27.04.2024
 
"ישראל יכולה להיות ′טוריסט ניישן′"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

"כאשר נממש את ייחודנו התיירותי הנדיר, תוכל מדינת ישראל לצמוח מבחינה כלכלית. אם החקלאות הייתה שורשי הארץ, הצבא הוא הביטחון, ובשנים האחרונות אנו מתגאים בהיותנו 'מדינת סטארט אפ', הרי כעת זהו הזמן להפוך את ישראל ל'טוריסט ניישן'" - מסר זה עומד במרכז מסע הסברה חדש, שיעלה מחר בתקשורת הכלכלית, מטעם הגורמים המובילים בתעשיית התיירות - מלונאים, סוכני נסיעות, מארגני תיירות, מורי דרך, אל על וגורמי התעופה האחרים.

לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "מדינת ישראל היא ממותגי התיירות החזקים בעולם, וגם הפעם נשרוד, אלא שאם רק נשקיע, נוכל להכפיל (לכל הפחות), את מספר התיירים מהעולם ל-6.5 מיליון (שיהפכו לשגרירי ישראל), לתת מענה לדירוג הכלכלי של ישראל בעולם, להוות מנוע צמיחה למשק ולהכניס לתוצר הלאומי 18 מיליארד דולר. כמו כן, לתת מענה לגל הפיטורים הנוכחי בעזרת 310,000 מועסקים בכל הארץ, מצפת, טבריה ועכו, דרך ת״א וירושלים וגמור באשקלון, ערד, ים המלח, מצפה רמון ואילת".

לדבריו, "המספרים מדברים בעד עצמם - 6.5 מיליון תיירים משמעותם בפועל צריכה של 52,000,000 עגבניות מהחקלאות, 26,000,000 מיליון כדורי פלפל, 13,000,000 חמסות, 94,000,000 ליטר משקאות קלים ו-104,000,000 ביצים בשנה מלולים ממושבים וקיבוצים בצפון ובדרום. משום כך, מתן עדיפות לתיירות תביא פרנסה ופריחה לענפים רבים: מלונאות, מארגני תיירות, חברות תעופה, מורי דרך, נהגי מוניות, בעלי מכולות וחנויות, ואפילו חקלאים וענפים רבים אחרים המשרתים את התיירות".

 

הבוקר שיגר גונן, בשם תעשיית התיירות, מכתבים לראש הממשלה, לשר האוצר, לראש אגף התקציבים וסגניו וכמובן גם לשר התיירות ולמנכ"ל משרדו. במכתבים נאמר כי "למרות שאין בעולם מדינה עם הוד קדומים של ירושלים, קיסריה, נצרת, הכנרת, עם חופים יפהפיים מראש הנקרה והכנרת ועד אשקלון ואילת; עם שמש בים המלח ועד שלג בחרמון, הרי משום שישראל סובלת מגלי טרור, עלינו צריכה להשקיע יותר ממדינות אחרות, שמשקיעות סכומי עתק בשיווק. בעלי חזון יכולים לראות דווקא בימים של טרור, המדרדר את התיירות, את הפוטנציאל האדיר לימים של שקט".

מסע ההסברה קובע כי "כדי להניב תמורה של עוד 30 מיליארדי שקלים כל שנה לתוצר הלאומי ולהציע עבודה לעוד 135,000 מועסקים בארץ, המדינה צריכה להשקיע 200 מיליון שקל בשיווק בעולם, ליישם את החלטות ועדת בר ניב בעניין בתי המלון: להקלות בכשרות, אבטחה, ארנונה, גיוס עובדים זרים ורגולציה על הרחבות, לבטל את הגזרות המתוכננות בחוק ההסדרים על ענף המלונאות ולקדם את הפיצויים לתיירנים".

 

 

23/11/2014