מצטרפים ליעדי הטיסות הישירות שני יעדים חדשים: העיר המבורג בצפון גרמניה ועיירת הנופש, המרפא והספא - באדן באדן.

המבורג היא אחת מהערים היפות בגרמניה, עיר נמל גדולה ויפה שמהווה נקודת יציאה מתאימה לטיולים. העיר נחשבת לעיר אריסטוקרטית המשופעת באתרים מעניינים.

על באדן באדן אין הרבה מה לספר. רובכם שמעתם על המרחצאות המפורסמים של העיר שקיימים עוד מתקופת שלטון הרומאים באיזור, אך אל לנו לשכוח את הקזינו המפואר, שסביר להניח שימצא חן בעיני חלק גדול מהלקוחות. גם העיר באדן באדן מאופיינת במלונות מצויינים ויכול לשמש נקודת מוצא טובה לטיולי יום.

קשה להאמין שבשנה זו, בה אנו מציינים את יובל ה-50 לכינון הקשרים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה, הפכה גרמניה ליעד התיירות השני או השלישי בחשיבותו לתייר הישראלי המבקר באירופה. זו עדות לאיכות המוצר התיירותי הגרמני.

 

12/02/2015