28.03.2024
 
הוענק ′אות שר התיירות′ ליזמי תיירות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי העניק את אות שר התיירות על תרומתם לתעשיית התיירות לשלושה גורמים מתעשיית התיירות:

 

עיינה וביאליק בלסקי ממלון "ארזים" במטולה

בני משפחת בלסקי קיבלו אות הוקרה על תרומתם לעידוד התיירות בצפון ועמידתם האיתנה באתגרים הרבים בכל שנות פעילותו של המלון, שהוקם ע"י המשפחה לפני 73 שנה.

 

פסטיבל דרום אדום

הפסטיבל, החוגג השנה עשור להיווסדו, הפך בשנים האחרונות למותג מוכר ומוביל בתיירות הכפרית בישראל. הפסטיבל, אשר מופק ומנוהל ע"י עמותת התיירות 'שקמה בשור', מצליח מדי שנה למשוך מאות אלפי מבקרים לאזור צפון הנגב ועוטף עזה.

משרד התיירות תמך בפסטיבל יחד עם שותפים נוספים משנתו הראשונה, מתוך אמונה שאירוע כזה יכול להניע את התיירות לדרום.  לאחר הקיץ הקשה שעבר על האזור, דרום אדום הוכיח כי הוא אירוע עוגן שישראלים מצפים לו מידי שנה.

דרום אדום הינו מנוע תיירותי ועסקי חשוב ביותר אשר בזכותו העסקים המקומיים פורחים גם זמן רב לאחר תום פריחת הכלניות ובזכות הצלחתו נוצרו פסטיבלים נוספים לאורך כל השנה.

 

מעוז יינון

בשנת 2005 חזר מעוז מטיול תרמילאים מסביב לעולם והחליט לפתוח  גסט האוס על פי מודלים שראה בעולם. מעוז איתר את הבניין של משפחת עזאר בנצרת שעמד ללא שימוש 15 שנה ושכר אותו. כך התחיל "פאוזי עאזר אין" - בית הארחה הראשון בעיר העתיקה של נצרת, אשר יצר מודל תיירותי ששוכפל ע"י יותר מעשרה יזמים ויזמיות ברחבי העיר. פאוזי עאזר אין מסמל עשייה תיירותית משותפת של ערבים ויהודים ונבחר לאחד מעשרת ההוסטלים הטובים בעולם ע"י ה'לונלי פלאנט'.

בשנת 2007 יזם מעוז את "שביל ישו" אשר הפך בזמן קצר להיות מסלול הליכה פופולרי ביותר לתיירים.  מעוז הינו אחד המייסדים של "העמותה לקידום התיירות העצמאית" - עמותה אשר מסייעת רבות ליזמים ועסקים בפריפריה ויצרה סטנדרט חדש של לינה עממית. יחד עם שותפיו הקים מעוז את "אברהם הוסטל ירושלים" אשר זוכה כבר שלוש שנים ברציפות בתואר אחת מעשרת האכסניות הגדולות הטובות בעולם ובימים אלו הוא עסוק בהקמת אברהם הוסטל תל אביב ובהקמת עמותה אשר מאגדת את העסקים הקטנים בענף התיירות בנצרת. מעוז יינון הוא יזם הפועל לקידום תיירות עצמאית לישראל ומייצג את הדור החדש של התיירות.

 

בביתן משרד התיירות ביריד IMTM נערכה הגרלה בין יזמי תיירות שקיבלו סיוע וייעוץ במסגרת חממות התיירות של המשרד. הזכייה בהגרלה מזכה את היזמים באפשרות להציג את היוזמה בפני שר התיירות לנדאו והנהלת המשרד. בהגרלה זכו יוסי ואשר אוחנה, יזמי אטרקציית "כנען טרקטורון", ספורט אתגרי בטבע במדבר יהודה. הזוכה השני הוא קיבוץ נערן באמצעות היזם אלון אזולאי. המיזם כולל הרחבת פעילות מרכז הסמינרים וחדרי אירוח לקבוצות חינוכיות.

 

 

 

10/02/2015