25.04.2024
 
רובי פולישוק - שר התיירות הבא?

 

 

מאת יוסי פישר*

 

היום יצביעו חברי הכנסת על הקדמת הבחירות. ממשלת ישראל האחרונה מסיימת את דרכה 623 ימים מאז כוננה.

בחירות בעת זו הן דבר רע לישראל, אך חלק גדול מהמגזרים בתעשיית התיירות נושמים לרווחה. השר המכהן - ד"ר עוזי לנדאו, יעזוב את משרד התיירות במצב הרבה יותר בעייתי מאשר הוא קיבל אותו. התיירות הנכנסת בצניחה חופשית, הפיצויים לעסקי התיירות בגובה מאות מיליוני שקלים על ההפסדים שספגו במהלך המבצע בעזה לא הועברו וספק אם יועברו אי פעם. תיירות הפנים - המנוע של עסקי תיירות רבים, מתחילה לדשדש לאור ההאטה הכלכלית המורגשת במשק. קידום הקמת שדה התעופה הבינלאומי השני של ישראל ברמת דוד יכנס כעת להקפאה עמוקה. שאלה גדולה קיימת לגבי המשך קיומה של התוכנית לדירוג וולונטרי של מלונות ישראל בהתאם לשיטת דירוג המלונות הפאן-אירופאית.

לעומת זאת, החדשות הטובות: פיטורי שר האוצר והכרזת הבחירות המוקדמות עצרו את המהלך למיסוי תיירות המרפא - בשורה טובה לתעשיית התיירות כולה. המדיניות המוזרה והלא מובנת של שר התיירות הנוכחי - לקדם בניית אתרי קרוונים וקמפינג על פני בתי מלון חדשים תיעצר וככל הנראה תיגנז.

אז מדוע עדיף פולישוק על פני האופציות האחרות?

ראשית: יש לו ניסיון מתפקידו הווירטואלי בסדרת הטלוויזיה כשר התח"ת - תיירות, חוץ, תרבות.

שנית: סביר להניח שיגיע עם יותר מוטיבציה למשרד התיירות לעומת השר המכהן, שקיבל את התפקיד כברירת מחדל.

שלישית: ככל הנראה לא יביא עימו למשרד אידיאולוגיה ימנית קיצונית ויתרכז יותר בענייני המשרד, ופחות בעצות לראש הממשלה מה לעשות עם החמאס בעזה.

רביעית: פולישוק יתערב בסכסוך העבודה הקיים במשרד התיירות ואולי יביא לסיומו. הוא כבר התמודד עם מצבים דומים (לפחות בסדרה).

חמישית: כוחו הפוליטי של פולישוק בממשלה ובמפלגתו הוא, גדול ומשמעותי יותר מזה של השר המכהן כיום בתפקיד.

שישית: אולי פולישוק יהיה קשוב יותר מהשר המכהן למתרחש בתעשיית התיירות הנמצאת כעת שוב במשבר, אחד מני רבים שפוקדים את התעשייה מידי שנה וחצי -שנתיים.

שביעית: את פולישוק אפשר יהיה להחליף אם הרייטינג שלו ירד כמקובל בסדרות טלוויזיה. עם פוליטיקאים מהשורה פשוט נהיה 'תקועים' כפי שהיה בקדנציה הנוכחית.

כן, אני נואשתי מהמפלגות והפוליטיקאים. אולי אם יגיע מישהו מחוץ למערכת הנוכחית תתפוס התיירות את מקומה בישראל כתעשייה משמעותית התורמת לכלכלה ולתעסוקה.

 

 

 

 

___________________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

  

03/12/2014