19.04.2024
 
למרות המצב בירושלים: פסטיבל חמשושלים בדצמבר

 

 

שירות חדשות תיירות

 

עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים וגורמי התיירות בעיר, לא מוותרים על כל מאמץ לדרבן את הישראלים ואת התיירים להגיע לעיר ולתמוך בעסקים שבה, דווקא עכשיו.

עוד כשבועיים ייפתחו בירושלים אירועי 'חמשושלים 2014', פסטיבל התרבות והתיירות של העיר של החורף הירושלמי, שחוגג עשור. במהלך ארבעה סופי שבוע של דצמבר יתקיימו מאות אירועי תרבות, פולקלור, פסטיבלים, פולקלור, יצירה, קולינריה ותיירות. בתי המלון בעיר יתנו 50% הנחה על לילה שני באחד מסופי השבוע של דצמבר.

כמעט כל האירועים יתקיימו בחללים סגורים: באולמות, בתיאטראות, במוזיאונים, במבנים סגורים ומאובטחים, שבהם תחושת הביטחון גבוהה.

הכניסה לכמחצית מהאירועים היא חינם, או בתשלום סמלי של 15 - 5 שקלים בלבד.

אירועי "חמשושלים" נערכים ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף המשרד לירושלים והתפוצות, עיריית ירושלים, משרד התיירות והתאחדות מלונות ירושלים ובהפקת החברה העירונית אריאל.

הרשות לפיתוח ירושלים,יוזמת 'חמשושלים', ריכזה את האירועים בסופי השבוע של דצמבר בשתי 'פעימות':
בין השעות 21:00 - 18:00 יתקיימו אירועי תיאטרון, מחול ומוזיקה באולמות ברחבי העיר, ואילו בין השעות: 21:00 - 1:00 בלילה יפתחו כל המוזיאונים בעיר את שעריהם לקהל הרחב.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל הוא מחווה לפסטיבל הזמר והפזמון. באירוע יארח המוסיקאי ניב קאופמן אמנים ידועים, שיבצעו שירים אהובים מפסטיבלי הזמר של ישראל. בין האמנים שישתתפו: רבקה מיכאלי, ששי קשת, מירה עוואד, קרן הדר ועוד. האירוע יתקיים ביום חמישי, 4 בדצמבר, אולם הנרי קראון, בשעה 20:00, תיאטרון ירושלים. יקדם לאירוע קוקטייל חגיגי לפתיחת אירועי 'חמשושלים 2014' במעמד ראש העיר. כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש בתיאטרון ירושלים, במחיר סמלי של 30 ש'.

 

אירועי עוגן מרכזיים:

מעבר לשפע אירועי התרבות; המוזיקה, המחול, התיאטרון, היצירה, התערוכות, הקולנוע, הסיורים המאורגנים, מופעי החוצות, כדאי לשים לב לאירועי העוגן הבאים:

פסטיבל ההולגאב החמישי ליצירה ישראלית-אתיופית - בערב פתיחת אירועי חמשושלים, ייפתח פסטיבל הולוגב, במופע ראשון ויחיד בארץ של הכוכב: אלמייהו אשטה, שנחשב באתיופיה לאגדה חיה מאז שנות השישים. במופע תתארח הזמרת והיוצרת איילה אינגדשט.
יום חמישי, 4.12.14 בשעה 21:00, תיאטרון ירושלים.

הפסטיבל ינעל במופע: "קלאסיקות אתיופיות - פרויקט אדיס האקוסטית" - הגרסה האפריקאית ל"בואנה ויסטה סושיאל קלאב" הקובנית. להקת מוסיקאים משובחים מאדיס אבבה תציג עיבודים חדשים ורעננים לשירים אתיופיים קלאסיים משנות החמישים והששים, עם השפעות שלמסורות מזרח-אפריקאיות שונות ושל ג'אז ומוסיקה לטינית.

חמשושלים השני, יום חמישי, 11.12 בשעה 21:00, תיאטרון ירושלים.

 

ה'תארוחה': מיזם יוצא דופן ומקורי המחבר בין אמנים ירושלמים ובין בתי מלון בעיר.
בתי מלון במרכז ירושלים יפתחו את שעריהם לקהל. בארבעה סופי השבוע של דצמבר יהפכו החללים הפתוחים של 15 בתי מלון ל"גלריות לרגע" (pop up gallery), ואמני ירושלים יציגו בהם את עבודותיהם.

'סיפור שלם'- שני אירועי מספרי סיפורים, במחיר 25 ש' לכרטיס. האירוע הראשון: 'עברית שפה סבבה', בתכנית: לכל ישראלי יש העברית שלו. שפה אחת עם כל כך הרבה סגנונות, ולא רק שפה, היא גם סיפור. מספר ומנחה: יוסי אלפי, משתתפים: רוביק רוזנטל, יורם טהרלב, שרית סרי שירה: דורי בן זאב, נגינה: תומר מזמר.

חמשוש השני, יום שישי, 12.12 בשעה 12:00, תיאטרון ירושלים.

 

 

 

 

20/11/2014