29.03.2024
 
דווקא עכשיו חופשה בפריז

 

מאת יוסי פישר*

 

באתר החדשות של ערוץ 2 פורסמה כתבה שכותרתה "טיולים מאורגנים לא יעברו בפריז" מאת כתב הערוץ מתן חצרוני, המצביעה על תחושת היסטריה בקרב מטיילים ישראלים.

נשאלת השאל,ה האם אנו ככל העמים? האם אנו, שחיים במשך עשרות שנים עם טרור ברחובות הערים שלנו מוותרים על יעד תיירותי חשוב דוגמת פריז עקב מספר אירועי טרור שלא היו מכוונים ספציפית לישראלים? האם פריז בטוחה פחות עבור התייר הישראלי מלונדון או לבטח מירושלים?

הגיע הזמן שנתחיל להתנהג בבגרות. אנו לא יכולים מצד אחד לדרוש מתיירים ברחבי העולם להתייחס לישראל כיעד תיירות בטוח יחסית כאשר חברות ישראליות המארגנות טיולים מצהירות שיוציאו את פריז ממסלול הטיולים בשל "בקשות מצד עשרות משפחות".

רק תספרו כמה אירועי טרור התרחשו בשנת 2014 בישראל בכלל ובירושלים בפרט, ותגיעו אתם למסקנה שאם התיירים היו נכנעים לחדשות, סביר להניח שלא היו כמעט תיירים בישראל. למיטב ידיעתי, נכון לעת הזו, ישראל לא פירסמה אזהרת מסע כל שהיא לפריז וראוי שננהג ביתר בגרות ולא בהיסטריה.

העולם כולו הפך למקום פחות בטוח מאז התחזקות האיסלאם הקיצוני. היעדים אינם בהכרח תיירים ישראלים, אלא התרבות המערבית ככלל וכל מה שמייצג אותה. זה בוודאי לא אומר שאנו צריכים להיות שאננים וללכת ברחובות ערי אירופה, המזרח הרחוק או דרום אמריקה עם חולצות ועליהן סמלי צה"ל וכיתוב בעברית, אך בין זה לבין לדלג על העיר פריז עקב אירוע טרור חמור ככל שיהיה המרחק גדול.

בתור מי שעסק כל שנותיו בתיירות, עלי לומר באופן חד וברור שדווקא עכשיו עלינו להראות סולידריות וחוסן. אחת השאיפות המרכזיות של הטרור היא להפר את שגרת היומיום ולייצר תחושת פחד. עלינו לאמץ את הסיסמא "דווקא עכשיו, חופשה בפריז".

 

 

 

 

________________________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

 

 

12/01/2015