19.04.2024
 
הלו... יש מישהו בבית?

 

 

מאת יוסי פישר*

 

אמש פורסמה ידיעה בעיתון הטורקי היומי הפופולרי "הורייט" בה הודיע ראש ממשלת טורקיה דאוטולו על כוונת ממשלת טורקיה לסבסד באמצעות תשלום על דלק בסך 6,000 דולר את כל הטיסות מרוסיה לטורקיה ומאיראן לטורקיה בחודשים הקרובים.  

הסיבה שבעקבותיה נוקטת ממשלת טורקיה את הצעד הדרמטי: המשבר הכלכלי במדינות אלו פגע קשות בתיירות היוצאת מהן וממשלת טורקיה מעוניינת לשמור על קווי התעופה וערוצי השיווק. באותה הידיעה צוטטו מלונאים בכירים בטורקיה שאמרו שהם יוזילו מחירים על מנת לתמוך בתיירות, בדגש על התיירות הרוסית.

גם מי שלא מסכים עם התוכנית יכול להודות שלפחות לטורקים יש תוכנית. ומה אצלנו? ירידה של תיירות נכנסת לאילת בחורף בסדר גודל של כ-50%. אל על מודיעה על הפסקת הקו לסנט פטרסבורג, העיר השניה בחשיבותה ברוסיה, מחוסר כדאיות כלכלית. בים המלח קשה למצוא תיירים דוברי רוסית, חוץ מאולי תיירות פנים של עולים חדשים וישנים. שר התיירות בדרך לפרישה מהפוליטיקה והמנכ"ל המכהן חושב כבר על המשך דרכו המקצועית.

אז מי לכל השדים והרוחות דואג לתיירות?

בשבוע הבא מתקיימת וועידת המלונאים השנתית. לקראת הוועידה שלחו המארגנים שאלון פנימי למשתתפים את מי הם היו רוצים לראות שר התיירות בממשלה הבאה. האמת? זה באמת לא משנה. התיירות במדינת ישראל אינה על סדר היום הציבורי ובטח לא של המפלגות. אני מציע שתחפשו התייחסות לתיירות ולתעופה במצעים הכלכליים של המפלגות. אולי כדאי שתעזרו בזכוכית מגדלת וגם אז לא בטוח שתמצאו.

אז במקום לתת לפוליטיקאים במה לתעמולת בחירות והצהרות ללא כיסוי, אולי נכון יותר יהיה שיענו על שאלות ספציפיות וממוקדות שמטרידות את כולנו.

 

 

 

 

 

 

 

_______________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

 

 

 

04/02/2015