25.04.2024
 
מלון ממילא התקבל כחבר ב-Leading Hotels of the World היוקרתית

 

 גג מלון ממילא, ירושלים

 

מאת יוסי פישר*

ברכות למלון ממילא ולבעליו - משפחת אקירוב. בשקט בשקט כמעט ללא ציון בעיתונות בישראל ובוודאי שלא בעולם, התקבל המלון הירושלמי למועדון האקסקלוסיבי Leading Hotels of the World - רשת שיווק למלונות סופר-יוקרתיים, או כפי שמוגדרים על ידי רבים - דה-לוקס. החיבור לרשת LHW מהווה חותם של יוקרה ואיכות בינלאומית מהדרגה הגבוהה ביותר למלון שזוכה בה.

מלון ממילא המושקע עוצב על ידי ארכיטקט העל פיירו ליסוני ומאז פתיחתו חבר לרשת הייצוג והשיווק Design Hotels, שבה חברים בעיקר מלונות בוטיק ומלונות לייפסטייל ברחבי העולם. התרומה של הרשת למלון היתה די נמוכה, עובדה שהניעה את הבעלים לחפש למלון ייצוג מתאים יותר. בנקודה זו ראוי לציין ששני מלונות סופר-יוקרתיים נוספים בבעלותו של אותו היזם, מלון הקונסרבטוריום באמסטרדם ומלון קפה רויאל בלונדון, גם הם חברים ברשת LHW.

הקבלה לרשת LWH אינה פשוטה כלל ועיקר וכרוכה בהשקעה כספית משמעותית בתהליך הקבלה שאורך עד שנה. המפתיע הוא שכעת בירושלים, ברדיוס של כשני ק"מ בלבד האחד מהשני, שוכנים שלושה מלונות החברים ברשת LWH. זהו פרט ראוי לציון ובדרך כלל בעלי מלונות נלחמים על כך שתהיה להם הגנה בתוך החוזה מול רשת הניהול, בסעיף שנקרא Radius Protection. מלון המלך דוד הנמצא בהמשך רחוב המלך דוד שייך לדור המייסדים של רשת LHW. מלון אמריקן קולוני במזרח העיר גם הוא חבר ברשת.

לאחר שמלון מצודת דוד יצא לדרך עצמאית והוציא את הילטון מניהול המלון, ניסה אז היזם (שהוא גם הבעלים של מלון ממילא) להתקבל לרשת עם מלון זה, אך הרשת, מטעמיה היא, בחרה שלא לאפשר זאת.

LWH נוסדה בשנת 1928 ובין החברים הראשונים ברשת היו מלון נגרסקו בניס, מלון מינה האוס בקהיר וכן, מלון המלך דוד שלנו.

כיום חברים ברשת כ-430 מלונות יוקרה ב-80 מדינות בעולם. בין המלונות ניתן למנות את מלון בורג' אל ערב בדובאי, מלון ריץ בלונדון, הריץ בפריס, מלון הטאג׳ מאהל במומבאי ומלון ההאסלר ברומא.

רשתות בתי מלון סופר-יוקרתית כדוגמת קמפינסקי השוויצרית ורוקו-פורטה הבריטית מכניסות חלק ניכר ממלונות הרשת שהן מנהלות לרשת השיווק הזו, המשמשת כחותם איכות בקרב האלפיון העליון של התיירים הגלובליים. בישראל, נכון לעת הזו, רק שלושת המלונות הירושלמיים חברים ברשת. יש להניח שכאשר מלון קמפינסקי הנבנה כעת בתל אביב יפתח, הוא יכנס לרשת היוקרתית הזו.

החברות של מלון נוסף בירושלים ברשת LHW טובה לא רק למלון עצמו אלא גם לעיר ירושלים שתשווק על ידי הרשת ולישראל בכלל. מלון היוקרה Norman שנפתח לאחרונה בתל-אביב ושייך לקטגוריה של מלונות הדה-לוקס בחר ברשת שיווק אחרת -SLH - Small Luxury Hotels.

 

 

 

 

_____________________________________________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

 

 

 

 

27/12/2014