18.04.2024
 
יריד IMTM: ועידה ראשונה לחדשנות בתיירות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

טכנולוגיה דיגיטלית בשירות תעשיית התיירות - זהו הנושא המרכזי שעמד במרכז ועידת Futurism.com לחדשנות בתיירות, שהתקיימה היום ביוזמת משרד התיירות ועיריית תל אביב-יפו במרכז הירידים תל אביב, במסגרת יריד התיירות השנתי, ה-IMTM.

במסגרת הועידה התקיימו פאנלים שונים שעסקו בתעשיית התיירות המתחדשת והשפעת הטכנולוגיה עליה. בפאנל בו השתתפו מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, היזם יוסי ורדי וקונסול ישראל בניו יורק עידו אהרוני, דנו בשאלה אילו אטרקציות נוספות אפשר להקים בכדי למשוך תיירים חדשים נוספים לבקר בישראל? אהרוני הדגיש כי על אף כל הבעיות שישראל ניצבת בפניהם, ישנו פוטנציאל רב, כדוגמת אלברט איינשטיין שהשאיר את כל רכושו לאוניברסיטה העברית בירושלים. "אין תייר בעולם שהיה מגיע לישראל והיה מוותר על ביקור במוזיאון אלברט איינשטיין. זו דוגמא אחת לכוח שיש לישראל" אמר.

עוד דנו בועידה בדרך בה הטכנולוגיה משפיעה על תעשיית התיירות, בין אם אלו גורמים ממשלתיים וציבוריים שיכולים לפנות לקהל יעד ממוקד בהתאם לגורמי העניין שלו, ובין אם מדובר בתייר עצמו , שהטכנולוגיה מאפשרת לו לשתף ולקבל מידע ממוקד בהתאם לצרכיו והעדפותיו. כיום ניתן להזמין חופשה משפחתית מלאה במרחק של שלושה קליקים מאיתנו.

בוועידה ניסו לבחון את הפרופיל של התייר המודרני. כחלק ממחקר שעשו בנושא נמצא שהתייר החדש מתאפיין בצורך לקבל הכל בצורה מיידית. מדובר בתייר עייף, לחוץ, שמחשיב את עצמו ידידותי לסביבה וחשוב לו יותר החוויה מאשר האטרקציה. בנוסף לכך מדובר בתייר דיגיטלי שרוצה להיות מעודכן בכל מה שקורה, ובכל רגע נתון בו יחפוץ. לכן, כאשר אנו חושבים על פיתוח סטרטאפים בתחום התיירות וכיצד להתאים את התיירות המתחדשת לתייר המודרני, אנו חייבים לקחת את כל הפרמטרים הללו בחשבון.

נתון מעניין נוסף שהוצג בועידה הצביע על עלייה משמעותית במספר התיירים המוסלמים, כאשר ב-2050 הצפי הוא ש-50% מהתיירים בעולם יהיו מוסלמים. כבר עכשיו אנו רואים שיש תיירות מוסלמית גבוהה מאירופה, בדגש על צרפת ואפריקה, לכיוון ירושלים.

בעקבות אירועי הקיץ האחרונים ותעשיית התיירות המתחדשת, משרד התיירות בוחר להשקיע כספים בשיווק ליעדים אסטרטגיים עם תיירות יוצאת גבוהה כמו סין, הודו, ברזיל וכו'.

 

 

11/02/2015