24.04.2024
 
"טוריסט ניישן" ובליבה חומה

 

 

מאת חגי רוזן

 

אין לי מושג מה שאפו לריאותיהם הוגי קמפיין "טוריסט ניישן", אבל אין ספק שמדובר בחומר משובח ביותר. צריך להיות בעל אופטימיות מופלגת, מתודלקת בפטריות הזיה, כדי שלא לגחך בעצב, במקרה הטוב, אל מול קמפיין המעוניין למצב כ"טוריסט ניישן" את ישראל, הנעה כרגע כמטוטלת בין הפרעה נוירו-פסיכיאטרית קולקטיבית קיצונית דמויית תסמונת טורט לבין פוסט-טראומה. נדמה למתבונן מהצד שכל תייר המגיע לארץ (ואין לו בה שארי-בשר או עסקים המצריכים את נוכחותו הפיסית כאן) צריך לעבור הערכה פסיכיאטרית אצל פקידי ביקורת הגבולות בנתב"ג בטרם כניסתו.    

דווקא למראה הלוגו שנבחר לקמפיין, התעורר בי חשד לאסוציאציה מסויימת מאוד. כדי לוודא את תחושתי המוקדמת שלחתי אותו למכר בניו-יורק, יהודי טוב העובד למחייתו כמרצה זוטר באחת האוניברסיטאות שם.

 

 

 

 

לא עברה דקה, והאיש התקשר לסלולרי שלי: "גדר ההפרדה!" צעק, "זה נראה כמו שמש שזורחת מעבר לגדר ההפרדה!".

 

 

 

24/11/2014