16.04.2024
 
רק שינוי פוליטי מבפנים יועיל לתעשיית התיירות

 

 

מאת יוסי פישר*

 

אמש, בתזמון תמוה משהו, יצא אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות, בקריאה להתחיל קמפיין יחסי ציבור בינלאומי גדול תחת הכותרת "ISRAEL TOURIST NATION". במכתבו לראש הממשלה, שר האוצר ושר התיירות, הציג גונן נתונים מאלפים על תרומת התיירות לתל"ג וכיצד גידול משמעותי בתיירות הנכנסת יוציא את ישראל מהמיתון.

נשאלת רק שאלה אחת: האם בצד השני מישהו בכלל מקשיב ומתייחס אליך, אלינו? בעת הזו, כאשר כל שבוע מביא משבר פוליטי חדש. מע"מ אפס, חוק הלאום, תקציב המדינה. מי מהאנשים בממשלה בכלל נותן את ליבו ודעתו לנעשה בתיירות? למי בכלל אכפת מאיתנו?

הניסיון, חשוב וראוי בהחלט. התזמון פחות. התוצאה? נראה...

ביננו, אלי היקר, אם הממשלה הזו והעומד בראשה היו מייחסים חשיבות כל שהיא לתיירות, היו מעניקים את התיק לאדם ראוי ומוכשר יותר מהשר המכהן. להזכירך לקראת סיום המשא ומתן הקואליציוני ממש בסופו של יום הוענק תיק התיירות שוב ל'ישראל ביתנו', אותה מפלגה שראשה השר ליברמן אמר שיש לתת את תיק התיירות לש"ס מכיון 'שהם אוהבים לנסוע לחו"ל'.

במשך שנים אנו באים בטענות וטרוניות לממשלות ישראל השונות על חוסר הצלחתן בשיווק ישראל כיעד תיירותי בעולם. אני הייתי תמיד בדעה שאת השינוי האמיתי צריך לעשות ברמה הפוליטית. בקלפי. השינוי צריך לבוא מבפנים - ברמה הפוליטית של המפלגות.

בארה"ב לתיירות יש לובי חזק מאוד בקונגרס ובסנאט. לנשיא יש ועדה של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה המייעצים לו בנושאי תיירות. חברות המלונאות הגדולות מאריוט והילטון יושבות בוושינגטון הבירה לא בגלל חשיבותה התיירותית של העיר, אלא מתוך הצורך והרצון להיות קרובים למוקדי הכוח של הממשל.

אלי, ריח בחירות קרובות עולה באוויר. זהו הזמן לחולל שינוי חשיבתי בסיסי. אולי לתמוך ולהריץ מועמד מקרב עובדי תעשיית התיירות. רק מועמד כזה שיבוא עם אג'נדה ותוכנית פעולה ברורה כיצד הוא או היא יקדמו את התיירות בישראל בקדנציה הבאה. כוחנו נמצא בעובדים המועסקים בתעשיה. אם לוועד עובדי התעשייה האווירית יש לובי, לעובדי רשות שדות התעופה יש לובי, לנהגי המוניות ולעובדי הרכבת בישראל יש לובי, מדוע שלא נתאחד ונפעל יחד לפחות לקראת הבחירות הקרובות? מדובר בתעשייה המעסיקה מעל 100,000 עובדים.

באין מנוס ואם לא ימצא מועמד/ת מתאימים וראויים בקרב המפלגות המתמודדות על קולנו תמיד אפשר להריץ את פולישוק לתפקיד שר התיירות. הוא בטח יעשה זאת טוב יותר מהשר המכהן, והיה לו ניסיון נרכש בתיירות מהטלוויזיה.

 

 

 

 

___________________________________________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

 

24/11/2014