28.03.2024
 
פרו פתחה לשכת תיירות ומסחר בישראל

 

 

שירות חדשות תיירות

 

הרפובליקה של פרו פתחה בימים אלה לשכת תיירות ומסחר ראשונה בישראל. פרו היא אחת המדינות הבודדות בעולם, שפתחה לשכת תיירות ומסחר ייעודית בארץ וזאת במטרה לעודד את קשרי התיירות והמסחר בין שתי המדינות.

לשכת המסחר והתיירות של פרו תספק שירותים ומידע לאנשי עסקים ישראלים, לסוכני תיירות, ליצואנים, יבואנים ואנשי מכירות המעוניינים להשקיע בפרו, לקדם את התיירות לפרו, לייבא משם מוצרים ולראות בפרו יעד עסקי אטרקטיבי. היועץ הכלכלי, מריו ורגס, מונה לעמוד בראש לשכת התיירות והמסחר של פרו.

פרו שוכנת במרכז יבשת דרום אמריקה. היא נחשבת לאחת המדינות המרתקות, המרהיבות ביופיין והמעניינות בדרום אמריקה עם נופים מגוונים ופראיים, הרים גבוהים (הרי האנדים) ויערות הגשם של האמזונס. יש בה רכסי הרים ענקיים, קרחוני עד, אגמים גדולים, מדבריות צחיחים, ג'ונגלים עבותים וכמובן נהרות פראיים. פרו היא המדינה השלישית בגודלה בדרום אמריקה. היא מונה קרוב ל-30 מיליון תושבים. כמחצית תושבי פרו  הינם אינדיאנים רובם צאצאי האינקה. אוכלוסייתה ססגונית ותרבותה משלבת בין התרבות האינקאית העתיקה לתרבות הכיבוש הקולוניאלית הספרדית המאוחרת. פרו מחולקת לשלושה אזורים עיקריים: רצועת חוף ובה נמצאות הערים הגדולות, הרי האנדים הנרחבים ויערות הגשם של האמזונס.

פרו: אחד הציורים של נסקה

 

בשנת 2013 ביקרו בפרו 11,809 תיירים מישראל והכוונה היא להגדיל בצורה ממשמעותית את מספר התיירים מישראל. פרו מציעה שפע בל יתואר של אטרקציות תיירותיות: אתרים ארכיאולוגים ובהם שרידים היסטוריים כגון המאצ'ו פיצ'ו, חופים מרהיבים , טיולים בחיק הטבע , נופים מדהימים, טרקים, פסטיבלים, שווקים, קניות ועוד. בקוסקו ובבירת הטרקים הוארז יש שפע טרקים ומסלולי הליכה לצד אטרקציות אתגריות כגון: רפטינג, באנג'י, טיול אופנועים ואופניים ועוד. פרו מתאימה לכל סוגי המטיילים: תרמילאים, טיולים מאורגנים, טיולי זוגות ועוד.

פרו מציעה לתייר חופשה של שמש וים, סוגים שונים של ספורט חורף, מטבח עשיר בטעמים ואטרקציות בג'ונגלים הטרופיים בכל ימות השנה. מישראל מגיעים לפרו דרך עיר הבירה לימה. טיסות מישראל מגיעות דרך אירופה או ארה"ב. מחיר טיסות אלו נע בין 1,150 ועד 1,900 דולר תלוי בגיל, בעונה ובתנאי הכרטיס. ישראלים אינם צריכים ויזה לפרו. בעת הכניסה לפרו מקבלים אשרת שהייה ל-90 יום. פרו נחשבת זולה יחסית למטיילים. המטבע הפרואני נקרא סול (sol).

אטרקציות תיירותיות מרכזיות בפרו: הבירה לימה נקראת גם עיר המלכים. לימה שוכנת למרגלות הרי האנדים, על רצועת החוף של האוקינוס השקט. היא עיר מעניינת מאוד ומציעה מגוון של הנאות למטייל כגון: מוזיאונים (מוזיאון הזהב של פרו, המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה), כיכרות, כנסיות, שווקים, מצנחי רחיפה, פארקים, חיי לילה ועוד.

העיר קוסקו - בירת אימפריית האינקה. פירוש שמה בשפת האינקה (קצ'ואה) הוא "טבור העולם". זוהי עיר מרתקת מבחינה תרבותית. העיר נראית מאוד מודרנית ואירופאית ולכן היא מאוד פופולרית בקרב המטיילים. מאצ'ו פיצ'ו Machu Pichu - משמעות השם " פיסגה עתיקה". אתר זה הוא אחד מהאתרים היפים ביותר והמפורסמים ביותר של שבט האינקה. שבט האינקה חי באזור עד שהוא נכבש ע"י הספרדים. זוהי אחת מערי האינקה היחידות שנשארו שלמות ולא נהרסו ע"י הספרדים. כיום זהו האתר הפופולרי ביותר בפרו והמון מבקרים מגיעים אליו מכל העולם. האתר ממוקם על הר והנוף עוצר נשימה.

נהר האמזונס והג'ונגלים של פרו: יותר ממחצית משטחה של המדינה מכוסה ביערות גשם טרופיים. בג'ונגלים משוטטים חיות בר: יגואר, טפיר ואנקונדות ענקיות מסתתרות בביצות. שבטי ילידים רבים עדיין חיים לאורך האמזונס ניזונים מציד ודגה. שמורת מאנו (Manu), שהוכרזה כשמורה ביוספרית על ידי אונסק"ו, כוללת מגוון עצום של בעלי חיים: לוטרה גדולה, חתול מנומר, יגואר, קופים, מעל ל-800 זני ציפורים, צבים, צמחייה טרופית עשירה, אלפי סוגי צמחים ועוד שפע בל יתואר.

אגם טיטיקאקה Titicaca - זהו האגם המקסים והגבוה ביותר בעולם שניתן לשוט בו. האגם נימצא בגובה 3,810 מטר מעל פני הים. האוויר כאן הוא צח והמים כחולים ומדהימים. האגם מאוד חשוב למקומיים ושמורה בו תרבות ומסורת של מאות שנים. 

חוארז (Huaraz): בירת הטרקים של פרו הממוקמת כ-3,000 מטר מעל פני הים, צפונית מזרחית לבירה לימה. חוארז מוקפת בפסגות מושלגות. אחת הפסגות אלפאמיו - נחשבת לאחת היפות בעולם.

"קווי נסקה": 400 ק"מ דרומית ללימה נמצאת העיירה נסקה (Nazca) - בה פעלה עד אזור שנת 800 לספירה תרבות הנסקה, שהעיירה נקראת על שמה. האטרקציה המרכזית שהותירו בני נסקה באזור היא "קווי נסקה" - צורות גיאומטריות וציורי ענק של ציפורים ובעלי חיים. את הציורים, שהתגלו ב-1926, ציירו אנשי הנסקה. הסיבה ליצירת הציורים היא עדיין בגדר תעלומה, שגררה השערות שונות ומשונות. כדי להבחין בציורים המורכבים (בהם לטאה באורך 180 מטר) יש לטוס מעליהם.

 

 

21/11/2014